Yo&La+spire Skrevet 20. september 2006 #1 Skrevet 20. september 2006 Hvordan kan eg kjenne livmora og vite hva eg kjenner? Eg er i uke 16 nå, og det skulle visst vere godt mulig å kjenne denne, men eg kjenner ingenting spesielt og vet heller ikke hva eg skal kjenne. Prøver å klemme litt på magen, men det er ikke noe der som ikke var der fra før for å si det sånn....Er det vanlig å ikke kunne kjenne livmora i uke 16? Kan det være noe galt?
Lolita<3prins&prinsesse Skrevet 20. september 2006 #2 Skrevet 20. september 2006 Hmm... Vet ikke hva som er normalt å ikke, men livmora mi ligger godt over skambenet nå og jeg er 14+3 idag. Jeg kjennte med en gang at det var livmora jeg kjennte, det er liksom en "ball" inni der som jeg ikke har kjent før, og det føles rart inni magen når jeg trykker på den. Kiler litt kanskje... Har du vært hos lege eller jordmor? De skal jo måle livmora di etter hvert som den vokser, og den vokser nok litt i rykk og napp, så alt er nok normalt. Er du bekymret, bestill deg en time til JM, så får du sjekket at alt er som det skal. =) Lykke til videre, og klem fra
Yo&La+spire Skrevet 20. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 20. september 2006 Tusen takk for svar! Eg var hos jordmor i uke 11, men da klemte de ikke på meg....var vel ikke langt nok på vei til at de kunne kjenne noe....skal på UL den 12 oktober, men synes det er så fryyyktelig lenge å vente for å se om alt er bra.....Kan jo kansje vere at livmora mi bare er litt "treg"....? har prøvd å få time hos jordmor igjen, men føler eg bare blir avvist! Frustrerende! Får vel bare vente..... Forresten....når eg trykker helt nederst på magen, kjenner eg noen ganger en slags ubehagelig kiling....nesten som når du har sår etter en vannblemnme og tar på det...(var den beste sammenligningen eg kom på Dette kjenner eg også av og til litt lenger oppe uten at eg tar på magen, samtidig som det bobler litt....kan det være at beibien sparker på livmora da? Eller kan den ikke det? Har ikke kjent dette så ofte, men det kommer av og til....
Lolita<3prins&prinsesse Skrevet 21. september 2006 #4 Skrevet 21. september 2006 Jeg var hos legen i uke 10, og da klemte han ikke på meg. Var hos JM igår, i uke 14 og da sa hun at hun skulle måle livmora og høre etter hjertelyden. Skal på UL den 13 oktober, og gleder meg veldig. Skjønner godt at du ikke vil vente helt til da, så jeg synes faktisk at du bare skal få deg en time til JM. Stå på ditt!! Når var du hos lege/JM sist da? du skulle vel vært til en av dem nå rundt uke 15-16....? Jeg er der hvertfall 1 gang i mnd. Jeg syne det høres litt rart ut igrunn, at du ikke kjenner den like godt som meg. Siden du er 2 uker lenger på vei en meg.... Jeg er helt hard nederst i magen, og det er helt klart noe som ikke er der "til vanlig". Men som du sier, det kan være den er "treg" hehe... Det er vanskelig å beskrive den følelsen når man dytter på den... Begynn med å trykke oppfor navelen, og så beveg deg nedover. Da skal du kjenne en stor forskjell i motstanden i magen når du kommer til livmora. Kan nok være spark du kjenne ja, det vet jeg ikke noe om. Er litt tidlig for min del hvertfall. Men lykke til hvertfall! Og stå på ditt. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå