Gå til innhold

intervju i dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på intervju på en fast stilling nå om 1 time....

Skal jeg ta på en trang topp slik at det er tydelig at jeg er gravid? eller skal jeg prøve å skjule dette? Skal jeg si det?

Er en kommunal jobb - og reglene er veldig strenge rundt ansettelser - og de kan ikke la være å ansette meg p.g.a. graviditet - men kanskje ikke så vanskelig å finne andre grunner da...

Håper noen kan komme med tips og råd fort....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, Venter selv en prins :). Ikke si noe hvis de ikke spør, og kle deg som du synes er naturlig... Du har ikke bare deg selv å tenke på her... Uansett Lykke til med intervjuet!!

Skrevet

Jeg hadde ikke nevnt graviditeten før jeg satt med kontrakten....

Skrevet

Lykke til!!!!!!!!!!

Skrevet

Ikke si noe ! Det kan være en som er like godt kvalifisert som deg, og da er det litt vansklig å ta dem på at du ble forbigått pga. svangerskap ! Skal ikke være slik - men slik er det ! Lykke til !!!

Skrevet

jeg nevnte ikke noe før jeg skrev kontrakt sa da at forresten jeg er 16 uker på vei..

lykke til

Skrevet

Uff, det der er så innmari vanskelig! Jeg hadde i utgangspunktet ikke sagt noe! Men så sa en kamerat av meg (mann, som ansetter folk...) at hvis han hadde funnet ut at ei han ansatte var gravid når han ansatte henne så hadde han tatt det som tillitsbrudd......

Spurte han så om han hadde ansatt en gravid jente og det dro han veeeeeldig på........................

Hva slags jobb er det? Hvis det er en jobb du "Holder ut i" lenge tror jeg ikke jeg hadde sagt det. Hvis det er en jobb med tunge løft osv tror jeg at jeg hadde sagt det......

Lykke til i alle fall!!!

Skrevet

Eg sa ikke noe da eg ble ansatt, men noen uker etterpå, selv om eg visste at eg var gravid allerede da eg var på intervju. La det fram på den måten at arbeidsgiver "forstod" at eg ikke hadde visst om graviditeten da eg var på intervju.....liten hvit løgn, men eg fikk og jobben og masse sympati fra arbeidsgiver. Så blir det liksom ikke tillitsbrudd heller, isst eg ikke visste om det....

Skrevet

ikke si noe, heter seg at de ikke kan velge vekk deg pga graviditet, vet flere som ikke har fått jobb pga det, si det etter at du har skrevet kontrakt eller bekreft når de spør. si at du ikke er typen til å rope ut at du er gravid. om du skulle bli sm får arbeidsgiver dekt fravær fra første dag når det skyldes graviditet. så det koster dem ikke sykepenger men arbeid på å finne en ny.

Skrevet

Jeg ville IKKE sagt noe. Jeg var på jobbintervju og de spurte om jeg planla barn, og jeg sa nei, selvom vi prøvde. Visste ikke da at jeg var et par uker på vei!! :)

Ifølge loven så kan de ikke velge å ikke gi deg jobben pga graviditet, men det er jo bare å komme med en annen grunn at det f.eks var mange bra kandidater til stillingen.

De har egentlig ikke lov til å spørre spm om du er gravid eller planlegger barn heller.

Det blir det samme som å spørre om du er homo eller muslim.

Det er mange "tette" arbeidsgivere som ikke tar hensyn, og jeg ville ikke tatt risken på å fortelle det FØR jeg hadde fått jobben!

Og det er jo veldig viktig å ha jobb når man skal ha barn da!!!

Kjempemasse lykke til, håper du får jobben og at du velger det du føler er rett for DEG :)

Skrevet

Har kommet hjem jeg.

Var en bhg jobb - så ja slitsomt. vet også at de har ansatt høygravide før!!!

Er forresten i uke 24 så ar opplysninsgplikt til arbeidsgiver nå. Og en av mine referanser kunne ha sagt noe og da hadde jeg iallefall ikke fått jobben!

Så iallefall - satt med jakke på hele intervjuet - så ingen kunne se det, og tenkte på det hele tiden...

MEN på slutten spurte hun når jeg kunne begynne - og da sa jeg det... Sa at jeg har oppsigelsestid der jeg jobber nå, men at jeg hadde en liten i magen så neste bhg år var vel mest aktuelt da - sa i samme åndedrag at det ikke skulle ha noe å bety - og det bekreftet de - spesielt ho fra forbundet!

Har forrøvrig pratet med forbundet mitt - og de mente jeg stilte best ved å faktisk være ærlig!

Så kryss fingre og tær for meg nå jenter!!! De håpte å være ferdig i morra.. håper på ei utrolig fin helg!!!

Skrevet

Oj synes du er tøff jeg som tør gå på intervju så å si høygravid..:)

Selv innebærer jobben min å intervjue og ansette folk i jobb, og om jeg hadde sittet igjen med 2 like kandidater, og du hadde vært en av de, så hadde jeg nok ansatt en ikke-gravid. Jeg vet det ikke er lov, men med tanke på at dere var likestilt, og at du kunne bare jobbe i 2 mnd til... Er tankegangen min helt feil? Hva ville du gjort om du var meg?

Skrevet

Bare lurte... Opplysningsplikt til arbeidsgiver fordi du er i uke 24? Hva mener du? MÅ man liksom si det etter så så mange uker?

Takket forresten selv ja til en jobb i går, er 18 uker på vei og nevnte ikke graviditet med ett ord. Man må tenke på seg selv nå...

Krysser hvertfall fingre for deg!!

Skrevet

Jeg var på intervju i går, fikk tilbud om jobben i dag, hun sa hun mente jeg var en kjempe kanditat og at hun visste det med en gang.. men så sa jeg jeg er interessert i jobben,men jeg må tilføye at jeg er gravid i 13 uka.. da sa hun ...mmm da blir det ikke meg.. dritt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...