Gå til innhold

Oktober: Tre plusser på urinprøve...


lita jente i magen

Anbefalte innlegg

Var på kontroll i dag... Fikk beskjed om at urinen min var forurenset (L+++) Må ringe dem i morgen etter 24 timer for å høre om mulig urinveisinfeksjon... Er det noen som har vært borti det samme uten å ha hatt infeksjon? Litt nervøs for denne streptokokk B bakterien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt + (husker ikke helt på hva, er hverfall L og P) de siste 3-4 ukene, fikk en kur først mot uvi, men de dyrket på det og fant ingen infeksjon. Fikk beskjed om at L (tror jeg hvertfall) var hvite boldceller i urinen og det var veldig normalt å ha på slutten fordi slimhinnene endrer seg og urinen skal gjennom det først. Tok en gbs prøve i dag fordi jeg er dårlig ellers også med kvalme og oppkast, er den positiv er jeg allikevel ikke redd. Da får jeg nok antibiotika under fødselen siden det er da barnet evt. får smitte, ikke før. Og da følger de jo også med etterpå på barnet. Hele den streptokokk B saken er såå hauset opp av mediene, har jo ikke vært noe mer om det de siste ukene og det hadde det vært om det var kjempefarlig og veldig utbredt :)

 

Ta det helt med ro du, alt er nok helt fint, sikkert en uskyldig uvi som gar forvillet seg inn i kroppen din bare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utslag på leukocytter alene er sjelden farlig. Det er vanlig at man har noe av dette i urinen, særlig under svangerskapet. Dersom det er UVI er det ofte Nitrit eller blod i tillegg.....ikke alltid da. pass også på å vaske deg nedentil før prøve og la det renne litt før du tar prøven. Mest gunstig er også morgenurin......du visste kanskje alt dette? Men jeg nevner det likevel ; ) Lykke til med prøvesvar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde akkurat det samme to ganger - UTEN at det var noe annet enn heelt ufarlig forurensing. Legen forklarte meg at det var veldig viktig å vaske seg godt og så ta "midtstrålen" - og etter jeg fikk det forklart så har det ikke vært en eneste pluss:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi jenter har nesten ALLTID litt leukocytter i urinen da det er utflod som kommer ut sammen med urinen :)

Ikke noe farlig så lenge det kun er det og du ikke har noen flere plager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde L3+ på en prøve. Hun på labèn og legen spurte om det svei når jeg tisset, ellers var det ingen bekymring hos noen. Hadde på den prøven ikke drukket særlig med vann, så prøven var mørk og konsentrert. De neste to gangene hadde jeg forberedt meg og drukket masse vann og var nydusja når jeg tok prøven. Det ble da bare registrert L1+.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke bekymre deg... det er helt normalt mot slutten av svangerskapet, man får gjerne økt utflod og pga. det blir urinprøven ofte "forurenset". Jeg har hatt 3+ på L på rad nå over 1 mnd. og det er helt ufarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle beroligende svar!:) Snakket med laboratoriet i går, og alt var fint, ingen bakterier... Så nå vet jeg jo det til eventuelt neste gang...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde også 3+ på urinprøven sist. men dro tilbake for ny 2dager senere,var da helt normal. Men etter som jeg skjønte det kunne det variere veldig i svangerskapet. Var vist bare en forurensning. Heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt L 3 og 4+ gjennom hele svangerskapet.Legen har dyrket et par ganger for å være sikker på at det ikke er uvi. Helt ufarlig utflod, så har slått meg til ro med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...