Gå til innhold

Se her! Opprop "pappaperm for alle"!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av et innlegg på skravlesiden, legger jeg ut følgende:

Trodde du at pappapermisjon var for alle? Da tok du grundig feil! Far har ingen selvstendig rett på fødselspenger/fedrekvote. Fars rettigheterer er prisgitt mors opptjening og tilknytning til arbeidslivet. Det hjelper ikke at far har jobbet og betalt skatt i åresvis.

I følge Barne- og familiedepartementet er drøyt 8000 fedre i denne situasjonen. At far ikke har en selvstendig rett på fødselspenger/fedrekvote er grovt diskriminerende. Viktigheten av at far tilbringer tid med sitt barn, blir ikke mindre fordi mor ikke er i arbeid.

Les mer og signer på oppropet her:

http://www.farogbarn.no/artman/publish/opprop_pappapermisjon_for_alle.php

----- -----------------------

Hilsen familie som er i samme situasjon selv

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi er også i den situasjonen. Jeg er student og har bare jobbet noen og 30% ved siden av studiene så her håper vi at jeg får overta min manns uker. Det er en forderdelig merkelig ordning synes jeg, men det skulle vel sees på i løpet av 2007 hørte jeg.

Skrevet

*dytter opp denne viktige prinsippsaken*

:o)

Skrevet

Er forsåvidt enig med deg.

Men på den annen side, dersom mor ikke har opptjent rett til permisjonspenger, så er hun sannsynligvis hjemmeværende. Hvorfor skal da staten betale for at barnet skal ha TO foreldre hjemme for å passe på seg...? Eller er det da meningen at mor skal ut å jobbe mens far tar ut denne permisjonen som han har opptjent rett på? Bare spør jeg... Virker av og til som om noen skal ha i pose og sekk.

Skrevet

Hei!

At mor er student betyr ikke at hun er hjemmeværende. Og uansett om hun er hjemme eller ikke synes jeg det er viktig at far får rett til å ha noe tid med sitt barn. Viktig for både barn og far - og mor tror jeg :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...