Gå til innhold

Hei Lenn

Anbefalte innlegg

Heia vennen min!!!

Lenge siden nå eller?

Har holdt meg unna leeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeege!!!

Lenge nok fant jeg ut idag og kommer inn en tur og sier hei.

Savner deg, vet du....

Hvordan går det med deg? Fortell.......

Jeg kikket såvidt nedover sidene og så at du var her inne:-)

Godt med gamle kjente:-)

Jeg har hatt mine 3 forsøk i Hgsd og vandrer nå videre.

Klarer ikke å bestemme oss helt hvor turen går.

Hadde egentlig bestemt oss for Maigaard i Danmark, men blir nå anbefalt av gynekologen å bruke Hausken, han tidligere legen ved sykehuset i Hgsd. vet du.Du har sikkert hørt om han.

Jada, flink han da, men jeg vet ikke.

Arrrgh!!!! Jeg klarer ikke å velge altså og skulle ønske noe kunne tatt valget for meg. Sambo sliter også, så vi sitter her som noen spørsmålstegn begge to. Komisk igrunn, he he he:-)

Finner vel ut av det før eller siden.

Satser på å få til noe før jul.

Er "andre av oss" her inne? Smilet?

Så mange "nye" navn.

Når var jeg inne sist egentlig?

Er det 4-5mnd. siden eller noe?

Føles som en evighet.

Får se om jeg ikke blir her en liten stund nå.

Gleder meg til å høre fra deg:-)

God klem fra meg

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6388684-hei-lenn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia vennen!! *smiler bredt*

Der var du jo igjen! Men jeg som hadde håpt at du gikk rundt med voksende mage nå...*rynker øyebrynene*...........

Er du ferdig med de ordinære forsøkene altså...? Ble du gravid på noen av de eller? Ble det satt inn ett eller to egg. Ingen på frys....?

Ja jeg traver jo rundt her fortsatt... Vi har jo en eget innlegg for "gamle slitere" nå, føler som jeg bare er et gjenferd som ikke kommer av flekken... Men for all del, jeg er vel en av de "heldige" her inne uansett, som har et barn fra før. Men det er litt kjedelig likevel, at det skal være så forferdelig vanskelig å få til!!!.

Har nå kommet til 5.forsøk (dvs jeg fikk jo 6 på frys, derav har ett ikke overlevd opptining, så nå har jeg 2 igjen i fryseren.) Hadde som du kanskje husker ett forsøk i mars som gikk ad undas, og et nytt et i juni. Da ble jeg gravid....

Testet først neg på dag 13, for å så teste pos på dag 15 (sånt som bare skjer andre og ikke en selv....) Fikk jo helt sjokk. Har ikke vært gravid siden exuen i 2004 så jeg stirra skikkelig på testen. Trodde den hadde gått ut på dato osv (*ler av meg selv*)

Jeg virkelig nøt graviditeten, selv om jeg var veeeldig redd for at det skulle gå galt. Man tror kanskje at uflakskvota er brukt opp, men det var den altså ikke. I uke 7 begynte brune blødninger, og til tross for mange formaninger både herfra og fra leger så gikk det mot en SA. Det er på den måten det har begynt når jeg har mista.... For noen er det jo naturlig å blø litt i svangerskapet, men ikke med meg.

"Heldigvis" skjedde dette midt i en tid full av planer, skulle på ferie og ha masse besøk og kosa oss i flott vær. Så det hjalp på tankene. Når "hverdagen" dukket opp igjen, skulle vi i gang igjen, så da var det "bare" å brette opp ermene og gå videre.

Jeg var jo glad for å se en positiv test igjen. Nå vet jeg at det går an, jeg skal bli gravid til slutt - jeg har troen fortsatt ;o)

På det 4.skal det skje, heter det. Men intet positivt resultat forrige gang heller. Til tross for mange (innbilte og uinnbilte.....) symptomer... Man kan jo bli smårar av å drive å analysere. Jeg skal iallefall aldri kjenne etter symptomer igjen. For Progestankapslene gir meg maaange graviditetssymptomer. Såkalt "sikre" symptomer som større, vonde pupper, murringer i korsryggen, kvalmebølger, tretthet osv.

Forbanna medisin *himler med øynene*

Fikk mensen for 2 dager siden og har akkurat startet på medisiner og skal til UL neste fredag. Innsetting skjer forhåpentligvis i uke 40. Så her går det unna. 5.forsøk på 10 mnd. Men jeg vil prøve NÅ, jobbe og ta livet med ro kan jeg gjøre senere, når jeg går og triller bebisen i barnevogn. For vi må ikke miste håpet.

Jeg har også tenkt framover med "hva om vi ikke lykkes i det offentlige". Hvor skal vi reise da. Etter Linemor sine anbefalinger, ville jeg valgt Maigaard. Men etter å ha lest om Hausken, så er jo det et enklere alternativ, iallefall for deg som bor der! Tenk så enkelt mht reising osv. Og så er han vel utrolig flink også? En her inne ble gravid på 1.forsøk forrige uke etter å ha satt inn hos Hausken.

(Du vet vel at Linemor er over uke 20 med tvillinger forresten???)

Vi har jo uansett 2 "ordinære" forsøk igjen, men det er jo ikke sikkert det går så bra neste gang som det gjorde den første gangen....

Kan du bare sette i gang når du vil? Hvordan er det med økonomien oppi alt dette da? Jeg merker jo at vi bruker penger på det, men med fryseforsøk så blir det heller "små drypp" (noen 1000,- her og noen der) Blir liksom ikke 10 000,- rett ut som det var på 1.medisinpakken.....

Jeg blir nok på siden en stund til :o) Syns det er godt å være her, men hadde en periode i sommer, der jeg måtte ha litt pauser. Det kan bli litt mye innimellom...

Er sykemeldt en måned framover og har god tid til å sitte å kose meg på data :o)

Du har vel ikke gitt opp ivf?? For da skal jeg fortelle deg at vi kommer til å lykkes til slutt - både jeg og du :o)

De positive tankene kan vi ikke miste på veien. Det ordner seg for oss det vet jeg. Jeg bare VET. Og derfor så må vi bare gå på med rett rygg videre og tenke at en dag er det vår tur, nemlig :o)

Håper vi "snakkes" mer her inne, det var veldig koselig å se deg (!!!), selv om jeg som sagt hadde håpt at det hadde lykkes for dere. ..

Ha en fortsatt fiiin dag vennen min!!! :o)

Stoooooor klem fra en som har byttet nick noen ganger, trukket fra og lagt til litt forskjellig, men jeg er fremdeles Lenn :o)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6388684-hei-lenn/#findComment-6394555
Del på andre sider

Hei igjen vennen!

Takk for et langt og koselig svar:)

Trist å høre at du mistet, Lenn:-(

Men likevel såvgodt å høre at du har 2 forsøk igjen!!! De er jo helt supert da, Lenn. Du får jo tydeligvis gode egg på frys også:)

Bare vent, du klarer dette ila den tiden du har igjen der. Det er jeg helt overbevist om:)

Vi er ferdig med våre 3 forsøk i Hgsd, ikke gravid på noen.

Det ble satt inn 2 egg på siste forsøk.

Har egg på frys, men kommer ikke til å bruke de nå.

Kjenner jeg må ha en laaaaaaaaaaaaang pause fra Hgsd.

De har dessverre sett altfor enkelt på meg og trodd at jeg ville komme til å bli gravid så lett som bare det, så de har rett og slett fokusert helt feil, mao ikke fokusert på noe i det hele tatt. Det er ihvertfall de følelsene jeg sitter igjen med nå dessverre...

Enkelt å tro at jeg er bitter siden de ikke har fått oss gravide, men det er ikke det det går på.

Jeg trenger å bli tatt vare på, jeg hører ikke hjemme på et samlebånd...

Vi har fått ut opptil 6 egg og 90% av de har hele tiden blitt befruktet.

De eneste de har gjort er å øke dosen med gonal, men hvem har sagt at det er der feilen ligger????

Ja, jeg vet at Linevennen er gravid:-)))) Så godt å høre at det går bra med hun og de to små:)

Lurer på om hun vil vite hva hun får og om hun allerede vet det...!!!!!!! Det er sååååå spennende:)

Gleder meg til vi kan herme etter henne:)

Da kan vi være "tjukkebollafeita".......hi hi hi hi:-)))))

Hører mye bra om Maigaard, ja...

Har vært i kontakt med MG og det de ville gjøre var å øke gonal dosen MAKSIMALT etter 3 uker med spray.... Og da tenkte jeg: "Here we go again....." Skjønner?

Har også snakket med Hausken nå og har fått time for konsultasjon.

Må si at han var helt utrolig i telefonen da!!! Selger seg godt, det skal han ha:) Har kun holdt på i 6mnd., så det kan vel ikke kalles statistikk, men han ligger på 48% tror jeg det var.

Han virker veldig opphengt i å finne " det lille", den ene lille feilen og virker veldig fokusert. Tror han har et godt team rundt seg også.

Så nevnte han at jeg slipper spray og kan stikke med en gang??? Hæ?Høres jo helt fantastisk ut det da, så dette må jeg høre mer om:)

Men klart - mange fordeler med Hausken da....

Vi får se - jeg vil uansett få 2 egg hos dem begge og kan begynne akkurat når jeg selv vil:-)))

Når det gjelder økonomien, så er ikke det noe problem.

Joda, klart det koster, men har en tatt seg råd til å røyke i 10år, så har en råd til å bruke 60.000,- på baby:-) Det er det Hausken vil koste oss sånn cirka for 3 forsøk (inkl. medisin til 1 forsøk).

Vi har nå vært røykfrie i snart 6mnd og det er helt fantastisk!!!!!!

Si at vi gjennomsnittlig røyka 20pk tils. hverdag, en pakke på deling altså. I løpet av 2 år, så er jeg redd en nærmer seg styggelig 60.000 om en regner på det som har gått med på fest etc også.

Det er en befrielse det å slippe å tenke på pengene og slippe å ta stilling til om vi har råd eller ikke. Vet vi er heldige der.

Ja, klart det merkes med fryseforsøk også. En får jo kun dekket med+++ til 3 forsøk, så alt som har med frys (medisin, reis etc.) går vel av egen lomme? Greit det ikke er så dyrt om gangen, men som du sier så merkes det jo litt når du nå skal igang med 4/5.frys.

Får håpe at det blir siste gang for deg dette...

Hva koster frys der som du er?

Er du mye sykemeldt? Hva sier legen din da??? Hva sier du???

Jeg har byttet lege nå da jeg følte jeg ikke fikk forståelse for min situasjon og det ble til slutt en belastning for meg det å være sykemeldt, så jeg var ikke det under hele forsøkene selv om jeg virkelig følte behovet for det. Så, hva mener legen din om dette siden h*n virker så forståelsesfull? Jeg blir helt fortvilet da jeg føler jeg faktsik må argumentere meg til sykemelding!!!!!!!! Hvor hører det hjemme da??

Forb..... dritt :(

Nei, dette blir vel langt.... :)

Håper du har det bra, Lenn og at du lar høre fra deg.

God klem fra meg

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6388684-hei-lenn/#findComment-6403457
Del på andre sider

Hei igjen :o)

Jeg begynner med det siste jeg, nemlig sykemeldinga....

Han gynekologen som jeg går til ifbm IVF, har IKKE troen på sykemeld. Jeg fikk det de to første gangene, men så fikk jeg klar beskjed om at jeg ikke kom til å få det neste gang. Hæ, tenkte jeg. Neinei da går jeg til fastlegen og prøver der.

Ringte han og han ringte meg oppigjen, og det var jo IKKE noe problem å få SM :o) Han hadde full forståelse for at det var en belastning for meg å være i arbeid under en så tøff prosess, både fysisk og psykisk. Jeg kunne bare ordne SM gjennom telefonen.

Nå er det satt inn en vikar for fastlegen min, og jeg var veldig spent på om han ville være like OK. Og det var han jammen!! Han sitter og forteller meg at jeg ikke må ha dårlig samvittighet, at det er NÅ jeg må svi mens jernet er varmt osv. Han sier akkurat det jeg vil høre :o) Rett og slett!

Skjønner at jeg er veldig heldig som har det sånn.m Leser jo om sånne drittsekker av noen leger som tror de vet hvordan dette føles...

I hele prosessen fram til sommerferien, hadde jeg en sjef (kvinnelig) som selv hadde vært gjennom IVF 2 ganger så hun var helt fantastisk. Anbefalte meg på det sterkeste å holde meg i ro hjemme, tenke på meg selv og holde meg borte fra jobben :o)

Etter sommerferien fikk jeg ny sjef (kvinnelig) og neimen er ikke hun også like grei, kanskje til og med enda mer omsorgsfull!

Hadde en samtale med henne på onsdag da jeg leverte SM fram til 22.okt. Hun sa alt jeg ville høre, trøstet meg (jeg begynte jo å sippe litt....) og var sååå forståelsesfull. Jeg kunne ikke vært heldigere. Hun er godt kjent her i byen for å ta vare på personalet sitt. Og det kan jeg skrive under på at hun gjør. Jeg kom til samtalen med en smule dårlig samvittighet, og gikk derfra med en GOD følelse. En følelse av å bli tatt på alvor, at noen forsøker å sette seg inn i situasjonen min. Hun sa at de savner meg og gleder seg til jeg kommer tilbake, men at jeg må gjøre dette nå. "Jobbe kan du gjøre resten av ditt liv" sa hun :o)

Så nå har jeg ingen dårlig samvittighet i det hele tatt. Jeg har hatt mye bivirkninger av medisinene, så jeg har faktisk ligget endel på sofaen (kvalme og murringer i korsrygg og mage). Og jeg er mye trøtt.

Men jeg spankulerer ikke rundt i byen i tide og utide for å demonstrere liksom. Jeg kan gå og møte venner på kafe, men jeg driver ikke å shopper og styrer på. jeg ligger litt lavere i terrenget enn jeg bruker. Vet jo at det er ingen som skal bry seg om hvorfor jeg er borte osv, men likevel velger jeg å ta det med ro.

Det vil alltid finnes personer som aldri i livet ville akseptere å bli sykemeldt, ikke synes det er nødvendig osv. Det må vi bare leve med. Heldigvis har jeg maaange venner, kollegaer og familie som skjønner at jeg er borte og støtter meg. Men jeg vet jo at ikke alle er sånn.

Jeg må få kjenne på MIN kropp hvor langt strikken skal tøyes. Dette er 5.forsøk siden desember i fjor altså 5 forsøk på ca 10 måneder. Det tar på - ingen tvil om det. Både psykisk, men også fysisk. Jeg synes det var verst psykisk de første gangene, nå synes jeg det er omvendt. Psyken har blitt sterkere, men bivirkningene har økt på.......

Vel vel, den dagen jeg sitter der med min nyfødte gutt eller jente er ALT puttet i glemmeboka!!! :o) :o) :o)

Så utrolig godt at dere har slutta og røyke! jeg syns alltid det står respekt av de som slutter å røyke (da jeg er litt antirøyk selv kan man si.....) Mamma sluttet for 7 år siden. Hun var da 50 år og hadde røykt minimun 10 sigaretter daglig siden hun var 14 år.......

Gjett om jeg (og hun) var stolt!! :o) :o)

Ja det er godt å ha økonomi til å gjennomfør dette, uten å "gå konkurs". Synd at det skal være så dyrt, uansett om det er privat... Noe som andre bruker et kvarter på skal noen betale i dyre dommer for.... *Hm*!!!!

Synes du skal prøve Hausken, jeg. Han virker flink og trivelig og det er jo to veldig gode kombinasjoner!!

Linemor får forresten to gutter!! Ååååå, jeg ble så misunnelig (har jo som du vet en gutt jeg også)

Nå skal jeg en tur i byen og kjøpe en gardinstang (av alle ting...)

Håper vi snakkes om ikke så lenge :o)

Ta vare på deg selv!!!

Stoooooor klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6388684-hei-lenn/#findComment-6409435
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...