Gå til innhold

25+4

Iselin79 og 2 nydelige

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange mnd er jeg egentlig da....går helt i surr med dette her jeg. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er vel snart 6 mnd på vei skulle jeg tro... :-)

Skrevet

Det er ikke så enkelt som man skulle tro, har selv fundert litt på det. Har tidligere på sidene her sett en oversikt som jeg desverre ikke finner igjen til deg, men som andre kanskje har?

Uansett er jeg ikke helt fornøyd med den siden den opererer med at noen måneder har 5 uker osv. Så jeg har laget mitt eget system som jeg er veldig fornøyd med!; nemlig å dele de 282 dager som et normalt svangerskap varer, med 9 (altså 9 måneder). Tallet jeg får er 31,3. Altså regner jeg hver måned for å ha 31 dager, et par måneder 32 for å kompensere for ",3". Akkurat når jeg skifter måned er ikke noe jeg husker i hodet så klart, så derfor har jeg plottet det inn i kalenderen.

Litt ekstraarbeide altså, men absolutt verdt det, for de fleste som ikke har vært gravide selv synes det er vanskelig å forholde seg til uke-tellinga.

Med meg så stemte utregninga på en prikk med første mens i siste dag og UL-terminen! Ni måneder akkurat. Jeg er i dag 23+0 på vei, og begynte min 6. måned fredag som var.

Skrevet

Her er en oversikt over uker/måneder:

4 uker - 1 mnd

9 uker - 2 mnd

13 uker - 3 mnd

18 uker - 4 mnd

22 uker - 5 mnd

27 uker - 6 mnd

32 uker - 7 mnd

36 uker - 8 mnd

40 uker - 9 mnd

Jeg kopierte denne fra en tråd her og la den inn på dagboken min. Jeg er et skikkelig surrehue og må ha det skrevet ned for å huske det :)

Skrevet

Ja det var denne jeg mente i innlegget mitt ovenfor.

Men liker ikke helt det med å regne 5 uker i en måned som sagt....da går tiden sakte da!

Skrevet

Thank you girls...:) Lettere å si mnd når folk spør i stedet for å svare "25+4" for eks....:) I min 6 mnd, snart den syvende da altså....

Skrevet

Har du siste mens fra ul termin - og tenk deg mnd fra den dagen...

Jeg hadde i følge termin siste mens første dag 1004 - dvs at jeg er 5 mnd 11 dager på vei eller 23+1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...