Gå til innhold

KLØE i underlivet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

De siste dagene har jeg hatt ekstrem kløe i underlivet (sjeden). Er i tolvte uke.. Er det noen andre som har hatt det?

..eller har noen ideer om hva jeg kan gjøre? dusjer flere gang for dag, fordi det lindrer litt med en gang..

skikkelig ubehagelig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mest sannsynlig har du fått sopp. Dette er heeeeelt vanlig for gravide. Kjøp en tube med Canesten på apoteket. Det hjelper i løpet av et par dager. Husk å ikke bruke såpe hver gang du dusjer. Da kan du lettere få sopp igjen. Slimhinnene våre er litt i ubalanse for tiden.

Skrevet

Takk for svaret!

Begynnte nesten og bli litt bekymra!

Skrevet

Det er litt ubehagelig ja, men det vil nok komme og gå hele svangerskapet. Det er også noen som smører seg med naturell yoghurt, men jeg holder meg til canesten. Kjekt å ha en tube liggende. (Og hvis du merker at det kommer tilbake igjen med en gang etter at du og sambo/mannen har kost dere, så har sikkert han blitt smittet, og bør smøre seg et par dager han også.) Det er ikke farlig, bare litt ekkelt...

Skrevet

hei!

jeg også fikk kløe, også brukte jeg canesten, da blei det borte....

men når jeg leverte urinprøve til legen sendte dem den inn til dyrking, fant de b-streptokokker.. jeg anbefaller alle om å få legene til å sende inn urinprøve til dyrking, siden det er en prøve man vanligvis ikke tar, men det er 40% av kvinner som har den bakterien i seg..

mvh

Skrevet

Jeg har vært gjennom 3 kurer med Canesten pille/krem. Til slutt anbefalte gynekologen meg å bruke ECOVAG som er melkesyretabletter som regulerer bakteriefloraen i underlivet. Jeg ble anbefalt å bruke det fremfor Canesten dersom sopp-problemet vedvarte da det er et naturlig produkt. I tillegg så fikk jeg beskjed om å kutte ned på gjærbakst og sukker. Om natten så er det ingen truse på og om dagen så brukes kun bomullstruse som er min vasket på 60 grader.

Skrevet

Ja, dette er mest sannsynlig en soppinfeksjon. Det er veldig viktig at du smører deg rundt skjedeåpningen OG at han smører seg OG at du bruker en vagatorie (dvs en canesten stikkpille). Ellers kan dette blusse opp igjen kjapt.

Lykke til da !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...