Gå til innhold

Se her! Opprop "pappaperm for alle"!

Anbefalte innlegg

Inspirert av et innlegg på skravlesiden, legger jeg ut følgende:

Trodde du at pappapermisjon var for alle? Da tok du grundig feil! Far har ingen selvstendig rett på fødselspenger/fedrekvote. Fars rettigheterer er prisgitt mors opptjening og tilknytning til arbeidslivet. Det hjelper ikke at far har jobbet og betalt skatt i åresvis.

I følge Barne- og familiedepartementet er drøyt 8000 fedre i denne situasjonen. At far ikke har en selvstendig rett på fødselspenger/fedrekvote er grovt diskriminerende. Viktigheten av at far tilbringer tid med sitt barn, blir ikke mindre fordi mor ikke er i arbeid.

Les mer og signer på oppropet her:

http://www.farogbarn.no/artman/publish/opprop_pappapermisjon_for_alle.php

----- -----------------------

Hilsen familie som er i samme situasjon selv

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6385381-se-her-opprop-pappaperm-for-alle/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra at noen har tatt tak i dette!!!

Vi ble berørt av dette da vi fikk vårt første barn. Jeg var fulltidsstudent + jobbet helger og kvelder utenom, og mannen min jobbet 100% (og vel så det...) Siden jeg hadde jobbet under 50% fikk han ikke NOE pappaperm!!!

Det kan se ut som vi kan bli berørt av dette igjen da jeg er hjemme med min datter på 2 år, siden vi ikke har fått barnehageplass til henne... Jeg jobber igjen litt kvelder og helger, men klarer ikke å jobbe over 50% når jeg ikke kan jobbe dag i tillegg. Så hvis vi ikke får barnehageplass/dagmamma ganske kjapt, så blir det samme leksa igjen...

Det er klart at dette berører mange på 1. trimester og, for man må jo ha jobbet MINST 50% i 6 av de 10 siste månedene før man føder barnet for at pappan skal ha rett på pappapermisjon!!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...