Gå til innhold

April: 25g på 1mnd...er det lite?

Anbefalte innlegg

Sist mnd var lillegutt 9990g og igår ble han veid på sykehuset,da var han 1015g,og hadde spist like før også,så det spiller jo bittelitt inn kanskje..

Men jeg synes det virker så lite med bare 25g på 1mnd...eller er det normalt?

Han har jo også vært syk da,og hatt dårlig matlyst,men har jo ikke kastet opp eller hatt diare,så litt skulle vell ha festet seg da..

Men som de sier i barnehagen,han er overalt,går og går og går..=)

Kaller han "vanderen" i barnehagen=)

Skjønner ikke hvor han får energien fra jeg da..skulle gjerne hatt litt selv =)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6389649-april-25g-p%C3%A5-1mnder-det-lite/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hehe..tror ikke du skal bekymre deg. Isåfall må jeg det og.. :) Han har jo også vært syk, stakkar... Snuppa legger skrekkelig lite på seg, men så strekker de seg jo i lengden også! Og som du sier, de er jo så innmari aktive nå!!! Og ja, jeg skulle og hatt litt av den energien!!!! Skrekk og gru hvor lat kan man bli??? Bare ta det med ro, du! Så skal du se at han har lagt mere på seg til neste kontroll.. :) Eller kanskje den etter det :) Jeg har iallefall senket skuldrene litt mtp snuppa..kan jo ikke tvinge mat i henne heller..og vanskelig å be henne sitte mer i ro også.. haha..syns jeg ser det...*flire* Prøver å finne mat hun liker og gir henne det litt oftere.. så jeg vet at hun spiser noe iallefall.

Storm har vokst veldig i rykk og napp - ble kjempelang kjempefort, og så stod alt stille i tre måneder. Og det var på sykehuset han ble målt og vejd, og de syntes det var helt fint. Det er også flere måneder hvor han overhodet ikke har lagt på seg, men kun vokst litt i lengden. Han er også superaktiv.

Hvis det er en trøst, så har ikke Nora lagt på seg mer enn et par hundre gram i de siste 6 - 7 månedene!! Men hun har vokst i lengde, helsesøsteren ba meg å slappe av og mente at det var helt normalt etter de har begynt å bli så aktiv! Men klarer jeg å slappe av da, nei :o) Hun lå jo to strek over midt streken før hun var blitt et år, og nå faller jo hun under midt streken... Skal veie henne snart siden det er blitt en stund siden sist.

Skjønner deg godt, for jeg er også bare så trøtt nå og NULL energi. Og Nora henger jo på meg hele tiden etter vi har hentet henne fra barnehagen :-) Vet ikke hvordan vi skal klare å få henne til å bli LITT pappadalt før neste man kommer...

ser jeg mangler en 0 i 10015g,da blir det vel rett..=)

Fin tå se at det ikke er bare lillegutt som ikke legger på seg så mye,men han har heller ikke vokse mer enn 1cm,på 3-4mnd..skulle vel ha strekt seg litt mer enn det..ja,ja..skal på 18mnd.kontroll med han i neste mnd,så går vi høre hva helsesøster og legen sier da=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...