Anonym bruker Skrevet 20. september 2006 #1 Skrevet 20. september 2006 Min kjære har fått kyssesyken.. Kan man ha sex fordet?? eller kan jeg bli "dråpesmittet" da??
krølle... Skrevet 20. september 2006 #2 Skrevet 20. september 2006 Det er vel en overhengende fare for at du kan bli smittet uansett, dersom dere bor i samme hus. De aller fleste har hatt kyssesyken som liten, bare registrert det som litt influensa, så det kan være du er beskyttet mot smitte. Inngangsporten for viruset er spytt, det er derfor det heter kyssesyken, så sånn sett er det bare å kjøre i gang....
¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 20. september 2006 #3 Skrevet 20. september 2006 er det farlig for barnet om jeg får kyssesyken?
Kristannaa Skrevet 20. september 2006 #4 Skrevet 20. september 2006 det vet jeg ikke,men man skal jo holde seg unna fysisk aktivitet en lang periode..så det kan jo bli slitsomt hvis babyen blir født før den perioden er over.. jeg fikk ikke ha gym på 4 mnd når jeg hadde det,men kanskje det rammer ungdommer hardere?var 13 år da..
krølle... Skrevet 20. september 2006 #5 Skrevet 20. september 2006 Prøvde å søke etter noen artikler om dette. Virker som det ikke er farlig for barnet dersom du har passert de berømte 12 ukene da organene dannes. Det er dessuten svært sjelden at barnet klarer å bli smittet gjennom morkaken. Eneste jeg finner er at det kan medføre at barnet fødes 1-2 uker før tiden. Men jeg er ingen spesialist... hvis du lurer så er det nok best å kontakte føden eller fastlegen din...
Anonym bruker Skrevet 20. september 2006 #6 Skrevet 20. september 2006 Har selv hatt kyssesyken i voksen alder, og ville bare si at det rammer voksne hardere enn barn og ungdom. Det er veldig forskjellig hvor syk man blir, men det kan gå så langt som sykehusinnleggelse pga dehydrering. Man skal ikke trene på 3-6 mnd. Håper du har hatt det som barn :-D Og at mannen din får en lette variant.
spuntemor Skrevet 20. september 2006 #7 Skrevet 20. september 2006 Jeg ville ikke gamblet med det hvis jeg var deg. Har selv hatt kyssesyken og var veldig dårlig. Kan ikke tenke meg at det er lettere med baby i magen. Dessuten er det jo ikke bra for barnet hvis mor har høy feber... Undersøk med legen hvilke forholdsregler dere bør ta. Det er i alle fall mitt råd. Håper du unngår smitte og holder deg frisk som en fisk :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå