Gå til innhold

spm ang disse tipsene for å bli gravid

Anbefalte innlegg

Er det bare jenta/dama som ikke må drikke eller spise noe med koffein eller gjelder det begge 2?

Også burde man ha sex dag 8 i en normal syklus. Når startes syklusen? Den dagen man får mensen?

Fortsetter under...

Jeg er ikke 100 % oppdatert på alle tips, men har litt peiling innbiller jeg meg. Og det med koffein har jeg ikke hørt før. Bare at man skal være forsiktig med koffein når man er gravid.

Og en syklus starter første dag av mensen (den første dagen med blod. Spotting, altså brunaktig utflod 1-2 dager før mensen, regnes som slutten i forrige syklus.)

Eggløsning har man ca på dag 14, dersom man har vanlig 28-dagers syklus.

Siden sædceller kan leve i flere døgn, anbefales det å begynne å ha sex på dag 10-11 i syklusen og t.o.m. dag 15. Trenger ikke ha sex hver dag da, men på dag 13 og 14 bør man ihvertfall ha sex.

Mange som ikke vet eksakt eggløsningsdato har god nytte av eggløsningstester, så vet man at man treffer eggløsning.

Lykke til med prøvinga da:o)

hei

jeg har også hørt at mer enn 2 kopper kaffe daglig kan redusere frukbarheten, men har faktisk lest et sted at et par kopper kaffe for guttens del før sex faktisk kan gjøre at 'svømmerne' våkner mer til liv og svømmer mer. he he. aaaner ikke om det er sant...

selv holder jeg meg uansett til 1 kopp kaffe om dagen. just in case..

Paa www.babycenter.com sies det at du kan drikke opp til 3 kopper kaffe daglig uten at det skader fertiliteten din.

Mener aa ha lest at dette kun gjelder kvinner, men du kan jo soeke litt paa google og se hva du finner. :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...