Gjest Skrevet 20. september 2006 #1 Skrevet 20. september 2006 Hei Jeg er nå begynt å tenke på sko til min sønn på litt over 2 år til vinteren. Har bare sett på nett. Jeg lurer på Kamik sko eller sorell. Er det noen som har noen erfrainger med disse. Har hørt mye bra om begge . Hva mener dere, har dere andre anbefalinger ? Tar gjerne imot steder på nett som jeg kan shoppe også ! Har funnet at www.aktivebarn.no selger Kamik. Sorell har jeg sett hos Barneverden. Sorell er noe billiger, men hva velger man. Jeg er opptatt av at sønnen min er varm på beina og har gode votter så holder de varmen mye lenger ! Trenger hjelp til å velge... så TAKK for alle svar og tilbakemeldinger !
Gjest Skrevet 20. september 2006 #2 Skrevet 20. september 2006 Jeg kommer til å kjøpe Sorel,ble anbefalt de av både de i butikken og søsteren min som driver barnehage.
bente69;) Skrevet 20. september 2006 #3 Skrevet 20. september 2006 Jeg har kjøpt Sorel sine i år til snuppa som var 2 i juni. De i skobutikken roste de opp i sky, de hadde ikke et ondt ord å si om de. Denne skobutikken er østfolds største å har ørten vinter støvler til barn. Hun jeg kjøpe de av hadde selv ei jente i 1 klasse og en gutt på 4 år, hun hadde brukt de til begge sine barn de to siste åra, å var super fornøyd. Flere av ekspeditriser i butikken sa de var imponerene gode. Det som var viktig var å ta ut sokken å tørke den hver kveld støvlen hadde hvert i bruk. Hvilken merke på polvotter anbefaler du da?
Mom2Two Skrevet 20. september 2006 #4 Skrevet 20. september 2006 Jeg anbefaler Sorell på det varmeste!!!! Kjempebra vintersko!
La Perla Skrevet 21. september 2006 #5 Skrevet 21. september 2006 Jeg hadde Sorel til mine to jenter, og de var veldig bra. Har ikke kjøpt det til gutten, som er 2 og går i barnehage, for Sorel-skoene er veldig varme, og det blir jo sjelden så kaldt her i Bergen. Dessuten kom jeg over noen Viking-sko på tilbud og kastet meg over dem i stedet . Hvis ikke er det mulig jeg hadde kjøpt Sorel.
La Perla Skrevet 21. september 2006 #6 Skrevet 21. september 2006 (PS - vi bodde et mye kaldere sted da jentene hadde Sorel-støvletter).
Gjest Skrevet 21. september 2006 #7 Skrevet 21. september 2006 Hei bente 69 Ang votter så har jeg funnet ut at Hestra har gode votter. Jeg skal kjøpe Hestra Fjellvott, Vindvott i bomull med uttagbart ullfòr eller Hestra Gore tex vott. Jeg sverger til ull vanligvis, men har hørt svært mye bra om GoreTex votten.
Gjest Skrevet 21. september 2006 #8 Skrevet 21. september 2006 Hei:).. Jeg har hatt både sorell å kamik til min lille på snart 3 år.. Bynte med kamik når han var litt over året, så hadde han sorell i noen mnd før han fikk kamik sko ijænn.. synes kamik er hakket bedre siden de ikke er så lange i skaftet, kan være vanskelig nok for en liten krabat å skulle gå ute:).. dessuten synes jeg de er varmere enn sorell sine også, lille bruker sine kamik ofte når vi er på bl.a scootertur og det er SJELDENT at han blir kald på småtærne.. Men aller mest glad er jeg for at det finnes skaller og selskinnssko;).. Jeg synes du burde bestemme deg for de som sitter best på foten til barnet og de du føler for:)..
Gjest Skrevet 21. september 2006 #9 Skrevet 21. september 2006 Hei Kan jeg spørre hva skaller og selskinnsko er ? Er det det samme som "lobber" ?
Anonym bruker Skrevet 22. september 2006 #10 Skrevet 22. september 2006 Er kamik/Sorell helt vanntette? Hadde ecco til 2-åringen i fjor, var kjempefornøyd, aldri våt, aldri kald. Men det går jo an å prøve andre ting også, men vil ha noe som er helt vanntett.
Gjest Skrevet 28. september 2006 #11 Skrevet 28. september 2006 skaller er "sko" laget av bare reinskinn, med ull ladder inni, å selskinnsko er laget av selskinn men med såler:).. men nå må jeg spørre deg om hva lobber er:)?
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 29. september 2006 #12 Skrevet 29. september 2006 Hadde sorell i fjor til vesla og var kjempefornøyd. Kjøpt det igjen i år også. Anbefaler sorell på det varmeste. Før vesla fikk sorell-skoene i fjor, var hun bestandig kald på føttene etter en liten tur ute. Etter hun fikk dem, var hun ikke kald på beina èn eneste gang. Og vi har skikkelig vinterklima (Lillehammer). Jeg har selv sorell sko som jeg bruker på snøscooter, og har ennå ikke til dags dato vært kald på beina. Og det kan være rimelig kaldt å sitte på en scooter.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2006 #13 Skrevet 30. september 2006 (Kopierer dette fra en tråd lengre ned på siden) Hei, jobber i bhg + at jeg har en sønn på 2,5 år. Hadde sorrel til han i fjor og har kjøpt et par til å ha i år. Det er desidert de beste synes nå jeg. De barna som har de blir ALDRI våte på beina + at de ALLTID er varme. Brukte kun en ullvang sokk i de i fjor. 2 åringen min løp fint rundt med de var ikke for tunge for han. Du trenger ikke å ta ut inner skoen vær kveld de er i ull så de puster bra. Skulle de bli våte tørker de jo kjempe fort fordi de kan tas ut + at skulle barna bli våte vil de alikevell være varme fordi de er av ull (uff tungvint skrevet) Men jeg vill kjøpt de på sportsman.no der koster de bare 299 Lykke til med vintersko kjøp:)
Gjest Skrevet 2. oktober 2006 #14 Skrevet 2. oktober 2006 Hei Lobber er sko som er laget av ull hele skoen, ser litt ut som små samesko i mine øyner. De er faktisk litt kule. De heter nesna lobber tror jeg. Sålen er av syntetisk matriale. Om du søker på nesna lobber så får du helt sikkert treff på det det. De er kjempevarme, men ikke så praktiske i veldig våt snø.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå