Gå til innhold

Oktober: seteleie


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei. Er snart 36 uker og barnet mitt ligger i seteleie.Det vurderes snuing,noen som har erfaring med det? Kan det være farlig for barnet? Hva er best for barnet setefødsel eller keisersnitt? Kan jeg gjøre noe selv for at barnet skal snu seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ta en titt på seteleiedebatten, der står det endel...

 

ellers snudde dem babyen min når jeg var i uke 37. er nå i 38 og hodet er fortsatt riktig vei!

det var vist en risiko ved vending, men ikke større enn ved setefødset eller ks. dessuten ligger du til ctg overvåking både før og etter, og de er to som er der når de snur og passer på at alt går bra. sjekker også med ul mens de holder på.

det er litt ubehagelig, men ikke vondt.

 

tror setefødsel er best for både mor og barn, i forhold til ks.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi lå lenge i seteleie... Var snakk om snuing der også... Men så var jeg til kontroll i går.. Og da hadde hun jammen snudd seg og lå med hodet langt nedi bekkenet! Var til og med nesten festet seg! Får håpe at det skjer hos deg også:) (Begynner på uke 37 i dag) Lykke til!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt man skal være forsiktig med å snu dem.. jeg ville da heller tatt keisersnitt... det er sikkert en grunn til at de ligger "gærne" veien tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er i samme situasjon,og har nå fått time til vendingsforsøk til uka.Ikke så stor tro på at det funker,men er villig å prøve.JEg har imidlertid bestemt meg for keisersnitt dersom det ikke lykkes,er overhodet ikke interessert i vaginal seteforløsning.Visste du at mange land ikke lenger praktiserer det engang?? feks danmark,USA...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min er også i sete, skal inn til uka å prøve snuing. Håper d fungerer.

 

Nå er jeg annengangsfødende og har bestemt at jeg vil ha KS hvis de ikke får snudd. Ser ingen som helst grunn til en setefødsel.

 

Lykke til med snuinga til dere alle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg vet ikke om jeg vil forsøke snuing. Leste at man må komme fastende på sykehuset ifall man setter i gang noe når man forsøker å snu og må ta keisersnitt der og da.Bedre med et planlagt keisersnitt... Skal prate med lege i morgen,greit å få vite litt mer før jeg har time på sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...