Gå til innhold

Slarvetråd for Trondheims-veitjan

Anbefalte innlegg

Skrevet

Æ å e trønder. Har termin 29.desember. Så æ e spent på kos jula bli i år....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

e e iktje trønder, mæn nordlænding...mæn e bor i tr.heim da...håpa e kan få vær med likevæll!!! :)

like mat vi fra Norlændinga og!!!

Skrevet

hi hi, kanskje med en sprellende en med rød sløyfe under treet?

Skrevet

Det hadd vært kjæmpe artig. Må væl bare vent å sjå :)

Skrevet

Så artig å sjå at det e non trøndera her inne ja, har sjøl termin 28 januar å fått den berømte bekkenløsningen å e sykmeldt for tia. Å æ slit litt for æ ska egentlig starte i ny jobb den 1.okt å så veit dæm itj at æ e gravid.....shame on me! Å jo lengre tia går jo eklere blir det å ta den tlf...hjælp.......æ veit at æ får vel noen stygge kommentarer til dette men æ e itj laga av porselen så det går bra :)

Skrevet

Hei lonely. Ja æ e fryktelig nysgjerrig på koss du ska løys den her floka..:) Oppdater oss da, når du har funne ei løsning.

Skrevet

Jeg skal bytte avdeling på jobben jeg, og fra midlertidig til fast, så får nok en komentar der også.. Men men, that´s life, sånt må de regne med når de har nygifte 26-årige damer på lønningslisten!

Skrevet

Huff, gla æ itj e i dokkers situasjon.... heldigvis har æ en kjempeflott arbeidsgiver, hu va så gla for at æ kunn fortsett å jobbe at hu forlenga kontrakten min med 2 mnd sjøl om hu visst æ vart 40% sykemeldt :) Men det va itj nå arti å kom og fortell at æ va gravid nei. Det e liksom så stor forskjell på teori og praksis - på den eine sida har vi lovverket som ska beskytt oss, men det e maaaang gravide som bli "rævkjørt" av arbeidsgiver som finn en eller anna måte å snik sæ rundt lovverket på!

Skrevet

Det er mye rart der ute ja! Jeg jobber på en arbeisplass med flere hundre ansatte da, og tror det kan være en fordel, de er ikke såå avhengige av enkeltpersoner, så det skal nok gå bra! *håpe*

Vi har kjøpt oss hus i dag da, så nå blir det flytting også! Jippi!

Skrevet

Oj så spennende, gratulerer!!! Når har du termin forresten? Og kor har dokk kjøpt hus hen?

Skrevet

Vi har kjøpt på Flakk, så skal du på bytur må du stoppe innom :-) Du er på Fosen, ikke sant?

Termin 25 mars, det er så leeeeenge til.. *sukk*

Skrevet

E d nånn av dokk som har vært/ska på den nye babybutikken som åpne idag, bor litt utafor trondheim æ, så æ har itj fått den der reklamen, va d nå spennandes å goe tilbud?

Skrevet

hmm..

Ja, det e pika det itj enkelt med det der jobb-greier'n..

Sjøl e æ ansatt på engasjement ut november. Engasjement pga ei laang papirmølle i staten, som itj klare å avgjør om dæm har råd t å ansett fleir eller om dæm må omorganiser på personalet osv +++ (loong story..)..

Så vart æ gravid, da.. Og vart permittert fra jobben pga risiko/fare for fosteret (jobbe i barnevernet, og d e desverre en del utagering/vold..).. Så no går æ heim og blomstre (KJEDE MÆ!!!), og veit itj om æ har jobb når november e ferdig (blir avklart i oktober om evt forlengelse av kontrakt).. Æ har en kjempesnill sjef, altså, don't get me wrong..

Men det e bare så vanskelig å ikke vit om æ har et arbeid å kom tebake te etter svangerskapet.. i TILLEGG t at æ itj har nå å gjør om dagan..

Hmm.. det vart litt syting det her.. Det va itj meininga.. Det ordne sæ sikkert :)

Skrevet

Ny butikk på Tiller, åpne idag med MASSE gode tilbud! Barnas Hus eller Barneverden eller nå sånt... har vært en tråd på det her på 2.tri igår veit æg.

ps: ja, æg har flytta til Fosen ja :) Heim te Fosen må æg vel si, hehe.... men ukependle te Trondheim ut oktober. Har gått ut i gradert sykemelding, så no jobbe æ bare tre daga i uka. Deilig!!!

Skrevet

Se der ja, da passer det sikkert fint med en førjulsstopp på flakk i julestria! :-)

Er egentlig Fosenjente jeg også, men kommer nok til å holde meg på denne siden av fjorden nå, tenker jeg.

Vel, vi får snakkes, for nå er min nysgjerrighet tøyd, og jeg skal til Tiller! Jippi! (Selv om vi ikke skal kjøpe noe før flytting pga at det også må flyttes.. hi hi)

Skrevet

spørs jo kor leng det e te dokk ska flytt da.... da vi kjøpt vogn så fikk æ ha den ståan på butikken i to-tre uka etter æ ha betalt den, fram te æg fikk tak i bil og fikk henta den :)

Kor på fosen e du fra da? Og kor gammel? Hvis du vil opprett hold anonymiteten din så kan du godt send en mail te min fiktive epostadresse: [email protected]. Full anonymitet garantert :)

Kos dæ på shopping! Æg og Vims-74 kjæm oppover i tre-tia og shoppe vi! Gler mæg!!!

Skrevet

For min del bli det vanskelig å overlætt ansvaret t nån andre ei stund..

Det på en måte "mine" kunda og "mine" ansatte..

"Itj kom å prøv dokk!!" - faktoren heng høyt når æ tenke så langt fram..

Må vel prøv å senk skuldran litt..:)

Vurdere å bare ta 8 mnd hjemme, men veit at det e no bare toill... Får da itj tebake den der tia igjen, så en får bare prøv å nyt det.

Skrevet

AARGH.. E DET OVERHODET MULIG????!!!!

For 20 daga sia la vi inn et bud på ei leilighet, og vant budrunden.. Joda.. igrunnen veldig jippi! Men så e det den der fordømrade forkjøpsretten på 20 daga.. DET e lang ventetid, det!!!

Vi ringt i går og hørt etter om det va nån som hadd meldt sin interesse, og det va det itj.. joda, jippi, igjen.. Og dæm sa vi skoilla få svar klokka 12 idag om leiligheta vart vårres...

Klokka 11.40 ringe meglern.. Da trudd æ at vi hadd mista den i.o.m. at han ringt før tida (det har vi nemlig opplevd før...!). Men neida, han koinna fortæl at fristen for å ta i bruk forkjøpsretten i det borettslaget e først klokka 15.30..

Det betyr m.a.o. at no må vi sitt ENDA lenger på nåle og vent... AARGH!! Æ har itj mage eller helse te det her!!!

Jah.. Mått bare få det ut... Itj enkelt å sitt heim alein mens gubben e på jobb, og å sitta uten å ha nån å klag litt te.. ;)

Kryss fingran for oss da, folkens :)

Skrevet

Kor hen i trondheim e det her da Krølle?

Krysse fingre for dæ..:)

Skrevet

Vi krysse all fingran vi har her!!!

Kor e leiligheta forresten? Spennende, spennende :D

Skrevet

Hei Hei, jeg venter nr 3 og har foreløping termin den 9 mars. Artig at det er så mye trh. jenter her. Håper jeg får treffe noen av dere etterhvert.

Har lyst til å bli med på treff men siden jeg har flere små er det ikke like enkelt å få ting til å gå opp på kveldene.

Jeg er også antagelig midt i jobbskifte (har ikke helt bestemt meg enda), de på den nye jobbe vet om det men ikke her jeg er nå.

Jeg har en gutt på 3 og en på 1 år. :) Det blir travle tider....

Skrevet

Det e på Risvollan :)

Fine uteareala og leikeplassa der, og barnehage like bortom.. :)

Æ VIL HA DEN!!!!!! *mumle*

Skrevet

Risvollan e itj så verst nei! Vi krysse som sagt fingra og tær og håpe at Risvollan bli stedet der lilleknøttet ska voks opp og gå i barnehage :)

Skrevet

Arti at d e så mang trøndera har, noen som har termin rundt 30.des? Da kan vi jo treffes på St.Olavs og eventuelt fød om kapp? He Hei hadd vært arti ja, å treft nån som ska fød ca samtidi:) Anyone??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...