Anonym bruker Skrevet 20. september 2006 #1 Skrevet 20. september 2006 hei jeg er mor til en liten gutt. 3 kg nå og to uker gammel. Vi bor i høye nord og lurer litt på kjøp av voksi eller lammeskinnspose. Har hørt rykter om at sistnevnte er bedre til de småvokste babyene. Stemmer dette. Noen erfaringer?det begynner nemlig å bli kaldt her og vi vil på trilletur
Anonym bruker Skrevet 20. september 2006 #2 Skrevet 20. september 2006 Jeg har ingen erfaringer med vinteren i det høye nord. Vi hadde lammeullspose den første vinteren, og jeg kan ikke prise den høyt nok. Den holdt barnet mitt passe varmt, og var i bruk hver dag første vinteren.
Ranveig R Skrevet 21. september 2006 #3 Skrevet 21. september 2006 Har ikkje erfaring med verken skinnpose eller småvokste babyar, men eg har erfaring med Voksipose. Og ærlig talt så må eg seie at eg er usannsynleg glad for at vi _lånte_ ein voksipose. Då kasta vi ikkje 2000kr rett ut av glaset... Synest posen var stor, klumpete og upraktisk. Dei reklamerer med at Voksi'en kan brukast som leiketeppe og, men vår erfaring er at den suger til seg støv frå mils omkrets, så den var ubrukeleg på det området. Den får pluss for at den kan brukast som softbag når du puttar i ei bæreplate, men for oss hadde det litan betydning i og med at guten vår aldri sovna i vogna. Posen er og god og varm, hadde den berre ikkje vore så enormt svær og klumpete hadde eg sikkert holdt ut med den. Eg leverte Voksi'en tilbake etter 4 mnd, sydde meg heller ein vinterpose sjølv. Dersom valget står mellom Voksi og saueskinnspose hadde eg definitivt gått for skinnposen. Guten vår ligg på saueskinn i senga og er alltid passe varm. Gratulerer med babyen forresten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå