Gå til innhold

>Noen frisør studenter her?

Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

heisann!:) jeg er frisør student!går på norsk frisørskole og synes det er utrolig artig!lærer fort og mye,og vi er blitt en sammensveisa gjeng:)har bare gått der i en mnd men har allerede lært nesten alle grunnklippene og attpåtil andre ting.er så glad for at jeg søkte privatskole og ikke gjennom videregående!!men det er jo valgfritt da.men heller å betale en sum penger å lære alt skikkelig på et år enn å gå to år og ikke bli like dyktig..så det er bare til å hive seg på,du kommer ikke til å angre viss det er det du yrket du vil satse på!:)

å,så gøy da!

Jeg skal bli Frisør..tenkte jeg skulle gå på Norsk Frisør skole i Bergen til neste høst.

Noen som vet om skolen er bra?

Jeg var hos frisøren idag,å hun sa at det var vansklig å få læreplass når man hadde gått på privat skole,fordi mange har dårlig rykte på seg..:s

Men jeg har gått 3 år på allmenn,så det er nok bare den muligheten jeg har.

Vet dere ca lønn?!

Gleder meg sånn!!!

Jeg gikk på privatskole og fikk lærlingplass med en gang etterpå. Min erfaring er at det er mye lettere å få lærlingplass når man har gått på privatskole, for da er man gjerne litt eldre og det er mye bedre når man skal forholde seg til all slags kunder. Noe annet er at men gjerne er litt mer "seriøs", siden man har betalt ganske mye for å gå på skolen.

Det finnes jo to privatskoler i Bergen. Ville sjekket litt rundt om hvilken som har det beste ryktet osv...

Når det gjelder lærlingeplass mener jeg personlig at er du frempå, seriøs og dyktig så bør det ikke være noe stort problem. Det er jo tross alt veldig mange som får plass hvert år, og er du flink og god nok i jobbsøkersituasjonen blir du en av dem!

Det gjelder selvfølgelig å utnytte utplasseringene godt, utmerker du deg der vil de huske deg når de skal ansette lærlinger.

PS: Skal en gå på frisørskole er en elev, ikke student!

Annonse

Man studerer ikke til å bli frisør! Man går på skole og i lære. Frisørutdanningen er fagutdanning på nivå med videregående utdanning. Man er heller ikke student på videregående, da kalles man elever.

At frisørene kaller det studentpris er bare jåleri, det har ingenting med hva som er den riktige betegnelsen å gjøre. Det heter lærlinger og dermed lærlingepriser.

Definisjon fra bokmålsordboka til universitetsforlaget:

studen't m1 (gj ty. fra lat., se *studere)

1 person som har tatt examen artium han er s- fra 1963

2 person som studerer ved universitet el. høgskole juridiske, teologiske s-er / s-ene ved de pedagogiske høgskolene

haha...måtte bare si det :-)

Hvis du da skulle organisere deg eller søke hjelp hos en organisasjon under dette "studiet". Ville du tatt kontakt med en ELEVorganisasjon eller en STUDENTorganisasjon?????

Elevorganisasjoner driver med videregående utdanninger mens studentorganisasjoner driver med høyere utdanninger på høyskoler og universiteter. Det er jo uansett en videregående utdanning, samme hva du har av utdannelse fra før.... :P

Annonse

ok,så viss jeg har tenkt å gå på utdanningshuset på advokat sekretær så er ikke jeg student? Fordi det ikke er høyskole? Jeg vet ikke om noen linjke man kan gå på på vga for å bli advokatsekretær! Så man kan npok vær student selv om man ikke går på høyskole.

Jeg aner ikke noe om frisør så det kan jeg ikke svare på.

nei man kommer ikke inn på advokat sekretær etter ungdomsskolen.

Men det gjør man faktisk ikke på noen frisørskoler heller. f.eks frisør instituttet.

det må man ha fag fra gk : naturfag,matte,engelsk(avsl.VK1).Vet ikke om det var noenandre.

Det betyr at på den skolen må man altså ha tatt både 1 og 2 året på vgs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...