Yo&La+spire Skrevet 20. september 2006 #1 Skrevet 20. september 2006 Er blitt litt frustrert nå....hadde smerter i magen idag, er gravid for første gang og ble selvfølgelig bekymret. Eg ringte til poliklinikken for gravide der eg går, og snakket med jordmor, og hun mente eg burde gå til fastlegen min....at det ikke var noe de kunne gjøre. Eg spurte om eg ikke kunne komme opp dit neste dag, for eg har også noen spørsmål og stille til jordmor ansikt til ansikt....og et veldig behov for å snakke med noen! Tror ærlig talt ikke sånne typiske "gravid-spørsmål" er noe å gå til fastlegen med.... Føler at eg ble oppfattet som overbekymret og masete av jordmor....eg har tidligere fått beskjed om at visst det var noe spesielt måtte eg bare ringe og få time på poliklinikken når som helst! Sliter mye med at eg går og er redd for at noe er galt, at ungen ikke har det bra osv, og ville virkelig satt pris på om eg kunne komt og fått hørt hjertelyd eller noe....Vet godt at alt sannsynligvis er bra, men det hjelper liksom når eg er helt syk av bekymring....Det må jo bety litt at eg har det bra under svangerskapet også,¨og det har eg absolutt ikke når eg går rundt med så mange spørsmål og bekymrer meg! Sist eg var på kontroll fikk eg bare 5 min med jordmor, og da eg spurte om hun kunne sjekke hjertelyden sa hun bare at det gjorde de ikke før senere....eg er 15+6 uker på vei. Det skulle vel vere mulig å høre noe nå? Bestemte meg til slutt at eg bare fikk vente til UL om nesten en mnd, vil liksom ikke være masete heller, men snakket nettopp med kjæresten min om dette og han mente at eg ikke kunne finne meg i dette (spesielt på grunn av smertene) og at eg måtte gå opp dit i morgen Uff....Hva gjør eg?!
T&J fikk baby 7. februar :o) Skrevet 20. september 2006 #2 Skrevet 20. september 2006 Ta kontakt med fastlegen din du, så forlanger du å komme i kontakt med en gynekolog! En urolig mor, har oxo et urolig barn og det vil vi ikke ha! Det sier gynekologen min! Lykke til!
oesmamma Skrevet 20. september 2006 #3 Skrevet 20. september 2006 hørs ikke gøy ut å bli møtt av sånn jordmor. Men vil gjerne berolige deg litt! Det er ikke lett å høre hjertelyden så tidlig - og veldig mange gravide har blitt uødvendig skremt av å ikke høre noe! Og smerter er HELT normalt! Har hatt kjempe ondt i magen jeg - og det vet jeg at de fleste har. Det er ikke rart du er redd - for dette er helt nytt! men husk at det er noe inni magen som vokser - og da skal alt strekkes! Du er vel inni en periode hvor morkaka og livmora vokser MYE så det er nok bare slike smerter! Gled deg masse til ultralyd du - da skal dere se skjønnheten deres!!! Kanskje har du mulighet for privat ul dersom det kan roe deg litt...
Yo&La+spire Skrevet 20. september 2006 Forfatter #4 Skrevet 20. september 2006 Takk for svar! Og i tilegg lurer på hvorfor eg ikke kan kjenne livmoren. Dette skulle ihvertfall være mulig når eg er så langt på vei eller....? Noen som vet? (skrev et innlegg om dette tidligere også....) Takk igjen for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå