Gå til innhold

min erfaring ang bind etter fødsel...

Anbefalte innlegg

Skrevet

visste ikke helt hva jeg skulle kjøpe av bind, for jeg ante jo ikke hvor mye jeg kom til å blø. kjøpte da en av libresse typene med vinger. etter å ha brukt disse 24/7 i 3 uker, fikk jeg store gnagesår i bikinilinja... gjode kjempevondt, og jeg holdt jo på å klø meg i hjel... prøvde å smøre med både inotyol og aloe vera, men det hjalp ikke. gikk over til truseinnlegg da jeg ikke blødde så mye, men det gikk fortsatt ikke bort. var hos gynekologen på mandag, og hun sa at det hadde satt seg SOPP i gnagesårene! det var fordi jeg hadde fått beskjed på sykehuset om å bare skylle underlivet, ikke bruke såpe de første 6 ukene...

så mitt tips er å bruke bind med vinger minst mulig, blør du lite, bruk bind uten vinger eller truseinnlegg! ikke deilig med gnagsår og sopp!!!! og husk å lufttørke! har du ikke tid til å ligge og lufte deg en halvtime, bruk hårføneren!

Fortsetter under...

Skrevet

Uffa meg. Stakkars deg! Høres ikke godt ut.. :-( Skal virkelig prøve å unngå det der... Takk for tips!

Skrevet

dytter litt, jeg, sånn at kanskje noen flere leser, og slipper det jeg har vært gjennom

Skrevet

Takk for tipset:) Hørtes ikke godt ut...

Skrevet

Hei!

Det høres kanskje kjipt ut for noen, men tøybind har kurert min sopp :) De kjennes mye tørrere og friskere ut enn vanlige bind. Det blir ikke klamt og lukter ikke ekkelt slik som vanlige bind!

Vel verdt et forsøk!

Skrevet

hvor får man kjøpt tøy-bind? har hørt om det før... er det dyrt?

Annonse

Skrevet

huff huff, hørtes ikke godt ut.. eg trur eg har hørt om noen før som faktisk har opplevd det samme, så er med å dytter eg...

har tenkt tanken på det, hvilke bind skal jeg bruke etter fødselen? jeg har aldri i mitt liv kjøpt et bind, eller brukt ett, så jeg aner ikke. har ikke hatt store problemer med min tante rød, så jeg har kunnet brukt bare tamponger, de tre dagene det så vidt er no... så har ingen normale truser heller, bare string, så må vel anskaffe meg noen slike oxo...

man har nå problemer....

Skrevet

har sett det til salgs hos nøstebarn...

Skrevet

Hva mener du med å lufttørke? Kan man ikke klappe seg tørr med håndkle altså?...

Skrevet

Nå er jeg litt grønn her altså, men blør en såååå lenge etter fødselen? Er det likt menstruasjonsblødninger?

Skrevet

Vet dere hva jeg anbefaler?

Å gå på apoteket og kjøpe tykke, litt sånne "gammeldagse" bind som er skikkelig myke. Nesten Tena aktige. De gnager ikke, gjør at en ikke blir klam pluss at de er behagelig å ha mot eventuelle sting.

Jeg skal kjøpe dem igjen neste gang!

Skrevet

De første dagene er det vel vanlig å bruke bleie, de fleste har en kraftigere blødning enn under mens. Som oftest avtar blødningen, men kan vare i 6-8 uker.

Skrevet

Saba Self Sit!! Skikkelig ulekre, men ååå så myke og gode!

Annonse

Skrevet

Støtter sistnevnte - det er det mykeste myke som lages og er veldig deilige.

Eneste dumme er at de klumper seg lett og kan skli litt omkring, så skikkelige tante-truser er et must.

Skrevet

Man får kjøpt tøybind på mammaogmeg.no

Betalte vel 600,- for tre 'sett' de er veldig myke også kan man jo bruke dem i årevis da!

Skrevet

Jeg brukte intim såpe nedentil og spylte nøye og forsiktig etterpå sist jeg fødte.. følte det var et must.. men tror ikke en skal utelukke bind med vinger men variere litt. en blør ikke like mye hele tiden.. på slutten var det nok med sånne string truse innlegg her.. de første dagene brukte jeg sånne natt bind men gikk over til vanlige bind!

Skrevet

Jeg brukte Always nattbind med vinger de første ukene etter forrige fødsel og det gikk fint. Skiftet bind ofte og dusjet meg nedentil hver kveld. Har også hørt at 'tante'-bindene skal være bra etter fødslen, men det har jeg ikke prøvd. Blir rart å måtte gå med bind igjen snart....kan ikke akkurat si jeg gleder meg til den biten....men men...

Skrevet

always bindene er mykere enn libress. vask med apotekgrønnsåpe etter hvert dobesøk, tørk med føner

Skrevet

Saba self sit og andre tykke myke anbefales. Dusje, klappe eller lufttørke. Ta grønnsåpebad av og til. Altså sitt i badekar eller balje med vann og litt grønnsåpe

Skrevet

det er nå over 7 uker siden jeg fødte, og er ikke helt ferdig med renselsen enda. men de siste fire-fem ukene har det holdt med truseinnlgg. fikk beskjed på sykehuset om å ligge en halvtime naken på sengen etter å ha dusjet, for at stingene og sånn skulle få luft.

Skrevet

jeg synes always suger fuktighet så bra at jeg derfor får gnagsår av de i lysken rundt der, (men føler meg derfor veldig trygg på at det ikke lekker, da..)så jeg kjøper nok seba..hehe..blir underholdende..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...