Gå til innhold

Seteleie

mamman til nyttårsbarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, den lille gutten vår ligger i seteleie - han har funnet sin favorittstilling og har ligget med godt "ned i bekkenet" frem til nå (uke 26). Jeg er klar over at de gjerne snur seg ofte der inne,men ikke denne gutten nei! Jeg kjenner kun liv i nedre del og det så det holder! Han presser så mye at denne gangen har jeg fått skikkelig bekkenløsning i tillegg.

Huff, jeg gruer meg til fødselen fra før av etter en lang fødsel sist - redselen har ikke blitt bedre nå! Jeg vurderer ikke engang å føde vanlig dersom det blir sete - da blir det keisersnitt. Noen som vet hvor lang tid i forveien dette foretas?

Er det noen med erfaring fra dette, hvor h*n snur seg "riktig" etter å ha ligget i samme posisjon frem til nå (snuing er uaktuelt). Det blir vel litt som oss, vi har jo våre egne favorittstilllinger når vi ligger vi også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet bare at planlagte keisersnitt som regel taes 2 uker før termin...

Skrevet

Nr 2 min lå i sete fram til ca uke 34??? Husker ikke akkurat, men husker jordmor sa at om hun ikke hadde snudd seg til neste kontroll, måtte jeg inn på sykehuset og måle størrelse på barn og bekken. Hun snudde seg i hvert fall.

Leste om en annen her inne på bim som kom inn på sykehuset, klar for setefødsel, men den lille hadde da bokstavlig talt snudd seg "i siste sekund".

Det er i hvert fall ennå håp:-)

Lykke til!

Skrevet

Så hun lå konstant i seteleie frem til ca. 34? D høres iallefall positivt ut på en måte, jeg sliter enormt m bekkenløsning pga. at han ligger med rumpa ned i det - klarer nesten ikke gå lenger og er rimelig fortvilt. Jeg får bare håpe på d beste:)

Skrevet

Jeg er også i uke 26, mitt lille nurk ligger sidelengs, og legen har nevnt såvidt at det kan bli sete(men han tviler). uansett sa han at hvis han legger seg i sete går de inn og snur han før fødselen....

Skrevet

Så det betyr at du prøver vending da? Jeg har bestemt meg for keisersnitt, hvis han ikke har snudd seg før terminen nærmer seg. Jobber som lærer på en skole og helsesøster der anbefalte meg også det. Ved å vende bebisen kan h*n få navlestrengen rundt halsen mye lettere, bli stresset, det er også stor mulighet for at den snur seg tilbake til favorittstillingen...

Jeg håper han har snudd seg innen uke 32!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...