Gå til innhold

Barnehagestart og oppstartsvansker!

Anbefalte innlegg

Har tvillinger på 3 år som nettopp har begynt i barnehage, etter å ha vært så privilligerte å få være lenge hjemme. Den ene gutten syns dette er greit, men det syns i alle fall ikke den andre! Helt fra vi står opp om morgenen, hele bilturen til barnehagen, helt inn i gangen og inn på avdelingen hyler han. Men det går jo over etter en stund (kortere eller lengre tid).

Problemet er bare at i tillegg har blitt veldig vrien hjemme. Krangler og diskuterer alt mellom himmel og jord. Sover dårligere om natta, han som alltid har vært en sånn sovende engel. Hva er det som skjer??? Er det trassalder? Eller kan det være en kraftig reaksjon på alt dette nye? Noen her som har opplevd noe lignende og som kan bidra med noen gode råd og kanskje litt trøst? Regner jo med at det går over, men det var dette med tålmodigheten, da.....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6385635-barnehagestart-og-oppstartsvansker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Ville bare si at vi opplevde mye det samme med vår ettåring. Egentlig har han alltid vært en gladgutt som vi aldri har hatt problemer med hverken det ene eller det andre. Etter at han begynte i bhg ble han bl.a. vrang, fikk raserianfall hjemme og tantene i barnehagen fortalte om en gutt som ikke trivdes.

Det vi gjorde var at jeg ble hjemme med han noen dager for så å begynne i barnehagen "på nytt". Dvs jeg tok innkjøringsuken på nytt med han, var i bhg med han osv. Han ble så trygg på bhg igjen, og vi fikk vår "gamle" gutt tilbake.

Nå får vi positive meldinger fra tantene, og gutten er storfornøyd hjemme. Kanskje din gutt også trenger en ny start?

Ellers må jeg si at jeg har mye medfølelse, vet at det der ikke er noe kjekt! Håper det ordner seg, og lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...