seff Skrevet 20. september 2006 #1 Skrevet 20. september 2006 En ting er at nattesøvnen lider pga 20 do-besøk. Men- hva slags sovestilling ligger dere i? Jeg er vant til å kun sove på magen...Men etter at jeg leste et sted her at man helst skal sove på siden, og da primært på venstre side, så prøver jeg jo på det. Men når jeg våkner om morgenen (eller en av de 20 gangene jeg er oppe) føler jeg meg helt mørbanket...Som om jeg har fått skikkelig grisebank...Stiv og støl...Klarer ikke å ligge godt på siden!! Poenget er: Jeg har SÅ lyst til å ligge litt på magen...Den er stor, men det er fullt mulig å ligge halveis på magen fortsatt..Men jeg er jo livredd for å skvise babyen da..Hva gjør dere? Noen mage-sovere der ute?
Hemmeline Skrevet 20. september 2006 #2 Skrevet 20. september 2006 Jeg er også magesover, men nå under graviditeten er det et problem ja. Jeg klarer ikke å sove på sidene heller jeg, der er jeg så øm og jeg får vondt i magen/blir kvalm når jeg legger meg på siden. Jeg sover på ryggen, men har bygd opp med en haug med puter siden jeg har hørt man ikke skal ligge helt flatt. For å si det sånn så blir det ikke så veldig god nattesøvn... og når jeg må tisse hver annen time i tillegg...uffffffff
Chiquita Bananas Skrevet 20. september 2006 #3 Skrevet 20. september 2006 Har begynt å kjenne babyen mer nå....eller en klump nå så det er litt ubehagelig. Men jeg sover halvveis på magen, men demper følelsen med å legge dyna under magen - det hjelper ) Men det går bra å ligge slik - babyen er så godt beskytta. Tenk deg når du skviser en vannballong. Og hvis det er ubehagelig for babyen så får du det vondt først visst nok, eller at babyen begynner å sparke og da flytter du deg automatisk. Forresten var ikke du på BIM treff i drammen og skulle flytte til Sande ???
snartmammapåny Skrevet 20. september 2006 #4 Skrevet 20. september 2006 er ikke noe til nattesøvn å skryte av her heller nei... Tisser ofte og vanskelig å finne den ultimate stillingen... Sover stort sett sånn halvveis på magen, krøller opp dynen så den støtter meg opp så ligger jeg på en måte delvis på magen og siden;) ikke så lett å forklare;) Men d er foreløbig den beste stillingen...
seff Skrevet 20. september 2006 Forfatter #5 Skrevet 20. september 2006 Takk for svar dere :-) Skjønner at jeg må skaffe meg en haug puter så jeg også kan "bygge opp" rundt magen...hehe...Det er skikkelig ille det her ja...Og nå begynner magen å bli så stor at jeg liksom må "velte" ut av senga i tillegg.. :-) Føler meg skikkelig hot , der jeg peser som en hval og ruller min støle kropp ut til atter et do-besøk.Syte-og-klage-dagen i dag ja. Til Hebbie: Du forveksler meg nok med en annen :-) Er Fredrikstad-jente jeg..
Mellus Skrevet 20. september 2006 #6 Skrevet 20. september 2006 Helst ligge på venstre side? Hvor har du hørt det? Jeg sover halvveis på magen på begge sider. Putter dyna halvveis under meg, og det fungerer godt. Enda magen er stor. Har aldri hørt vi skal ligge til venstre, bare at det ikke er så godt å ligge på ryggen. Etterhvert som ungen vokser kan den trykke på hovedpulsåra så vi kan besvime. Nå er det sikkert noen som blir redde, men jeg lå mest på ryggen i forrige svangerskap, og ikke noe skjedde. Men det var mer behagelig med en pyte under knærne eller noe. Og sist hadde jeg skikkelig tisse behov hele svangerskapet. Men denne gangen er jeg maks oppe en gang om natta.. Det er såååå digg...
seff Skrevet 20. september 2006 Forfatter #7 Skrevet 20. september 2006 Heldiggrisen som er oppe en gang...ahhhh....! Det med venstresiden leste jeg på en side som det var lagt ut link til i et innlegg her på forumet. Det stod noe om at hovedpulsåren ligger litt til høyre for midten av kroppen, ergo ble det minst belastende å ligge på venstre side. Men det var bedre å ligge på høyre side enn å ligge på ryggen ift hovedpulsåren. Nå har jeg aldri vært noen rygg-ligger, så det er ikke det verste savnet...Men nå frister til og med det mer enn den evige side-liggingen. Desverre får jeg ikke puste når jeg ligger på ryggen så det er jo ikke et alternativ heller :-) Men etter å ha lest svarene her, så tror jeg at jeg våger med over i den halveis-på-magen-stillingen dere snakker om...AHHHH :-)
Leola Skrevet 21. september 2006 #8 Skrevet 21. september 2006 Dårlig med nattesøvn her i gården. Eller dvs, at jeg sover godt frem til jeg våkner 5 hal 6 tiden og må på do, og da ligger jeg våken i et par timer, og sovner ikke før 10 minutt før klokka ringer og da er jeg stuptrett. IRRITERENDE!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå