Gå til innhold

Søknad om fødeplass


~ Nuttemor~

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tok to uker for meg. Fikk fødeplass og er kjempeglad for det:) Har tatt ca 2 uker for andre jeg kjenner som har fått plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh..Mulig det er jeg som er fjern her nå men.... Må vi søke selv eller fikser legen det, haster vel ikke med meg enda men når pleier det som normalt og skje??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt an på hvor du ønsker å føde. Hvis du vil ha plass på Riksen, bør du være ute i goood tid. Selv har jeg søkt der, men ikke fått noe bekreftet enda. Er nå i min 9. uke..

Se på oppslagene på "Fødested" så får du litt tips :-)

 

Lykke til.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeeh. gikk litt fort dette..

Du kan søke om fødeplass selv, eller du kan gå via din lege. Som regel tar det lenger tid å få bekreftet plass, hvis du gjør det via legen, så derfor søkte jeg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki, men de søker vel også noe tidligere kansje da jeg venter tvillinger... Ja ja det kan jeg jo også spørre de om da jeg skal på UL på sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bor du i Oslo? Har hørt det er lettere å fa plass da. Og når du venter tvillinger får du sikkert plass. Det anses jo som "risikosvangerskap".

Selv søkte legen min i uke 6 ca. Bor i Akershus, sogner ikke til det sykehuset, men Ahus. Legen mente jeg måtte ha en grunn for å få plass på riksen. Men har hørt andre har fått plass uten grunn........ men de søkte tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar dere:)

Håper det ikke har noe å si at fastlegen har søkt for meg. Visste ikke at man kunne søke selv en gang jeg!

2 uker skal jeg vel alltids holde ut i påvente av svar:) Bare håper jeg får plass!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...