Gå til innhold

når mener dere at det er fornuftig å innføre leggerutiner?

Anbefalte innlegg

har ei jente på 4 uker, er vell for tidlig å prøve noe, men samtidig er det greit at hun er våken hele natten? må vi bare finne oss i det siden hun er så liten eller er det noen små "triks" vi kan gjøre slik at hun ikkje er våken om natten?

Fortsetter under...

Tror det er vanskelig å få til noe rutiner før de er ihvertfall tre måneder. Men det er klart du bør prøve, jeg holder på med min gutt som er litt over to måneder med å få han til å sove i vugga, sovne uten pupp og sovne tidligere på kvelden. Kan bare si at det er vanskelig...

Min gutt sovner sammen med oss i senga med pupp, det virker som han skjønner at det er natt når jeg ligger der sammen med han og det er mørkt og stille. Lar ungen suge lenge så han får nok fet melk. Av og til får jeg lagt han over i vugga etterpå, og i natt tok han smokk, jippi! En type som har et flatt parti på tuppen som mannen min kjøpte i går, prøv det. Da er det om å gjøre å putte smokken inn med en gang når de våkner mellom søvnsyklusene, slik at de klarer å fortsette å sove. Du kan også prøve å gi tillegg, om du ikke er motstander av det, da sover de lengre fordi det er tyngre å fordøye. Kanskje du klarer å snu trenden ved hjelp av litt tillegg.

"Triks" som fungerte bra for jenta mi:

* aldri sove mer enn 3 timer sammenhengende på dagtid. Dvs at dersom hun hadde sovet i 3 timer, vekket jeg henne. Da gikk det gjerne litt tid før hun ble trett og skulle sove mer.

* Være ute og få dagslys så mye som mulig hver dag.

Tror disse to tingene gjorde det lettere for henne å vite forskjell på dag og natt.

Nattamming gjorde også susen for oss. Ved å amme henne om natten, med så lite lys som mulig, ble både hun og jeg søvnige, og siden vi samsov, kunne vi sovne raskt igjen begge to.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...