Gå til innhold

November: ka skjer no...?


ღEmilie nov 06, Marcus apr 08ღ

Anbefalte innlegg

Var hos jordmor i går, og fikk vite at babyen min er litt liten... Legen målte SF - mål på 27 cm, men da jeg kom til jordmor i går fikk hun den ikke over 25 cm uansett kor mye hun strakk på målebåndet. Hun sa også at ut i fra hjertelyden, hørtes nå barnet mitt kjekt ut..

Men... når jeg satt der, tok hun en tlf til kvinneklinikken på haukeland, og ba om en ekstra ultralyd fort som pokker, og å sjekke str på barnet ol..

 

Men jeg sitter igjen nå som en spørsmålstegn.. Har fått time på KK på fredag.. Men hva kan skje? Hva hvis hun ikke er stor nok osv...? Tar de henne da? Er gravid i uke 31 + 0... Og trodde at eg hadde litt mer enn 8 uker igjen på å forberede meg.. Håper noen kan hjelpe meg.. Er veldig bekymret her eg sitter... :-S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

så lenge barnet har det bra inni magen lar de deg gå så lenge som mulig....

Du må huske på at for å få et gjennomsnitt må noen barn være store, noen må være små og noen må være midt i mellom :-) Du (og jeg og) har fått et lite barn :-)

Jordmor ordla seg nok litt feil, hun er nok vant til å måtte mase på føden (min jordmor er det) og skulle kanskje ikke ha valgt uttrykk som fort som pokker osv mens du var i rommet. Det er et ganske stort trykk på sykehus og hvis man vil ha tme litt raskere enn 1 måned må man ofte bruke litt harde virkemidler :-)

Hvis det skulle være morkakesvikt eller andre forhold som gjør at barnet ditt er lite vil legene vite hva de skal gjøre og du er i de tryggeste hender.

 

Slapp av, pust rolig og ta imot ul på fredag, du får jo se ungen din en gang til! Det er jo så koselig :-) Og husk, du har nok bare valgt et lite barn :-)

 

Gi tilbakemelding på hvordan det gikk på ul da!

 

klerm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, nå ble jeg litt mer rolig... har gått og grua meg kjempe masse.. har nesten ikke sovet i natt.. bare tenkt masse på hva som kan skje, hva som kan være galt, om det er noe galt osv.. Men skal prøve å tenke litt positivt heller :-) Får jo se henne engang til ja :-) Fikk vite at eg skal på en til om 4 uker, og er jo ikke alle som får se barnet sitt 4 ganger i et svangerskap?!

 

Skal gi tilbakemelding når eg har vært der, og igjen takk skal du ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Var på UL i dag.. Legen sa at babyen min så frisk og rask ut, og sa at selv om magen min var liten, var gullet mitt akkurat så stor som hun skal være på dette stadiet :-) Fikk også vite at hun er ca 1959 g, og det er jo positivt :-) Men de kan jo bomme litt på vekten da..

Er i hvertfall mye mer lettet nå, enn det eg var for en time siden.

Men er i hvertfall glad for at ingenting var gale :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi! Så godt å høre :-) da kan du senke skuldrene og puste ut...og glede deg over den fantastisk bra svangerskapsomsorgen vi har i dette landet :-)

 

Lykke til videre! Er ikke lenge igjen nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :) Nei, gleder meg masse nå... 22 dager, så e eg ENDELIG høygravid :-p kor langt e du på vei då? og kor e du fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har 38 dager igjen til termin jeg :-) 6 uker :-) Så nå er det max 8 uker igjen og så har jeg jenta mi her :-) Gleder meg sånn, har venta lenge nå synes jeg :-) Og så gleder jeg meg til fokuset går over på baby og ikke konstant er på meg og min kropp. Det har jeg syntes vært slitsomt i svangerskapet altså.

 

Jeg er fra Oslo, født og oppvokst i storbyen :-) du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig da :) Eg har 60 dager igjen, og gleder meg masse =) Fikk tlf i dag fra KK igjen, så eg skal visst på ennå en UL.. Fikk time på onsdag.. men hvorfor, aner eg ikke.. jaja.. Får nå se jenten min igjen.. Men det er vel ikke normalt med 4 UL i løpet av 32 uker?

 

E forresten fra Bergen, og e født og oppvokst her :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hatt 4 ul i løpet av 33 uker :-) 1 i uke 12 (legen lurte på om jeg ville ha), ordinær ul uke 18, morkakekontroll i uke 31 (som endte i fostervannssjekk) og kontroll av fostervann i uke 33. Den siste hadde ikke vært nødvendig, men sykehuset ville gjerne ha en oppfølging slik at de var 150 % sikre på at baby fulgte kurven og at det var nok vann...

det er nok det de skal gjøre hos deg og :-) du er i de beste hender. Ul`en du skal ha på onsdag er nok bare en oppfølging og konstatering av funnene de gjorde på forrige ul - altså at alt er normalt :-)

 

Har inntrykk av at det er mange som har fått diverse ul opp igjennom svangerskapet. terskelen for å gi den svangre kvinnen ul er ganske lav. Og så er det jo mange som betaler for privat ul (kjønnsbestemmelse osv) og 3D-versjon....

 

Kos deg du! Og nyt det at du blir tatt godt vare på :-)

 

Jeg skal til jordmor idag og godt er det. Jeg har gått opp 2 kg på 1 1/2 uke, kun væske. Det verker og er stivt i ben og fingre og jeg føler at det sier splish splæsh når jeg går....sambo slenger om seg med keikovitser og andre ekstremt bløte morsomheter....tror han får sove på sofaen i natt... ;-) Hvis jeg har proteiner i urinen og forhøyet blodtrykk tror jeg at jeg svimer av....vil ikke ha svangerskapsforgiftning! Men det er nok ikke det :-) Bare en vanlig vannoppsamling. Rart, det eneste jeg virkelig har vært redd for i dette svangerskapet er den derre svangerskapsforgiftningen, alt annet har vært helt ok! Selv når legene på riksen tok av i forbindelse med lekkasje av fostervann var jeg dønn rolig....hmmm.

 

Sambo er fra Stord. Hvis vi er der lenger enn 3-4 dager prøver jeg alltid å snike meg en tur til Bergen....storbyabstinenser :-) Men nå har de fått kaffebar på øya, godt er det. Vanskelig å rekke til Bergen mellom amminger framover ja :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. har begynt å kjenne vannsamlinger i kroppen eg og.. men er mest i håndledd og bein.. helt forferdelig.. men får heldigvis ikke noen "ekle" vitser fra sambo ol, og godt er det.. hormonene tar jo helt av her :-S

 

Er godt at du slapper av da og ikke "stresser".. eg kjenner at når eg ikke føler meg helt god i kroppen eller noe sånt, så kommer tanker om alt mulig stash.. :-S

 

Ja, er da bare å ta seg en bergens tur vettu :-p stord er ikke akkurat noen spes storby liksom :-p *mobbmobb* hehe..

 

Men håper det gikk bra hos Jm..

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...