Gullemor Skrevet 20. september 2006 #1 Skrevet 20. september 2006 Inspirert av et innlegg på skravlesiden, legger jeg ut følgende: Trodde du at pappapermisjon var for alle? Da tok du grundig feil! Far har ingen selvstendig rett på fødselspenger/fedrekvote. Fars rettigheterer er prisgitt mors opptjening og tilknytning til arbeidslivet. Det hjelper ikke at far har jobbet og betalt skatt i åresvis. I følge Barne- og familiedepartementet er drøyt 8000 fedre i denne situasjonen. At far ikke har en selvstendig rett på fødselspenger/fedrekvote er grovt diskriminerende. Viktigheten av at far tilbringer tid med sitt barn, blir ikke mindre fordi mor ikke er i arbeid. Les mer og signer på oppropet her: http://www.farogbarn.no/artman/publish/opprop_pappapermisjon_for_alle.php ----- ----------------------- Hilsen familie som er i samme situasjon selv
Gullemor Skrevet 21. september 2006 Forfatter #2 Skrevet 21. september 2006 *dytter* Dette gjelder jo sikkert noen her inne i 1. trimester, også...? Uansett: Signer dette oppropet for å hjelpe oss som ER i denne situasjonen! ;o)
vibgun Skrevet 21. september 2006 #3 Skrevet 21. september 2006 Så bra at noen har tatt tak i dette!!! Vi ble berørt av dette da vi fikk vårt første barn. Jeg var fulltidsstudent + jobbet helger og kvelder utenom, og mannen min jobbet 100% (og vel så det...) Siden jeg hadde jobbet under 50% fikk han ikke NOE pappaperm!!! Det kan se ut som vi kan bli berørt av dette igjen da jeg er hjemme med min datter på 2 år, siden vi ikke har fått barnehageplass til henne... Jeg jobber igjen litt kvelder og helger, men klarer ikke å jobbe over 50% når jeg ikke kan jobbe dag i tillegg. Så hvis vi ikke får barnehageplass/dagmamma ganske kjapt, så blir det samme leksa igjen... Det er klart at dette berører mange på 1. trimester og, for man må jo ha jobbet MINST 50% i 6 av de 10 siste månedene før man føder barnet for at pappan skal ha rett på pappapermisjon!!!
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 21. september 2006 #4 Skrevet 21. september 2006 Jeg er student, så vi blir også rammet av denne helt idiotiske regelen. Likestilling er bare for oss damer det eller??? har signert iallefall!
Mia_I Skrevet 21. september 2006 #5 Skrevet 21. september 2006 Ja, dette er for dumt!!! Hvis far har jobbet, bør han få permisjon. Bra for hele familien!
Gullet83_har_fått_nr2 Skrevet 21. september 2006 #7 Skrevet 21. september 2006 Jeg signerer gladelig på dette!!!! Alle skal ha lik rett til permisjon uansett!!!!!
Økologisk_knekkebrød Skrevet 22. september 2006 #8 Skrevet 22. september 2006 Dytter opp denne litt. Jeg ble skikkelig lei meg i går da jeg fant ut at det var sånn. Hadde aldri i verden trodd at min sykdom skulle gå utover samboeren min på denne måten! Noe så urettferdig!!
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 24. september 2006 #9 Skrevet 24. september 2006 Dytter opp denne igjen jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå