Gå til innhold

i tvil om navn. hva syns dere?

Frk. frustrert med alle de små

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ta et navn som ikke fire andre i klassen heter. søk i statistisksentralbyrå å finn ut hvor mange som heter hva og hvilke navn som er mest populært nå.

Også kommer det jo helt an på hva slags grunn det er til at dere velger akkurat det eller det navnet.

Kanskje et navn som betyr noe for dere.

Jeg heter Trine, pappa insisterte på å kalle meg det fordi det var ei jente som pappa var veldig glad i som het det. Og han forbandt det med noe positivt...hehe...Han var ikke forelska, bare veldig betatt. Han var gift på tidspunktet...hehe

Min favoritt person i hele verden var min mormor. Hun døden våren 2003. Det er noe vi sørger over ennå. Hun er meget savnet. Hvis dette blir ei jente kommer vi til å kalle opp etter henne. Både fordi jeg synes det er viktig at barnet har et navn som betyr noe og fordi jeg vil ha et navn som ikke så mange andre heter.

Lykke til med navn valg!

Dette er ikke lett, vi sliter litt ennå vi å..tenk om barnet ikke liker navnet...vææææ...

he, he morsom navnehistorie. marie er et familie navn hos oss, og jeg synest det er utrolig fint. mannen min har fullstendig falt for synne...hm...lurer på hva det ender med..det er liksom full stopp.

Syns du hadde flotte navn å velge mellom!

Vi valgt et navn på gutten vår som ikke var på topp året før, men i etterkant ser vi at dette navnet fikk et skikkelig oppsving (selv om det ikke ble et helt på topp i rankingen).

Syns dere skal satse på et navn begge liker, ikke så mye på om det er et topp-navn eller ikke.

Annonse

Hei januar-spire!

Hva med Synne Marie? :) Det klinger jo fint. Og da blir begge fornøyd!

Selv tror jeg at vi får en gutt, kjenner det på "magefølelsen". Hehe.

I dag kom jeg på at Aron er et veldig fint og sterkt navn! Hva synes dere om det? Vi vil ha et navn som ikke "alle andre" heter liksom..

takk. marie er også min favoritt, men så er det mannen min da som bare falt fullstendig for synne. kunne godt hatt dobbelt-navn, men ho får også begge etternavna våre...så da får ho fire navn liksom, og kanskje fem den dagen ho gifter seg..

Aron var et kraftfullt navn. tungt og mektig, men samtidig veldig søtt. virker ganske anvendelig.

Aron er et veldig tungt og kraftig navn ja, så det passer best for seg selv. Derfor tenker vi å bruke begge etternavnene. Blir litt mye med 4-5 navn ja, enig i det..

Dere har jo hvertfall 2 alternavtiv å velge mellom, og det er mange som sier at man ser hva barnet heter når du ser det for første gang :)

Lykke til med valget uansett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...