Gå til innhold

Noen som har erfaring med Crinone?

coscos

Anbefalte innlegg

Etter 3 aborter ifjor er jeg nå gravid igjen. Jeg tar Crinone i håp om at dette skal hjelpe meg i starten, og lurer på et par ting vedr. bruken av dette. Av og til kommer det litt "rester" ut (ganske lang tid etterpå), og av og til er disse restene litt farget, de kan være alt fra lys beige (slik som kremen er opprinnelig), til brun og av og til med svarte prikker. Forrige helg da jeg satte inn en dose, så kom det litt friskt blod på applikatoren. Senere samme dag kom det litt krem ut som var ganske sort. Min teori er at jeg kanskje har hatt noen småblødninger, og at dette "samler seg" rundt kremen og størkner før det kommer ut. Lurer på om det er noen andre som har opplevd det samme eller vet hva dette kan være?

Fortsetter under...

Jeg har også brukt crinone og opplevd det samme son du beskriver. Og jeg fikk beskjed om at det var helt normalt! :-)) Det er jo faktisk ganske vanlig å ha litt små- blødninger i starten av svangerskapet, og er enig med deg om at det nok kan samles i crinonen, før den kommer ut... Synes selv det var litt ekkelt med crinone, for den samles inni der i dagevis, også kommer den ut som klumper... æsj.. Men hva gjør man ikke for å prøve å få til et lite nurk!!! :-))

Det var betryggende å høre at det var flere som har opplevd det samme. Da slår jeg meg litt mer til ro. Synes forsåvidt det går greit å ta Crinone (selv om det er ekkelt at det kommer ut etter flere dager), men det gjør ikke noe vondt. Fragmin-sprøytene derimot... De gjør vondt når jeg setter dem inn og det svir en god stund etterpå. I starten fikk jeg dessuten kjempeblåmerker, så det var såvidt mannen min turde å bli med på sykehuset, han var redd for at de skulle tro han hadde gjort det...:).

haha.. Blåmerker ja!!? Jeg også... Ved en tidligere graviditet brukte jeg i tillegg progesteron- sprøyter som gubben min satte i muskelen på rompa... Så hele jævva var full av kuler og blå- merker også! Så ut som vi hadde hatt en helaften med spanking... hehe!

Annonse

Dere som bruker Chrinone og Fragmin. Hva skal det hjelpe for, og hvordan er deres forhistorie siden dere har fått dette utskrevet? Hvordan virker det? Skal begynne å prøve igjen etter 2 MA i vår, og prøver å oppdatere meg litt på ting som kan hjelpe. Bruker dere Albyl-e i tillegg?

Jeg brukte kun Crinone. Da jeg hadde hatt 1 SA og 2 MA begynte jeg å lese på nettet om progesteronsvikt,. Og så fort jeg ble gravid pånytt ba legen min henvise meg til gynekolog, og det gjorde hun. Fikk da time da jeg var 4+5 og resept på Crinine. Det ble ikke gjort videre undersøkelser av meg, så jeg føler igrunn at det var litt tilfeldig. Vi startet aldri mee utredning ettersom jeg ble så fort gravid.

Gynekologen gjrode igrunn ikke annet enn å "støtte meg" i min teori om progesteronsvikt,s elv om det aldri ble påvist. Han mente at sålenge Crinone er helt ufarlig så kunen vi prøve dette først. Ettersom jeg da alt var gravid var det for sent å ta prøver osv.

Jeg fikk utskrevet alt dette (Crinone, Fragmin og Albyl-E) etter utredning på Rikshospitalet. Fikk da beskjed om at dette var alt de kunne gjøre som hjelp, og at selv om det ikke var dokumentert at det kunne hjelpe, så var det bedre å prøve enn ikke prøve. Crinone fikk jeg fordi jeg har hatt 3 aborter før uke 12, noe som kan tyde på at jeg hadde for lite progesteron, samt de to andre medisinene fikk jeg fordi jeg hadde litt for høye verdier på blodprøvene mine vedr. koagulering. Men, i bunn og grunn fikk jeg forståelsen av at det var bare å prøve igjen, og de har ikke funnet noen spesiell årsak til mine 3 aborter (som alle var forskjellige, MA, SA og blæremola).

Blæremola er jo litt uvanlig da. Men det stemmer nok at de ofte ikke finner helt klare åraker til aborter. Min gynekolog sa også det at 3 aborter faktisk er langt mer vanlig enn man tror. Jeg har hatt en tidlig SA og 2 MA 8Uke 10 og uke 12), begge de siste gangene slupptet embyroet å utvikle seg i 8 + noen dager. Svært sjelden finner de også en spesiell grunn til aborter, særlig også når dine har vært ulike.

Disse 3 medisinene er vel også vanlig å få utsrevet sammen tror jeg.

Jeg skal krysse fingrene for deg, for det ER faktisk mulig at det kan gå bra nå. Jeg er idag 36+ 0 og har faktsik fortsatt dager hvor jeg ikke helt fatter at det virkelig kan gå bra. Jeg har også et barn fra før på 7 år, og hadde ingen aborter før han ble unnfanget. Så de tre jeg hadde imellom mener de på sykehsuet mest sannsynlig er helt tilfeldig.

Lykke til :-)

Klem

Hei! Godt å lese om solskinnshistorier fra andre som ikke har hatt det så lett tidligere. Det gir meg håp om at det kan gå bra for meg også denne gangen. Jeg var på ny ultralyd-time i går, hos min nye gynekolog (hun jeg brukte tidligere har sluttet). De ringte meg på fredag, og lurte på om jeg ikke kunne komme inn på mandag, da de gjerne ville følge meg opp med en gang. Der målte hun lille embryo til å være 19,1 mm, og hun sa det var i tråd med mine beregninger (8+4). Alt så veldig fint ut sa hun, og hun kunne også se at det var noe størknet blodrester, noe som var normalt. Jeg har nå fått timer hos henne hver 2. uke, for hun sa at det var viktig at jeg ikke gikk rundt og var bekymret. Jeg synes dette var veldig bra, og føler at jeg nå blir godt tatt vare på.

Lykke til videre, du også. Heldig som bare har noen uker igjen!

• 3 uker senere...

Annonse

Lemonlove! Hvor langt er du på vei? Morsomt å høre flere som bruker de samme medisinene. Jeg har heldigvis stoppet å blø nå, og sist jeg var på UL (for 1 uke siden) sa legen min at alt så fint ut. Skal på ny UL neste uke, og er da i uke 12, så gleder meg enormt til den dagen er passert og jeg kan senke skuldrene, og kanskje klarer jeg å begynne å glede meg over resten av graviditeten. Skal til London dagen etter UL, så håper alt går bra og at jeg kan shoppe mammaklær (og kanskje noen babyklær).

Hei Coscos

Jeg er dessverre bare 6+2...men var på ultralyd i går, og da var alt fint, og hjertet banket tydelig. Tiden løper ikke akkurat for tiden. Håper så inderlig at det er Crinone som er løsningen! Jeg har absolutt troen på at du snart er på "den sikre siden", og kan nyte resten av svangerskapet med nyshoppete mammaklær:)

Jeg har brukt Crinone dette svangerskapet=) Jeg fikk og en del klumper.. ekkelt ja! Noen var som kremen så ut, men innimellom kom det lyserosa/orange småklumper. Måtte helt klart ha truseinnlegg til enhver tid..

Jeg har hatt 3 aborter... Alle svangerskap endte før uke 10..

Nå sitter jeg i uke 20 med ei jente i magen..=)=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...