Gå til innhold

Hemmelig??

Elise29

Anbefalte innlegg

Samboer og jeg har allerede funnet navn på våre fremtidige barn. Et jentenavn og et guttenavn. Jeg er ikke gravid enda (mistet i forige uke), så det blir jo en stund til vi får en sønn eller datter...

Samboeren min sier at jeg ikke må si navnene vi har funnet til noen, men jeg har en venninne som venter barn til våren og nå er jeg plutselig blitt litt "redd" for at hun skal velge de samme navnene.

Nå lurer jeg på om det kanskje hadde vært lurt og sagt at vi hadde bestemt navn og fortalt hvilke for at hun kanskje da hadde følt at hun ikke kunne velge de samme???

Eller er det litt egoistisk?

Jeg tenker egentlig at vi kommer til å kalle barna våre for det som vi har bestemt uansett om andre gjør det før oss...

Hva mener dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes du kan si ifra om det, så hun er klar over det, siden du har mistet og slik! At de navnene betyr så mye for deg at du blir lei deg hvis hun velger de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med hun over. Jeg synes ikke det er egoistisk av deg/dere å si det til venninnen din, siden dere åpenbart prøver å få barn/har tenkt til å få det i nærmeste fremtid - og spesielt siden dere har mistet.

Men jeg må si jeg synes det er egoistisk når folk som ikke har tenkt på barn i nærmeste fremtid (kanskje ikke er i forhold engang), går rundt å "reserverer" en masse navn til den gangen de EVENTUELT får barn. Innen den tid kan man jo ha ombestemt seg -dessuten er det jo ikke sikkert man får ett barn med det kjønnet engang!

Men altså, her synes jeg det er helt riktig å snakke med venninnen din om det - si at dere har bestemt at barnet skal hete ***, og at dere ville gitt den dere har mistet det navnet. Med mindre du legger det frem på en egoistisk/sjefete/sur måte ("DET NAVNET ER VÅÅÅRT"), tror jeg absoulutt ikke at hun blir fornærmet. Og sannsyneligvis har du ingenting å bekymre deg for heller ;-)

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...