Gå til innhold

Da skjedde det da....

Gjest

Anbefalte innlegg

barnefaren ringte meg i stad, og begynte å kjefte på meg. Han sa han ikke ville skrive under på ett eneste papir, og at han halst ville drepe både babyen og meg. Jeg har snakka med politiet, og han får besøksforbud, men jeg bare aner ikke hva jeg kan gjøre, det besøksforbudet gjelder jo bare her i leiligheten min. Jeg tør jo ikke å gå ute alene. Han er jo voldelig av seg, og jeg aner ikke hva han er i stand til. Han hørtes ganske så desperat ut på telefonen, og desperate mennesker, tyr til desperate handlinger.

HJELP!!!!

Fortsetter under...

Huff,dette høres ikke bra ut:( Har du noen rundt deg som kan være hos deg,eller kan du dra til noen...for å slippe være alene,mener jeg? Har du sms-meldinger,eller noe annet enn muntlige trusler?

Kan kanskje begynne å ta opp samtaler,om han ringer...og legge de fram som ytterlig bevis? Og du har rett i at desperate mennesker, tyr til desperate handlinger...i de fleste tilfeller. Og siden du sier han kan være voldelig,burde ikke politiet sett så lett på det!!

Men ønsker deg uansett lykke til...er ikke så lett å fortelle deg hva du bør gjøre,om en ikke har vært i samme situasjon selv. Har også en ustabil ex,men han er ikke voldelig...

Uffa meg, stakkas deg altså. Eg har nå opplevd voldelig mannfolk tidligere men til slutt fikk eg endelig komme meg bort i fra an fyren. Hvis eg va deg jaffal for det første uke, om du ska ut, så ta me deg ei vennine, eller noe. Hvis du ska bare rett ner i gaten for å handle så gjelde det nok i besøksforbudet også. Men hvis det er lengere enn bare rett ner i gaten så ha me deg jaffal noen. Kan vær at an va bare hissige og tenkte ikke heilt klart når an true deg på den måten. Men er altid best å ta sånne ting seriøs. Hvis du føle deg nervøs hjemme, spør noen om du kan få overnatte hos di et par netter. Då kan du jaffal føle deg tryggere. Føle virkelig for deg. og eg håpe at dette ordne seg. Kanskje du kunne lage en avtale me ei vennine feks, hvis du ringe og legge på så er det trobbel på gang, feks hvis du ser an mens du er ute eller noe sånt ?

Det var veldig trist å høre, snakk med politiet igjen og si du ikke føler deg trygg. Søk om voldsalarm, du er tross alt gravid og han truet deg på livet. Et besøksforbud hjelper ikke hvis han absolutt vil dra til deg, men har du en alarm trykker du med en gang hvis du ser han og da blir det prioritert med en gang. Ønsker deg masse lykke til, og er et godt forslag å få noe til å være med deg, jeg ville fått ei venninne eller noen andre du kjenner til å bo hos deg noen dager så du kan føle deg trygg :)

Annonse

Dette høres forferdelig vanskelig ut. Èn ting er psykisk terror, men når han attpåtil truer deg på livet, da må du ta det alvorlig. Som de andre her sier. Jeg ville hørt med venner og familie om noen kunne vært hos deg, så lenge som du føler deg utrygg.

Voldsalarm er også en idè. Det er tøft nok å gå alene og gravid. Men å ha slike trusler på seg må være helt uutholdelig.

Synd at slike trusler ikke blir tatt mer alvorlig. Besøksforbud er absolutt ikke godt nok. Han burde i det minste blitt sperret inne på lukket psykiatrisk avdeling en stund.

Ønsker deg lykke til. Håper du har venner som kan hjelpe deg i denne vanskelige situasjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...