Gå til innhold

Ang for liten vekt oppgang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

jeg vet at det er mange som blir irriterte på disse vekt spørsmålene men er litt engstlig jeg da:. jeg er i uke 38 og har gått opp 1 kg, er det fare for at barnet tar skade av dette eller tar den det den skal av mine reserver?

Min lege er ikke bekymret på tross i at symfyse målene har gått ned..

Setter pris på svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du har noen kg for "mye"(ingen hets av overvektige,da jeg selv har vært det),er ikke liten vektøkning noe problem.

Barnet tar bare av dine reserver. Men om du ikke har noen kg for mye,så tærer barnet av deg til DU ender opp med plager...Er selv i uke 19+4,og har heller gått ned i vekt...selv om jeg spiser alt jeg ønsker...men grunnet medikamenter penicillin) kan jeg ha "dårlige" perioder. Så lenge legen ikke har bekymringer,ville jeg slappet helt av:)

Skrevet

Det kommer jo an på hvordan man ser ut/hvor mye man veier fra før av. Det er ikke skadelig å legge på seg lite så lenge symfysemålet har en grei vekstkurve.

Jeg kjenner et par svært tynne jenter som har fått pes for lite vektøkning selv om de har gått opp mer enn meg rett og slett fordi de ikke har noe fett på kroppen fra før. De anbefaler jo å ha noe å tære på når ammingen starter..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...