Gå til innhold

6 ukers kontroll overstått


Marita med 3 barn ♥

Anbefalte innlegg

Da var tulla mi inne på kontroll 7 uker og 3 dager.

Vekt 4350g og 55 lang hodeomkrets 38cm da hun ble født var hun 2960g og 47 lang 35cm rundt hodet...så hu vokser fint nå.

Må trene nakken hennes og følgeblikk kontakten,hun vil ikke følge med når man går litt vekk for å få henne til å følge med med blikket.

Ble henvist til Ultralyd av den venstre hoften fordi den var veldig ustabil....

Uff ble litt redd jeg,vet ikke helt hva det innebærer og isåfall hva slags behandling som finnes om det er så ille at hu må ha noe hjelp.

 

Skal tilbake om 2 uker til fysio og HS for å se om det blir bedring etter trening av nakken og blikket.

 

Er litt bekymret liker ikke når ikke alt er ok,hadde ikke noe slikt med min første der var alt som det skulle hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner godt at du synes det er leit når ikke alt er ok. Jeg vet ikke så mye om det med nakken, men det med hofta er heldigvis ikke noe alvorlig.

 

På sykehuset var det spørsmål om gutten vår hadde ustabil hofte, så vi var på ultralyd-sjekk. Viste seg heldigvis at den var bra. Tror det er mest brysomt, men ikke alvorlig at hoften er ustabil. Så lenge de finner det ut når de er små... Da må de bruke en pute (som du setter på utenpå klærne, nesten som en stor bleie) for at hoften skal holdes i riktig posisjon... Ulikt hvor lenge de må bruke den... Ett par måneder, tror jeg. Dersom det blir oppdaget når de blir store, så må de operere... Så det er bra du får sjekket det ut nå. Kjedelig å bruke pute, litt upraktisk fordi det da blir vanskelig for de å ligge på siden... Men så lenge de som sagt fanger det når de er små, er det visst ikke mer alvorlig enn så... :o)

 

Lykke til med treningen! :o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun vokser fint da, det er bra:-) Forstår du er nervøs for det med hoften, men alt er nok bare bra. Fint å få det sjekket så tidlig når de er små, så slipper de unna med skader når de blir eldre. Så alt går nok helt fint skal du se. Lykke til uannsett:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...