Gå til innhold

hvem sover hele dagen???

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Riga19 - jente 22.10?

Her hadde det jammen skjedd ting siden sist!

Vil råde deg, anonym, å stikke innom foruma Psykisk helse og Fødsel og svangerskapsdepresjoner, og der kommer du til å finne masse skrevet av meg. For jeg sliter psykisk ja, og det er ikke bare å stikke til en psykolog...gikk faktisk til fastlegen min i desember i fjor for å få henvisning til psykolog. Fikk kartleggingssamtale og lovord om en ny henvisning...den fikk jeg selvsagt aldri, så da måtte jeg begynne på begynnelsen igjen, bare denne gangen via jordmor og ikke lege. Da var det først time hos psykiatrisk psykepleier som sendte henvisning til noe som heter Ullevål-teamet. Det tok hele 3 måneder før jeg fikk time der, og de lovte å henvise meg til psykolog, men jeg har ikke hørt noe mer. Men de i Ullevål-teamet skulle purre, så jeg antar jeg får psykolog i løpet av neste uke...altså 10 MÅNEDER etter at jeg oppsøkte hjelp. Helse-Norge på sitt beste!

Men jeg måtte begynne å le igjen da du trakk fram problemstillinga om at jeg er våken om natta og sover om dagen, og åssen dette skal fungere når babyen min kommer. Jeg sover jo 7 timer i døgnet nå, og det er vel normalt, men hva er så jævlig krise med å være våken om natta? Da er jeg jo alltid klar til å gi babyen mat, og såpass våken at jeg ikke trenger å bekymre meg å sovne med den i senga, og dermed øke risikoen for krybbedød. Så på dagen, mens jeg sover, så kan min uthvilte kjæreste ordne mat og stell. Hva er galt med det?

Jeg skulle jo ønske at det ikke var sånn, for slik jeg opplever samfunnet så er det ikke tilrettelagt for folk som har slik døgnrytme. Men i natt så sov jeg faktisk, og tror du jammen meg ikke at marerittene kom tilbake, og jeg våkna selvsagt mens det var mørkt, og hadde store problemer med å sovne igjen pga. angst. Ikke fått noe særlig ut av dagen (men det hadde jeg jo ikke fått hvis jeg hadde sovet), men også ettermiddagen blei ødelagt fordi søvnkvaliteten i natt var jo jævlig. Er det noe vits å tvinge seg til å sove på "normale" tidspunkt når man vet det blir jævlig? Jeg må jo sørge for å være uthvilt siden jeg kan føde når som helt!

Jessie har forresten litt rett også...babyen pleier å være svært aktiv når jeg legger meg, og det går jo veldig utover blæra, og diverse sovestillinger er jo umulige å få til i uke 36!

Var det langt nok svar? Eller er du fremdeles så misfornøyd med at et menneske du ikke kjenner sover om dagen at du må slenge mer dritt?

Anonym!

Eg mistenkjer at du er venelaus og slit generelt med sosiale problem ettersom du ikkje har anna å gjere enn å hetse og trakassere folk du veit null og niks om. Til dømes skriv du: "du kan si akkurat hva du vil, men denne dama er SPRØ, det finnes ikke en eneste faktor som beviser det motsatte." Dette baserer du på at vedkomande person søv på dagtid. Du er minimalt seriøs.

Du nyttar ogso hersketeknikkar, noko som er typisk for folk som er usikre på seg sjølve. Til dømes: "ettie, det heter kognitiv utvikling. tydelig at du verken leser psykologi eller piaget for den slags skyld."

Ein ting som eg finn latterleg er at du kritiserer folk si rettskriving samstundes som du ikkje skriv ein einaste stor bokstav etter punktum og spørjeteikn. Dét er dårleg rettskriving. Dessutan er det patetisk at du forsøkjer å flotte deg med bruk av semikolon, og so brukar du det heilt feil: "husk; språk=intelligens;)"

Sjekk språkrådet sine retningsliner for bruk av semikolon. Du er i alle fall HEILT på jordet.

Til slutt må eg spørje... Er du schizofren eller? Du lurer i alle fall ikkje meg når du kommenterer dine eigne anonyme innlegg med nye anonyme innlegg.

For å vere heilt ærleg, tykkjer eg du er ein retteleg dust.

Annonse

Synd for deg. Eg tek ikkje dine innlegg på bogus-dansk seriøst heller.

Men kvifor trur du at eg er pakistanar? Det har du då ingen grunn til. I so fall er du ein jøde og ein hottentott. Er det ikkje ganske paradoksalt at du skriv sånt useriøst tøv - du som hetsar unge gravide for å vere umodne? Du er jo so ekstremt umoden sjølv.

Dessutan er du ein av dei dummaste og usaklege debattantane eg har vore bort i. Du kunne jo prøvt å kommentere det eg faktisk skreiv i staden for å hevde at eg er pakistanar. Herregud so patetisk du er.

Annonse

Ja, røtter ja.. Det var det jeg trodde vettu! Men da er vi iallefall enige om EN ting da! ;)

Vladimir er vel kanskje babyen? Eller kjæresten? Eller kanskje det er en samboer av en gravid kvinne? Eller kanskje det rett & slett er en person som har forvillet seg inn på feil forum? Ikke vet jeg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...