♥ emil06 +enya10 ♥ Skrevet 20. september 2006 #1 Skrevet 20. september 2006 Har termin om 4 dager men ikke et tegn til at fødselen nærmer seg... Sjeldent kynnere, ikke noe nedpress,og bare litt mere utflod... Betyr det at jeg kommer til å gå over tida?? Eller kan det plutselig bare skje?? Skal til legen i morra og skal spørre han da om han kan sjekke om jeg er moden... Pleier de å gjøre det så nærme termin? Uff, jeg er så klar for å møte han lille i magen min NÅ!!! Håper noen har erfaringer å dele med meg...?!
Heffalump mamma Skrevet 20. september 2006 #2 Skrevet 20. september 2006 Da jeg fødte sist hadde jeg enorm energi og ingen tegn på at fødselen skulle starte. Men på kvelden gikk plutselig vannet, og riene startet. 3 timer etterpå var hun ute!! 10 dager før termin. Det med modning har jeg ingen peiling på, ble aldri sjekket for det..
fruktisèn Skrevet 20. september 2006 #3 Skrevet 20. september 2006 dytter på den... har det akkurat slik som deg og er 4 dager unna eg også, skal til jordmor i morgen, så tenkte å spørre om hun kunne se om eg er moden osv...
anntin Skrevet 20. september 2006 #4 Skrevet 20. september 2006 Sist gang jeg fødte ble jeg sjekket dagen før fødsel og da var det ingen tegn til modning. Dagen etter fødte jeg, så det med modning er egentlig ikke så mye å stole på. Noen modnes fort og andre bruker tid på det.
Gjest Skrevet 20. september 2006 #5 Skrevet 20. september 2006 jeg og har termin om 4 dager! har en rimelig gammeldags jordmor, som aldri har nevt at hun kan sjekke om jeg er moden. nesten flaut å be om det synes jeg! skal på kontroll i morgen, men må ha med datteren min på snart 3 år, ikke sikkert hun liker at damen kjenner oppi jentetissen til mamma så vi får la det være... ellers har jeg nett spist (nesten) en halv ananas, det skal visst være bra... skikkelig kvalm!
♥ emil06 +enya10 ♥ Skrevet 20. september 2006 Forfatter #6 Skrevet 20. september 2006 Godt det ikke bare er meg da... Har prøvd alle kjerringråd jeg kom på men ingenting har hjulpet hittil!!! Håper så inderlig at den lille kommer veldig nærme termin i hvertfall!!! Så vi er allerede tre her inne som har termin den 24.! Moro å følge med på dere da!
fruktisèn Skrevet 20. september 2006 #7 Skrevet 20. september 2006 ja dette blir artig å se... hihi... har prøvd alle kjerringråd jeg også men den lille jenten er fortsatt inni magen...(har ikke tatt olje da,tør ikke det...)
♥ emil06 +enya10 ♥ Skrevet 20. september 2006 Forfatter #8 Skrevet 20. september 2006 Nei det tør ikke jeg heller... Har hørt så mye negativt om det...
Mamma-K Skrevet 20. september 2006 #9 Skrevet 20. september 2006 Har 13 dager til termin og har bestilt time for fødselsforberedende akupunktur i dag. Dette visstnok skal fremskynde modningen og forkorte første fase av fødselen. Har aldri forsøkt akupunktur før, men jordmoren min anbefalte det varmt, så jeg tenkte at det ikke kunne skade å prøve.
ladden73 Skrevet 20. september 2006 #10 Skrevet 20. september 2006 Tror ikke de sjekker modning før etter termin, det har de ikke noen grunn til heller.J er 8 dager overtid, å ikke blitt sjekka om det ennå. Skal til jordmor fredag, så kanskje da. Akupunktur har jeg prøvd to ganger nå, men ingen ting skjer, skal tilbake imorgen, hvis nå ikke vannet har gått da. var på do isted å når jeg reiste meg ble det veldig vått. Skal gå med bind i 1 time nå, så sku jeg ringe tilbake. Litt spennende, men tror egentlig ikke på at det var vannet som gikk.Fått overtidstime tirsdag 26. Heldig som jeg er må jeg nok vente på den.
Gjest Skrevet 20. september 2006 #11 Skrevet 20. september 2006 har hatt 3 akupunktur-behandlinger, vet ikke om det har gjort noe nytte, men jeg kjenner jo at det murrer litt i korsryggen. har nesten ikke hatt kynnere, men det hadde jeg ikke sist gang heller. blir konkuranse nå da på hvem som klarer å skvise ut noe først! gikk en uke over sist gang så jeg har dårlige odds...
lea80 Skrevet 20. september 2006 #12 Skrevet 20. september 2006 Har termin om 5 dager og kjenner meg godt igjen ja. Jeg ble sjekka mandagen, var da enda "hals" - det vil vel si umoden. Kjenner ingen kynnere - men rekner da med at jeg har noen. Rekner med det ikke skjer noe her med det første nei....
OktoberTussi Skrevet 20. september 2006 #13 Skrevet 20. september 2006 Legen min sa at det ikke behøvde å bety at jeg ville gå på "overtid". Men hun var litt opptatt av om jeg hadde kynnere, for det var i hvert fall et godt tegn. Det kan det skje veldig fort at kroppen plutselig bestemmer seg for å føde, så jeg skulle ikke være så opphengt i at hodet ikke var godt festet, at jeg ikke hadde åpning ennå etc..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå