Gå til innhold

Jeg er gravid....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Testet positiv i dag morges og ble kjempeglad.... men det var helt til jeg så hvordan samboeren reagerte. Han var ikke helt fornøyd :( Så nå er jeg bare lei meg og skuffet over hvordan han tar det. Siden jeg møtte han for over 4 år siden har jeg fortalt at jeg vil ha barn. Vi har pratet om det flere ganger, for jeg vet at han er litt skeptisk til det. Men han har sagt at vi skal være sammen og få barn sammen en dag. Han var også enig om at jeg skulle slutte med p-piller for 3 mnd siden.

Så nå er jeg bare irritert, lei meg og sutrete. Han ødela den fine starten på dagen fullstendig.... Møkkamann!!!!! Sorry klagingen, men det er bare så godt å få ut litt frustrasjon....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye med den lille spiren!!!

Så kjipt at samboeren din reagerte sånn, men han kommer nok til å bli kjempeglad bare han får vent seg til tanken på å bli pappa. Tror de fleste menn er sånn, de trenger litt tid på å fordøye sånne ting. Min samboer blir aldri så entusiastisk som meg, men tror ikke det betyr at han ikke gleder seg like mye.

Lykke til!

Skrevet

gratulerer!!!

fikk så vondt av dg pga d med samb. :(

vi hadde ønsket oss en liten i lere år sist og jeg hadde heeele planen om hvordan han skulle reagere, han kom til å bli sååå glad og alt ble så flott! og han ble jo glad, men ikke etter min "oppskrift"

sammen med graviditeten kom d for han masse bekymringer og tanker.

og jeg følte jo bare at han ikke ble glad for dette, jeg ble kjempeskuffa og lei og d førte jo til krangel :( huff nei d var en stri periode, men d løser seg :)))

bare vær du glad og lykkelig, han kommer etter, bare gi ham litt tid :)

Skrevet

Dere er så søte og snille jo...... Tusen takk for svar!!!! Nå skal jeg prøve å være blid og glad, så får vi se om det smitter over på Mr. Bekymring!

*Klem*

Skrevet

Først og fremst vil jeg si GRATULERER så mye - du/dere har en spennende tid i møte.

Tror ikke den reaksjonen til samboeren din er så veldig uvanlig jeg....Gutter/menn er rare sånn, og milevis fra slik vi "vil ha dem" mener nå jeg. Min reagerte også rart når jeg fortalte jeg var gravid sist, og det tok selvfølgelig vekk mye av gledersrusen min, men det viste seg at da jeg mistet i MA i uke 10 så var han like trist og lei som jeg....

Forstå det den som kan. Men jeg tror mia x her har mye rett i at vi planlegger så altfor mye vi jenter, helt ned til hvordan mannen skal reagere og hva han skal si når vi forteller den store nyheten....he.he

Typisk jenter - jeg gjør det selv jeg også, og blir ofte skuffet...

Vi må nok slutte å regissere alt på forhånd og heller la mannen ta det på sin måte, men jeg forstår at du er skuffet. Men du har sikkert mistenkt og trodd en stund allerede at du var gravid og ikke minst håpet masse - for ham kommer det litt BANG....Gi ham tid til å fordøye denne nyheten :)

Trøsteklem

Skrevet

Gratulerer så mye!!!!

Nå er det engang slik at menn ikke alltid klarer å oppvise samme entusiasme som oss og det blir så klart sårende. Da jeg testet positivt med nr 1 var jeg helt oppgiret og så glad, men min mann bare sa "Jaja, vi får nå se hvordan det går..." Var heller liten interesse og støtte fra ham i svangerskapet, sett fra mitt synspunkt, også. Ble mange ganger lei meg og såret, men når gutten kom var han helt betatt og er verdens beste pappa. Så du skal se at det nok går seg til Tussi!

Skrevet

Vent å se, han blir nok blid igjen.

Kom sikker som et lite sjokk, han hadde sikkert ikke regna med at dere skulle få det til så fort.

Vet reaktionen til min kjære når han fant ut vi ventet førstemann.

Ble litt satt ut han da, viste ikke akurat glede med det samme, men etter en stund så gledet han seg nesten like mye som meg over det:)

Lykke til og gratulere med graviditeten.

Skrevet

gratulerer så mye.

mannen din trenger sikkert bare å tenke litt,går sikkert helt fint:o)

Skrevet

Gratulerer så mye:) så heldig du er:)

Helt enig med dem over. han trenger nok bare litt tid til å fordøye nyheten, så blir han nok kjempe gla etter hvert:)

Skrevet

Gratulerer masse!! :o)

Håper han kan glede seg mer etterhvert som tiden går.

Lykke til!!

Skrevet

Gratulerer så mye med svangerskapet!

Når magen kommer og nyheten har fått sunket inn, så blir det kanskje en annen tone, håper det :-)

Skrevet

Tusen takk jenter.... Dere er best! Takket være dere føler jeg meg allerede i bedre humør :)

Og lykke til til alle prøvere!

*Stoooor, takknemlig klem*

Skrevet

Grattis Tussi!

Jeg er enig i at menn ofte trenger en kul å forholde seg til. Men det er ingen unnskyldning hvis han ble skuffa eller sur når du fortalte det. Har man sagt A så må man regne med at B kommer. -Kanskje var det bare en umiddelbar reaksjon?

Håper svangerskapet bringer deg lite plager og ubehageligheter. :0) grattis igjen!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...