ronja irene Skrevet 20. september 2006 #1 Skrevet 20. september 2006 Det er mange sprsmål angående sykehusbaggen, og hva man bør ha med seg o.l. tenkte vi kunne sammle alle smarte tips/ideer i en tråd. så da er det bare å fyre løs damer:-)
Anonym bruker Skrevet 20. september 2006 #2 Skrevet 20. september 2006 Ta med linfrø eller andre ting som hjelper fordøyelsen i gang. Ikke en kjeft sa til meg at magen streiker et par dager etter fødsel. Plutselig blir et dobesøk verre enn fødsel.
Sunniva- og Majamamma Skrevet 20. september 2006 #3 Skrevet 20. september 2006 Bortsett fra det opplagte: Energidrikke til selve fødselen iPod Mobillader
Crazy81 m spire nr 3 i magen:D Skrevet 20. september 2006 #4 Skrevet 20. september 2006 mykt dopapir! tøfler joggebukse tshirter amme bh hjemreise klær, både til deg og babyn lesestoff penger til snop på kiosken;) tja..d var d jeg kom på i farta hvertfall:)
snurrepipperi og go'ungen Skrevet 20. september 2006 #5 Skrevet 20. september 2006 Fuktighetskrem/Bodylotion/håndkrem Lufta på sykehus kan være veldig tørr.
vims-74 Skrevet 20. september 2006 #6 Skrevet 20. september 2006 Bra tråd! Dette har jeg lurt litt på, hva som er greit å pakke ned
♥sjiga♥ Skrevet 20. september 2006 #7 Skrevet 20. september 2006 shampoo balsam, det er ikke så deilig deet på sykehusene. og andre føle seg vel artikler som kremer, hårbørste ol. lepomade grunnet tørr luft på sykehuset. tøfler ol. skal ikke gå barbent eller i sokkelessen på et sykehus grunnet bakterier.
Grigri m/3 gutter Skrevet 20. september 2006 #8 Skrevet 20. september 2006 Jeg har tenkt å ta med meg tonnevis med mykt snytepapir, for jeg kan ikke skjønne annet enn at å få babyen sin må være veldig rørende pluss at man hører om baby blues og hormoner i fritt fall. Evt flere doruller.
jente+jente Skrevet 20. september 2006 #10 Skrevet 20. september 2006 Det som er absolutt MUST er nettingtruser, toalettbag, pyjamas som er ok aa kunne gaa rundt i paa barselavdelingen, morgenkaape, toefler, mobiltelefon...... og KAMERA!! Legg kameraet i baggen - det gjorde ikke vi saa selvfoelgelig ble det glemt hjemme i farten!!! Og kanskje goey aa ha er en oppslagsbok om babyer (syntes naa jeg). Alt man har glemt, f.eks klaer til hjemreise osv kan mannen ta med naar han kommer paa besoek. Dumt aa ta ALT man tror man trenger med i foerste omgang. Dumt aa ha en stor bag i veien naar man blir trillet / ledsaget fra rom til rom paa sykehuset. Jeg hadde med en gave til mannen min, og det ble bare helt banalt (den kunne ligget hjemme og ventet paa ham!!)
TurboPrinsessen:-) Skrevet 20. september 2006 #11 Skrevet 20. september 2006 Jeg leste og leste om denne bagen, og hva jeg skulle ha oppi.. Fikk pakket den tilslutt.. men hvem var det som hentet den fra bilen, ETTER at Victoria kom til verden? Jo det var sambo.. ingen av oss som tenkte på den.. så alt vi hadde tatt med til bruk på fødestuen var unødvendig. Fikk det jeg trengte der.. Det eneste jeg fikk bruk for var klærne og toalettsakene.. Et lite tips: Det er lov med mobiltlf på Haukeland. Samboeren min visste ikke dette, og slo av tlf da han kom inn på fødestuen igjen etter å ha hentet bagen.. Da jeg skulle skru på tlf, husket jeg ikke koden, og tlf ble sperret. Og jeg som hadde sendt ut en "nå er vi påvei til klinikken" - melding: Fortsettelse følger.. så kom det ingen fortsettelse..
ventos Skrevet 21. september 2006 #12 Skrevet 21. september 2006 En god leppepomade. Tørr luft på sykehuset.
~Monsoon~en gutt, en jente~ Skrevet 21. september 2006 #13 Skrevet 21. september 2006 Hemorridesalve og stikkpiller, helst sheriproct da den er best. Tror jeg også ville startet med dulcolax (laxermiddel) med engang etter fødsel. Dårlig erfaring fra sist ks har lært meg at magen stopper helt etter en fødsel, helt forferdelig. En vannflaske kan være greit å ha, slipper å bruke mugge og glass.
Gjest Skrevet 21. september 2006 #14 Skrevet 21. september 2006 Sist hadde jeg mest bruk for... *t-skjorter størrelse samboer *joggebukse *slippers *toalettsaker *kamera/filmkamera *drikkeflaske *sokker kommer ikke på noe mer.. lå en uke på kk, og samboer supplerte med nye ting etter hvert som jeg trengte det.
monix1 Skrevet 21. september 2006 #15 Skrevet 21. september 2006 -sårsalve til puppene(pyruvan) og brystskjold har jeg allerede puttet i baggen (2.gangs fødende) -engangs ammeinnlegg(fader så kjapt den melka kom forrige gang) -hårføner, lettere å få tørke underlivet med sting m.m -fun light saft (var visst ikke noe god saft på sykehuset i følge søstra mi) -klær og tøfler -toalettmappe -mobillader og kamera -lesestoff -ammeBH og morgenkåpe Kommer ikke på mer i farta, 3 dager til termin for...
3barns mamma Skrevet 21. september 2006 #16 Skrevet 21. september 2006 Ta med bind, sykehusbindene er ikke så gode. Og husk kamera!!! Hår føner for de som bruker det. Litt sminke. Gode truser.
Sunniva- og Majamamma Skrevet 21. september 2006 #17 Skrevet 21. september 2006 Høyhælte sko Kneipbrød Millimeterpapir Brekkjern Neida, bare kødder - er i teit humør i dag!!! Kom på en ting til som jeg savnet og det var ekstra batterier til kameraet mitt - for det var tomt da vi skulle forevige vidunderet
Tiddelidu Skrevet 21. september 2006 #18 Skrevet 21. september 2006 Vannflaske! Jeg tørstet i ett sett og lå mye med lillegutt og da er det vanskelig å drikke av glass.. Neglfil til den lille. Han klorte seg masse i ansiktet første dagen. Bordspeil savnet jeg. Da kunne jeg ha piffet meg litt opp på rommet. Det tar nokså lang tid i dusjen når man er sår nedentil og har såre bryster å ta hensyn til. Alt jeg ville var å komme fort tilbake til beibi. Lypsyl! En liten notisblokk til å skrive ned gaver. Kleenex, barseltårene spruter før man vet ordet av det.. Xylocain smertedempende gel til underlivet. Gode klær. Et par bodyer til beibi. De som er på sykehuset ser ikke bra ut.. Alt for store og ekle er de også. Nei da kommer jeg ikke på noen fler kjekke ting å ta med.
Candy girrrl Skrevet 21. september 2006 #19 Skrevet 21. september 2006 En liten detalj! Ta med noen brødposer og gummistrikker. Aldri får man så mange fine blomsterbuketter som når man føder og de tar jo man med hjem. Så til hjemtransport surrer man fuktig papir rundt stilken og pose og strikk utenpå.
Tiasmas Skrevet 21. september 2006 #20 Skrevet 21. september 2006 hm... smertedempene krem til underlivet... det har jeg aldri hørt om, men hadde jo vært veldig kjekt når stingene strekker...det er ikke behagelig... hvor får man kjøpt det henn da tro?
ronja irene Skrevet 21. september 2006 Forfatter #21 Skrevet 21. september 2006 KJEMPEBRA tips dere kommer med. tenker det er mange som er takknemlige nå:-) gleder meg til å pakke baggen snart. har termin om knappe 8 uker, men greit å ha den ferdig
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 24. september 2006 #22 Skrevet 24. september 2006 dytter litt på denne tråden jeg )
minas'81&lillegull;) Skrevet 26. september 2006 #24 Skrevet 26. september 2006 den xylocain-gelen, er ikke den på resept da?! Eller finnes det en mildere variant? Den jeg har liggende kommer på tuber som ligner på sprøyter og heter xylocain 2% lidocain. hydrochlorid. Kan jeg bruke denne da? Har bltt brukt i forbindelse med operasjonssår for at de ikke skulle svi, så blir jo litt det samme da..
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 26. september 2006 #25 Skrevet 26. september 2006 Dette skal jeg ha med: * Myk Dorull (lambi) * Store nattbind (har libresse sine 10mm) * Penger * Kamera og lader * Mobillader * 2 amme bh`er * Amme innlegg i bommul og ull * 4 par truser (regner med jeg blir der i 3døgn) * 4 par sokker * God bukse (har kjøpt meg fleece bukse) * 4 bodyer i bommul i str50/56 * 2 pysjer i bommul str.50 * 1 ullbody, strømpebukse i ull, ullsokker, tynn og tykkull lue, sparkebukse i ull og fleece dress (til hjemreisen). * Tynn bommulslue 3 stk (forgje gang så ble den tilgrist av litt blod og rotet vekk) * 4 sparkebukser i bommul i str.50 * sokker i bommul * 2 gode gensere evt ammegenser * Lypsyl * Shampo, balsam, Asan, rollon * Energi drikk til fødselen * Maskara (mulig vannfast), hårbørste Til sambo: * 2 t-shorter, 2 par sokker, 2 boxere, 2 gensere, 2 par bukser, evt stilongs (spørs hvor kaldt det blir i november). Jeg skal føde på Ullevål og regner med å komme på pasienthotellet etterpå, derfor har jeg med egne klær til babyen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå