Anonym bruker Skrevet 20. september 2006 #1 Skrevet 20. september 2006 Er det vanlig å få strekkmerker i 2. svangerskap når en ikke fikk så mye i første? Noen med erfaringer her? Hjelper det med fuktighetskremer? Evt. noen spesielle?
PetuniA *HøygraviD* Skrevet 20. september 2006 #2 Skrevet 20. september 2006 Strekkmerker er ikke uvanlig "håkkesom". Alle svangerskap er forskjellige,så det er ikke noe farlig om du får det. Det finnes masse fuktighetskremer på markedet mot strekkmerker,men ingen av dem har bevist virkning ettersom det er hudlaget UNDER det første hudlaget som får merkene. (Har jeg fått beskjed om og lest veldig mange steder) Min egen lille teori er at om man smører inn huden veldig godt med noe som er fuktighetsgivende i lengre tid så vil huden automatisk bli mer fleksibel uten å avgi disse merkene. Men det må gjøres før merkene kommer,for har de kommet så blir de...
en liten+en til! Skrevet 20. september 2006 #3 Skrevet 20. september 2006 hei.. jeg har kjøpt noe som hete weleda svangerskapsolje, smører den inn på morgnen og kvelden, og magen er myk hele tiden. tror mere på oljer enn kremer! så det er mitt tips! mvh
2barns mamma i juli-08?? Skrevet 20. september 2006 #4 Skrevet 20. september 2006 Du kan få strekkmerker UTEN å være gravid... .) så om du er i 1., 2.svangerskap osv... eller ikke.. så kan du få strekkmerker...
godiva med 3 gull Skrevet 20. september 2006 #5 Skrevet 20. september 2006 Clerins har en olje som forebygger strekkmerker. brukte den sist, fikk ingen ,og bruker den igjen nå. Verd hver krone spør du meg Strekkmerker er jo noe man gjerne vil unngå.
Paprikka Skrevet 20. september 2006 #6 Skrevet 20. september 2006 Hei, Det beste som finnes mot strekkmerker er jordnøttolje (peanøtt olje). Den kan du få kjøpt på apoteket, men du sparer masse penger ved å kjøpe den på en velassortert dagligvarebutikk (Meny, Mega, Ultra, Maxi, etc). Smør den både på brystene og magen. Fikk anbefalt den av flere på jobben. De brukte den hele tiden og fikk ikke et eneste strekkmerke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå