Gå til innhold

Boblebad/stamp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har hørt at man ikke skal oppi slike ting som gravid pga bakteriebomber? Skal på hyttetur med jobben og der er det stamp som fyres opp og da er sikkert også vannet nytt... Er det ok tror dere? He, he- kanskje litt hysterisk.. Men en venninne av meg sa at det måtte jeg ikke gjøre!!! Men har jo sååå lyst kan jeg tenke meg når stampen står der, varm, god og fristende.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke gjort det. Gravide skal ikke gå i boblebad, pga faren for infeksjoner. Stamper er generelt (jeg vet ikke noe om akkurat denne stampen) enda mer utsatt for mye bakterievekst pga at de varmes langsomt opp til akkurat riktig temperatur for mange typer bakterier, inkl typiske tarmbakterier. I 3. tri er man dessuten i litt større fare for faktisk å ha litt åpning (og isåfall skal man også unngå svømmebasseng) - jeg ville ikke tatt den sjansen.

Når det er sagt - jeg ville aldri satt mine bein i en stamp som ikke var nyskrubbet (vannet kan være så nytt det vil, men stampen er laget av tre og kan romme mye "spennende" liv), gravid eller ikke gravid. Jeg elsker å bade i badstu og alt som ligner, men jeg får også lett omgangssyke og vet at det er ganske vanlig med dårlig mage etter stamp-bad.

Stamp er sikkert skjønt for ryggen, men pass på å unngå overoppheting om du velger å dyppe deg i den.

Jeg vet dette høres kategorisk ut - men siden du spurte, har du fått et ærlig svar!

Skrevet

heisann!

vi har nettopp skaffet oss utendørsr massasjeboblekar. har snakket med leger og flere forskjellige jordmødre her jeg bor, og de alle sier at hvis det er ditt eget så er det ikke farlig. (hvis kun samboer og jeg bader i vannet) kroppen min er jo vant til hans bakterier fra før. det man skal passe på er at det ikke skal være alt for varmt. man kan ha ureglemessig blodtrykk når man er gravid, så man kan fort bli svimmel og ør. vet ikke helt hvordan saken er hvis det er mange som skal sitte i en trestamp.....masse forskjellige bakterier,kanskje ikke alle er nydusjet før de setter seg oppi +++ tror jeg ville ha stått over bading i stamp jeg også, allikevell om det er godt:-) eventulet så kan du høre om du får sitte litt alene før de andre kommer oppi.

Skrevet

OK! Troraltså jeg holder meg på land og heller dupper føttene oppi. Det er jo en sånn fyringsstamp så kan nok bli ganske varmt + at det er en 10 stk som skal opp og sikkert flere av de som vil i stampen. Får vente til senere med det også da : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...