Gå til innhold

Laaaaangt unna tema...

Queen_of_the_road*2_gull

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men må bare få ut litt frustrasjon...

Søkte på en jobb for en liten stund siden.. Og han jeg snakket med da hørtes bare såååååå positiv ut... Men nå fikk jeg høre av en jeg kjenner som jobber der, at en annen en hadde fått jobben... Grrrrrr.. Men tror dere jeg hører noe fra han jeg søkte hos da???? NEI!! Enda det bare var 5 stk som søkte.... Kjenner at jeg ble egentlig kjempe skuffet!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet hvordan det er! Jeg søkte på jobb i en ny-oppstartet barnehage i sommer. Det var tilsammen 30 søkere på alle stillingene. Jeg fikk ikke jobb, og kjenner 5 andre av søkerne som heller ikke fikk. Men INGEN av søkerne fikk noe som helst respons alla "tusen takk for søknaden, men dessverre....". Synes bare det er utrolig talentløst av bedriften! Prøv å vær LITT seriøs da! >:(

Skrevet

Uff ja.. Skjønner at de ikke kan svare 200 stk f.eks. men 5 stk bør de jo kunne greie å sende et svar til... :-/ Men er vel noe om at er man jente i min/vår alder så er det verre å få jobb pga mulig graviditet.. De har jo ikke lov til å tenke slik, men tror de fleste bedrifter gjør det likevel dessverre..

Skrevet

Jeg har vært i samme situasjon, for en stund siden var vi tre søkere inne til intervju i en barnehage. Jeg 23 med fagbrev(nygift ingen barn), ei på 35(godt gift og barn) og ei på 20(ugift og nyutdannet). Hvem tror dere fikk jobben?? Hun på 35 har ikke fagbrev, jobbet 2 år i barnehage, før det i et parfymeri.. Hun fikk jobben!! Hvordan er det kommunen prioriterer??

Håpløst!

Skrevet

Ja, nettopp.. Hun var vel ferdig med graviditeter da sikkert.. Er så irriterende!! De har jo ikke lov til å prioritere etter den metoden, men de gjør det like vel.... :-/

Skrevet

Føyer til at jeg faktisk fikk en mail, hvor han skrev at en annen hadde fått jobben. Bra de gjorde det. Selv om jeg er skufet for at ikke jeg fikk den.. :)

Skrevet

Jeg har søkt på hundreogørten jobber etter at jeg var ferdig på høgskolen, og har bare fått tilbakemelding på en håndfull av de, og da i form av et felles brev til alle søkere kanskje 2-3 måneder etter jeg søkte.... Jeg har jobb nå altså, men trives ikke helt, så nå er jobbjakten igang på nytt.. Men dessverre har nesten alle arbeidsgivere allerede bestemt seg for hvem som skal få jobben før de lyser ut stillingen (for ihvertfall offentlige arbeidsplasser må lyse ut faste stillinger formelt uansett om de allerede har kandidater..), for de har som regel vikarer og tilkallingsvikarer eller tidligere studenter de var fornøyd med...

Det er jammen ikke lett å komme seg inn på arbeidsmarkedet, uansett hvilket fagfelt man jobber innen... Og ihvertfall ikke lett å få en 100 % fast stilling.. Og det er slik at desto eldre man er og desto mer arbeidserfaring man har desto større sjanse for å få jobb... Men man må jo begynne å få erfaring en gang for å få erfaring da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...