Gå til innhold

Se her! Opprop "pappaperm for alle"!


Gullemor

Anbefalte innlegg

Inspirert av et innlegg på skravlesiden, legger jeg ut følgende:

 

 

Trodde du at pappapermisjon var for alle? Da tok du grundig feil! Far har ingen selvstendig rett på fødselspenger/fedrekvote. Fars rettigheterer er prisgitt mors opptjening og tilknytning til arbeidslivet. Det hjelper ikke at far har jobbet og betalt skatt i åresvis.

 

I følge Barne- og familiedepartementet er drøyt 8000 fedre i denne situasjonen. At far ikke har en selvstendig rett på fødselspenger/fedrekvote er grovt diskriminerende. Viktigheten av at far tilbringer tid med sitt barn, blir ikke mindre fordi mor ikke er i arbeid.

 

Les mer og signer på oppropet her:

 

http://www.farogbarn.no/artman/publish/opprop_pappapermisjon_for_alle.php

 

----- -----------------------

 

Hilsen familie som er i samme situasjon selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

*dytter*

 

Dette gjelder jo sikkert noen her inne i 1. trimester, også...?

 

Uansett: Signer dette oppropet for å hjelpe oss som ER i denne situasjonen! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at noen har tatt tak i dette!!!

 

Vi ble berørt av dette da vi fikk vårt første barn. Jeg var fulltidsstudent + jobbet helger og kvelder utenom, og mannen min jobbet 100% (og vel så det...) Siden jeg hadde jobbet under 50% fikk han ikke NOE pappaperm!!!

 

Det kan se ut som vi kan bli berørt av dette igjen da jeg er hjemme med min datter på 2 år, siden vi ikke har fått barnehageplass til henne... Jeg jobber igjen litt kvelder og helger, men klarer ikke å jobbe over 50% når jeg ikke kan jobbe dag i tillegg. Så hvis vi ikke får barnehageplass/dagmamma ganske kjapt, så blir det samme leksa igjen...

 

Det er klart at dette berører mange på 1. trimester og, for man må jo ha jobbet MINST 50% i 6 av de 10 siste månedene før man føder barnet for at pappan skal ha rett på pappapermisjon!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er student, så vi blir også rammet av denne helt idiotiske regelen. Likestilling er bare for oss damer det eller???

 

har signert iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dytter opp denne litt.

 

Jeg ble skikkelig lei meg i går da jeg fant ut at det var sånn. Hadde aldri i verden trodd at min sykdom skulle gå utover samboeren min på denne måten! Noe så urettferdig!! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...