Gå til innhold

Min fødsels historie:o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da får jeg prøve meg på en liten fødsels historie:o)

Mandag 11 September våkner jeg 07.15 av at jeg må på do.(som vanlig!! hehe)

Kjenner det murrer litt i ryggen,men tenker ikke så mye på det.Finner ingen behagelige stillinger å sove i så tenker at det kommer av det.

Legger meg for å sove igjen,men når murringene kommer og går setter jeg meg til slutt opp og tar tiden.Kommer å går med jevne mellomrom.

Rundt 9 stiller jeg et spørsmål inne på skravlesiden om hvordan rier kjennes ut.Jeg hadde hørt at man skulle kjenne det i hele magen.

Der var det mange kjeke svar å få.Jeg fant da ut at det var rier jeg hadde.Jippi! (murring i rygg og nedre del forran)

Jeg går og går,murringene blir sterkere og sterkere. kl 10-11 vekker jeg samboer.

Har du hatt noen rier i natt? spørr han meg.(Han har hørt at det som regel starter på natten) Nei sier jeg. Huff,sa han så skuffa.

Men jeg har det nå! ....da var det en som blunket litt ekstra for å våkne;o)

Jeg syns ikke det var noe kjekt å sitte da riene kom,hadde liksom ikke helt kontroll da.Så jeg gikk.Støttet meg på noe da dem steg:)

Plutselig fant jeg ut at jeg måtte ha en ny "kose" dress og noen truser!

Jada,vi dro på cubus.Gjemte meg bak samboer for hver rie:)

Trodde sikkert vi var rare,der jeg støtt og stadig sto inntil samboern;)

Kom hjem,dusjet å fikk på meg dressen:)

Nå begynner samboer å bli urolig.Han vil inn på føden.Kl var da ca 12.00

Jeg ville ikke,men tok tilslutt tlf å ringte bare for å prate med dem.Vi var hjertelig velkommen til en sjekk.Men jeg klarte å drøye den litt til.Ville være hjemme lengst mulig jeg.Til slutt ble det bare "pes" at han maste om å dra.Så jeg sa tilslutt ja,men vi drar hjem igjen etter sjekken:Det var greit.

Kom på føden ca halv 3. Måtte vente ei stund fordi det var litt travelt.

Ble satt til registrering,riene kom med 3-4 min mellomrom.(noe dem hadde gjort fra starten av) Nå varte dem i et min.

Hun skulle sjekke åpning men det var vondt det!(hehe er kanskje litt rar,men tar heller noen fødsler til enn en sjekk av åpning,ikke for å skremme!!,men liker ikke at noen "driver" oppi der,så jeg blir nok for anspent) Klarte ikke slappe av.Så hun kunne ikke kjenne om det var noen åpning der.

Fikk et rom vi kunne være på.Spurte etter varmeflaske,jeg hadde gått så mye å var sliten i ryggen.Men neida,alle var lånt bort.

Ca rundt 5 tiden gikk slimproppen.Like etter vannet.Kom litt og litt for hver rie. Det er fortsatt helt greit ang smerte.Klemte samboers hånd under hver rie,konsentrerte meg bedre da:) Sjekket åpning 4 cm var den på nå.(nå gikk det mye greiere å sjekke åpning,prøvde så hardt jeg kunne å slappe av;)

Kvart over 7(på kvelden) fikk vi komme inn på fødestue.Det var mange fødsler akkurat denne dagen så derfor tok det sin tid.

Samboern spurte hjelpepleiern på vei inn til føden om hun trodde jeg kom til å føde før 22.00...Mnja,hun er førstegangs så ting kan ta tid.Men man vet aldri:)

Inne på fødestuen hilste vi på ei koselig Jordmor.Hun sjekket åpning,nå var det 7 cm.

Hun ville jeg skulle prøve lystgass,fikk et skikkelig"sup" under ei rie.Kastet den i fra meg.Det var utrolig ekkelt!Den likte jeg overhode ikke.Hun prøvde å skulle gi meg den noen ganger,men jeg bare pushet den bort.Nei (pust) nei(pust) nei(pust) hehe..

Jordmor gikk for å finne noen papirer.Gikk ca et min så nermest roper jeg til samboer.Nå kommer hun nå kommer hun! Jeg måtte presse! Merkelig følelse egentlig:)

Samboer kastet seg nermest over sengen for å trykke på knappen.

Jordmor kom med en gang.Sjekket meg.Nemmen du skal jo føde jo! Full åpning! å dette på 10 min ca.

Pressriene kom hyppig.Vet ikke ,men etter ca 10-15 min med pressrier var hun ute!Så nydelig! Hun hadde strengen 2 ganger rundt hodet,men det gikk bra:)

Mandag 11.september kl 19.45 var vår nydelige perfekte datter født! 3010 gram,50 cm,og 33cm rundt hodet:) Lineah ble hennes navn.

Måtte sy noen sting i og med at ting plutselig gikk så fort:)

Så må jeg si at det var en utolig fin opplevelse,jeg gjør det gjerne igjen!;o)

Dro hjem fra sykehuset etter 2 døgn,lå på 4 manns rom.Jeg var heeelt utslitt pga søvnmangel.Men da vi kom hjem ordnet alt seg.Nå bare koser vi oss:)

Tusen takk for meg her inne! Har vært utrolig nyttig å lese ting her inne.

Dere som fortsatt går å ruger,gled dere!! ,o)

Klem fra

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bilde av henne under nicket mitt:o)

Skrevet

gratulerer så mye med jenta di =0)

kos dere masse,alle sammen.

Skrevet

Ååå, så søt da. Kikket på bilde! :-))

Gratulerer så mye med jenta! Kos dere masse fremover, og lykke til!!

Skrevet

Gratulerer så masse med prinsessa, og lykke til videre =)

Skrevet

Gratulera så mye med jenta, hun er jo nydelig jo!

Skrevet

Tusen takk alle sammen! *stolt* ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...