Anonym bruker Skrevet 20. september 2006 #1 Skrevet 20. september 2006 hei samboeren min har akkurat begynt å arbeide, etter en stund som arbeidsledig. ( Jeg har termin om tre uker) Har han rett på fri under fødsel og dagene etterpå,eller er det noe man også må ha opparbeidet seg. Han har vel arbeidet en mnd nå ca. Vet at det er forskjell på lønnet og ulønnet fri /perm rett etter fødsel. Men hadde jo vært kjekt og hatt han hjemme de første dagene etter fødselen.
OktoberTussi Skrevet 20. september 2006 #2 Skrevet 20. september 2006 Jeg tror han har rett på fri, men han har i hvert fall ikke krav på å få betalt for det. Så må man jo vurdere hvor populært det er å ta seg fri med en gang man har begynt å jobbe. De har sikkert forståelse for noen dager da.. Evt kanskje han kan jobbe redusert noen dager.
Nr-3-i-Magen Skrevet 20. september 2006 #3 Skrevet 20. september 2006 Alle har rett på fri med lønn på dagen fødselen skjer (velferdspermisjon). Dessuten tror jeg ikke at han trenger å opparbeide seg de to ukene, men det spørs jo hvor populært det er å ta permisjon så tidlig, og hvor snill sjef han har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå