Gå til innhold

Hva jobber dere med og er dere fornøyd med lønna?

Anbefalte innlegg

asså,kunne dere f.eks klart dere som aleneforsørgere med lønna deres?

jeg bare lurer,har jo litt lyst å bli friøsr,men va en venninne som sa at jeg ikke måtte bli det for da kom jeg ikke til å klare meg som aleneforsørger viss jeg og kjæresten min gikk fra hverandre...men men...:P

er dere fornøyd med lønna?

Fortsetter under...

I alle dager!!! Er det snakk om at du skal gå fra mannnen din, eller er venninen din hysterisk? Unskyld meg, men hadde jeg vært i et forhold og prøvde å få barn sammen og en vennine sa dette til meg hadde jeg blitt så utrolig skuffa! Syntes ikke det var særlig hyggelig sagt...nok om det...

Jeg er aleneforsørger og tror helt sikkert at du kan klare deg som firsør hvis du skulle bli alene.

Jeg er fornøyd med det jeg tjener. Er interiørstylist og skal i tillegg til det begynne i en leder jobb om et par uker. Så vi aleneforsørgere må jobbe som alle andre, får ikke all inntekt fra Tr.kontoret....

Syntes du skal bli frisør hvis det er det du ønsker :-)

Jeg er veldig enig med forrige innlegger. Om man er alene eller i et forhold tror jeg det aller viktigste med jobben vår er å trives i den!! Arbeidstimene utgjør en vesentlig del av livet vårt.

Selv tjener jeg rimelig greit, men er først og fremst veldig fornøyd med yrkesvalg.Bli frisør! :)

Er personalleder. Tjener godt, og kunne fint klart meg som aleneforsørger på min lønn. Men det fins 1000 grunner til at jeg ikke vil teste om jeg klarer det:-)

Jeg kunne nok ha klart meg, i all efall om jeg gikk opp i full stilling. Jobber som butikkmedarbeider så jeg ligger jo i nedre sjiktet for lønnsutbetaling, men det går helt fint. Dessuten får man jo også barnebidrag for å delbetale det ungene trenger (eller?) og barnetrygd, og det sper jo også på... Rik hadde jeg derimot ikke blitt (det blir jeg ikke nå heller, i alle fall ikke på penger ;o)...

jeg er frisør! og klarte meg som aleneforsørger da jeg var første års lærling!det var tøffe tider...det er helt sikkert...tjente vel litt over 6000 i mnd..

nå skal jeg starte som avdelingsleder og går opp en del i lønn

265000 i året

skulle jeg bli alene igjen så vet jeg jo at jeg får dobbel barnetrygd,farsbidrag og stønad til barnetilsyn,så jeg skulle nok ha klart meg greit økonomisk.

da slipper jeg utgifter til to biler blandt annet..mindre utgifter til mat,strøm og klær....(en person mindre)

men jeg har ikke noe ønske om å bli alene!!!

men vil du bli frisør,så bli det!!det er et utrolig morsomt og givende!!!

elsker jobben min:)

Annonse

Kan jeg spørre hvilke betingelser lærere har som er så mye bedre enn det du har??? Bare nysgjerrig.

Jeg er selv lærer og skulle nok klart meg med lønna, men jeg hadde ALDRI overlevd m.t.p arbeidstid og arbeidsmengde. Jeg jobber 100 % nå føler at jeg jobber meg ihjel. Jeg skal iallefall ALDRI jobbe 100 % igjen....

I Norge kan alle "klare" seg som alene forsørger. Vi har tross alt en velferdsstat som sørger for at vi får barnebidrag, barnetrygd, kontantstøtte, gratis legevesen, tannleger osv.

Spørsmålet er bare hva du regner som "luksus" og hva du føler du "må" ha for å ha et godt liv. Utenlandsferier? Hytte? Hus med hage? Nye klær?

Frisørlønninger varierer stort. Alt handler om hva du gjør det til selv. Jobber du mye får du mye lønn, og lite fritid. Og omvendt.

Velg yrke etter hva du er flink til. Og hva som gjør deg glad. Det er det beste du kan gjøre for barnet ditt.

Stakkars dere lærere, da er det jammen meg godt dere har høstferie snart da. Og så juleferie, vinterferie, påskeferie og 8 ukers sommerferie... Hmmm, det blir jo 12 ukers ferie i året det... Har bare 5 ukers ferie jeg, men overlever fordet... Og å jobbe fra 7.30-16.30 er jo ganske så vanlig i hektiske perioder i alle yrker. Dere lærere har supergod lønn i forhold til hvor lite dere jobber, så ikke klag!!!!!!!!!

Jeg er saksbehandler i en statlig virksomhet og er faktisk veldig fornøyd med lønnen. jobber 100%.

ersom frisør er det du kan tenke deg å bli, og du synes lønnen er ok, så synes jeg såklart du skal satse på det yrket. Klart man ikke skal tenke at 'jeg kommer til bli enslig forsørger en dag', men jeg synes overhodet ikke det er dumt å tenke fornuftig over at man skal ha en inntekt som man kan klare å forsørge seg selv og et barn dersom man skulle bli enslig en dag!

De som velger å være hjemme og ikke forsikrer seg på noen måte mht pensjon som man ikke opparbeider seg som hjemmeværende eller at man faktisk skriver samboerkontrakt eller annet mht et mulig brudd, er de som nettopp kan sitte igjen som fattige minstepensjonister eller enslige forsørgere uten inntekt og kanskje uten utdannelse en dag dersom det blir brudd. så så blåøyd skal man ikke være. klart ingen vil tenke at det blir slutt en dag, men 50% av ekteskap ender i skilsmisse og jeg er ganske sikker på at 100% av parene var dødsforlesket og tenkte at 'vi skal klare det'.. selv elsker jeg sambo over alt på jord og ser for meg og håper at vi skal klare oss. men det har da alle før oss gjort og.

men gå for frisør du!! Høres jo ut som et morsomt yrke. sosialt og spennende!

Nå synes jeg du er ganske nedlatende Sunny. Har du prøvd å jobbe som lærer, kanskje? Det er en vanlig myte at lærerer har fri når barna har fri og bare jobber 9-16. Du trenger ikke ha prøvd lærerykret veldig lenge for å skjønne at det er bullshit.

På kveldene skal lærere blant annet:

ha konferansesamtaler med 30 foreldre.

lage opplegg for fire-seks timer neste dag, spesialtilpasset elevenes forskjellige utviklingsnivå-

rette arbeidsbøker, prøver, stiler.

løse konflikter mellom barna som har dukket opp i friminutt eller skolevei.

svare på telefonsamtaler fra bekymrede foreldre.

ha samarbeidsmøter med PP-tjenesten, BUP, politi, barnevern.

ha planleggingsmøter med rektor og andre lærere

osv osv osv.

Jeg jobbet som vikarlærer i to år, og var hvertfall sjokka over hvor mye ekstraarbeid jobben innebar.

Nå har jeg en "avslappende" jobb der jeg bare jobber 10 timers dager. Og jeg beundrer alle som klarer å være lærere.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...