Gå til innhold

Stellekommode

Mayflower *26.03.07 <3*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tips til pene stellekommoder uten badekar? Men gjerne med hjul? Synes det er så mange kjedelige stygge kommoder, spesielt de med badekar...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Babyshop har alle mulige typer stellekommoder

Skrevet

Tenkte å kjøpe en vanlig kommode med stellepute oppå jeg, barnet vokser ut av baljen på 1-2 mnd og da er det bedre med balje utenom så får du 1 ekstra skuffe.

Er det noen er som har kommode å anbefale i grei høyde?

Skrevet

Vi kjøpte en vanlig kommode når vi ventet nr.1 og det har fungert kjempe bra. Kjøpte en stellematte å ha oppå og antiskli materiale under. Vi kjøpte kommoden på Skeidar, heter Cubic, en slik 3+2 kommode, med 2 små skuffer øverst og 3 store nederst. Er kjempe fornøyd:-)

Skrevet

brio moon lux...

Den har jeg kjøpt. Ikke sånn typisk stellebord, mer som en hylle, med plass til kurver under. har bildet av den under nicket mitt hvis du vil se.

De koster kun 1399,-

så slipper man også å stelle "sidelengs", babyen ligger mot deg... det synes jeg er best da..

Skrevet

Takk for fine tips alle sammen! Men er nok litt kravstor og vanskelig jeg, kunne gjerne tenke meg med skuffer. Vi ender nok opp med en vanlig kommode til slutt. Men jeg har jo goood tid da. Lille bølle er ikke her før i slutten av mars, så mamma har tid til å ombestemme seg mange ganger enda :) Litt kos å "bygge rede" også...

Skrevet

www.mamma-mia.no

Se kasper stellekommode. Badekaret trenger du ikke bruke, så kan du bruke den øverste skuffen med en gang. Jeg fikk min i dag, helt hvit (ikke whirwwash som på bildet). Kjempefin synes jeg. Det er vanligvfritt om man monterer hjul eller føtter. Det er en norsk produsert kommode fra Trekløver. Kan velges i mange overflatebehandlinger.

Skrevet

Hvorfor hjul på stellekommoden? Høres nesten litt skummelt ut syns jeg...

Skrevet

ka-ping:

Det er kjekt å ha hjul på stellebordet når man f.eks skal fylle opp badekaret (i stellekommoden) eller tappe ut vannet. Det er ikke alle som har kranen rett ved stellebordet.

Og du kan flytte det for å vaske under o.l!

Og låsbare hjul da såklart!! :)

Skrevet

Ah. Men her var det jo snakk om en stellekommode UTEN badekar, men MED hjul... jeg tror nok jeg skal greie å vaske under den selv uten hjul jeg :) Må ærlig innrømme at jeg heeeelt sikkert hadde glemt å låse hjulene og fått stor-skrekken når jeg dulta borti stellebordet med ungen oppå og hele greia rørte seg... neidu, her bruker vi stellebord/kommoder UTEN hjul gitt :) Personlig har jeg aldri hatt sansen for stellebord med badekar, det er mye lettere å ha balje i badekaret/dusjen, eller rett og slett putte ungen i håndvasken mens h*n er liten nok. Det fungerte flott på mitt første barn, og vi kommer også til å gjøre det med nr. to.

Men for all del - hver sin smak! Alle må få gjøre sine egne erfaringer og gjøre seg opp egne meninger :)

Skrevet

Vi har stellekommode fra trekløver (www.treklover.no), og

er veldig fornøyd. Den har badekar, men det kan tas ut. Er enig i at det er vel så enkelt med balje i dusj/badekar, eller rett og slett vasken. Den har låsbare hjul, som kan erstattes med treføtter.

Skrevet

Jeg har sett rundt, men ikke funnet noen jeg likte. Satt og tenkte på den gamle kommoden min om dagen, som mamma brukte til meg, og som ble lekekommode senere.. Den var så enkel, hvit og fin. Etter et kvarter kom det litt tørt fra mannen min; hvorfor sitter du og drømmer om den? Den har vi jo stående i gangen! Hallooo, liksom, der går jeg forbi min herlige kommode hver dag, og så hadde jeg glemt at vi har tatt vare på den og pusset den opp.. He he he.. Tidlig ammetåke??

Skrevet

Her er mine erfaringer/ønsker:

Ikea har løsninger fra veldig rimelig til litt dyrt. Vi har sett på masse stellebord, og endt opp med ikea sine løsninger.

Til forrige jenta vår valgte vi (pga knøttlite bad) det stellebordet en kan felle ned fra veggen. Genialt! Og med stor plass.

Navn: Gulliver. Pris: 595,- Link: http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?topcategoryId=15567&catalogId=10103&storeId=16&productId=53049&langId=-14&categoryId=16255&chosenPartNumber=87503410

Da vi bodde 6mnd i Tyskland var badet enda mindre, og vi valgte følgende enkle løsning å ha i gangen rett utenfor badet:

Navn: Singlar. Pris: 198,- Link:

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?topcategoryId=15567&catalogId=10103&storeId=16&productId=12318&langId=-14&categoryId=16255&chosenPartNumber=20045205

Denne gangen kommer vil til å ha et av de to ovenfor på badet (har ikke bestemt oss enda), og denne på soverommet til bayben. Årsaken er nytt hus, der babyrommet og badet er i en annen etasje enn foreldresoverommet, og at kommoden kan bli bokhylle for småttisen etter man er ferdig med stellebruken.

Navn: Hensvik. Pris: 845,-. Link:

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?topcategoryId=15567&catalogId=10103&storeId=16&productId=60868&langId=-14&categoryId=16255&chosenPartNumber=S29828090

Skrevet

Hehe... ka-ping; ser du har spekulert fælt her nå :) så nå skal jeg avsløre hvorfor i all verden jeg vil ha MED hjul! Du skjønner vi har akkurat plass til en skikkelig stellekommode mellom dusjhørnet og vaskemaskina på badet. Men dersom det skal bli vaska no klær til den lille så må jeg vende litt på kommoden for å få opp døra til maskinen :)

Skjønner? ;) Og jeg heller har ikke behov for badekar, da vi har stooor ny vask fra ikea som den lille fint kan få plaske litt de første månedene.

Tror faktisk jeg fant en jeg ville ha nå da, i heltre. *kremt* litt dyr men...

Skrevet

Hehe, da skjønner jeg poenget ja :) Jeg må vel også si at jeg er veldig enig i "plaske-i-vasken"-planen. Det er genialt rett og slett, hos oss fungerte det helt flott, og vi kommer til å gjøre det til neste knøtt også :)

Har du forresten link til den kommoden du har funnet?

Skrevet

Plaske i vasken ja, ikke viss man har miniatyrvarianten vi har her. Hehe. (Helsesøstera til søsteren/niesen min advarte faktisk mot å bruke springen i vasken direkte da hun hadde vært borti mange babyer med brannsår på stumpen, hehe)

Skrevet

godt poeng, Hanne! Det varierer veldig med hvilken type vask man har. Nyvasken vår på det oppussede badet er noe grunnere enn i det forrige huset vårt, men til gjengjeld er batteriet høyere, og dermed lengre unna barnet. Vi føler oss relativt sikre på denne metodn, siden vi har gjort det en gang før med gode resultater (totalt brannsårfri stump på 2-åringen), men det er klart man må være forsiktige.

ååååh alt dette pratet gjør at jeg gleder meg så utrolig til knøttet faktisk kommer!!!!!!!

Skrevet

Hehe:)) Vi har, som sagt en miniatyrvask, pluss at blandebatteriet sitter veldig lavt. En annen skummel ting er at vannet 'plutselig' blir varmere eller kaldere, og da ikke bare med noen få grader. Det blir nok mye bruk av dusjen her:))

Skrevet

heldigvis stabil vanntemperatur her i huset :)

Skrevet

Her er to linker (står pris på den ene) til den kommoden jeg fikk litt lyst på:

http://www.treklover.no/html_produkter/html_produkter_stellekommode/kommode2.htm

http://www.mamma-mia.no/shop/netshop.asp

Synes den provence-fargen var fin (du ser den på det bildet med både seng, skap og kommode), passer på badet vårt. Det er badekar på den da, og den var ganske dyr (3700). Litt dumt å betale for noe en mest sannsynlig ikke kommer til å bruke, men for en sånn massiv og fin kommode må man vel omtrent opp i denne prisen for en vanlig kommode også. Og da må jeg kjøpe til hjul i tillegg evt... Nei, tror sannelig jeg har en vinner -foreløpig ;) Ikke sikkert det er din smak da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...