Gå til innhold

>Noen frisør studenter her?

Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

heisann!:) jeg er frisør student!går på norsk frisørskole og synes det er utrolig artig!lærer fort og mye,og vi er blitt en sammensveisa gjeng:)har bare gått der i en mnd men har allerede lært nesten alle grunnklippene og attpåtil andre ting.er så glad for at jeg søkte privatskole og ikke gjennom videregående!!men det er jo valgfritt da.men heller å betale en sum penger å lære alt skikkelig på et år enn å gå to år og ikke bli like dyktig..så det er bare til å hive seg på,du kommer ikke til å angre viss det er det du yrket du vil satse på!:)

å,så gøy da!

Jeg skal bli Frisør..tenkte jeg skulle gå på Norsk Frisør skole i Bergen til neste høst.

Noen som vet om skolen er bra?

Jeg var hos frisøren idag,å hun sa at det var vansklig å få læreplass når man hadde gått på privat skole,fordi mange har dårlig rykte på seg..:s

Men jeg har gått 3 år på allmenn,så det er nok bare den muligheten jeg har.

Vet dere ca lønn?!

Gleder meg sånn!!!

Jeg gikk på privatskole og fikk lærlingplass med en gang etterpå. Min erfaring er at det er mye lettere å få lærlingplass når man har gått på privatskole, for da er man gjerne litt eldre og det er mye bedre når man skal forholde seg til all slags kunder. Noe annet er at men gjerne er litt mer "seriøs", siden man har betalt ganske mye for å gå på skolen.

Det finnes jo to privatskoler i Bergen. Ville sjekket litt rundt om hvilken som har det beste ryktet osv...

Når det gjelder lærlingeplass mener jeg personlig at er du frempå, seriøs og dyktig så bør det ikke være noe stort problem. Det er jo tross alt veldig mange som får plass hvert år, og er du flink og god nok i jobbsøkersituasjonen blir du en av dem!

Det gjelder selvfølgelig å utnytte utplasseringene godt, utmerker du deg der vil de huske deg når de skal ansette lærlinger.

PS: Skal en gå på frisørskole er en elev, ikke student!

Annonse