Gå til innhold

vi kan kreve av foreldrene vi også

Anbefalte innlegg

Det er ikke bare de som skal kreve av oss. det er viktig med kommunikasjon på et voksent nivå når en har unge i bhg.

vi sitter nok ikke med din unge på fanget hele dagen. vi er 5 stk på 26 unger, sier seg selv at det ikke er tid til det. dersom du savner det kan ungen din heller være hos en dagmamma som bare "duller" hele dagen! foreldre klager på påkleding f.eks. ikke lett for annsatte når ungen ikke har skikka klær i bhg og f.eks våte regnklær fra dagen før som foreldrene ikke har giddi å sjekka fordi de har det såååååå travelt. snakker i mobilen samtidig som en henter gir ikke mye rom for de annsatte å si litt om hvordan dagen har vært. dersom en klager på dette da så kan en som foreldre skylde seg selv.

ikke alle annsatte er like utadvendte heller og ikke alle foreldre gir inntrykk for å villle vite hva som skjedde i dag heller. bhg personale er ikke tankelesere!

bare et lite utbrudd fra en frustert bhg annsatt og mor

Fortsetter under...

Jeg er enig med deg at dere skal også kreve fra foreldrene. At noen foreldre ikke tar med våte/skitne klær hjem....skjønner ikke at de ikke skjemmes over seg selv. Iallefall hvis de klager over påkleding attpåtil.Er det større barn dette er snakk om, må det jo bli ekkelt for dem også.

Men går det ikke an at dere tar en prat med hver enkelt når de leverer barnet på morgenen. De er sikkert ikke mindre stresset da, men fortell om klærne som er våte og at de kanskje kan vente med mobilbruken etter at de har gått fra bhg. Eller skriver en lappe i hylla til barnet. i bhg datra vår gå, har alle barna en bok som de ansatte skriver i. Hvor mye de har spist/sovet, hva de har gjort i løpet av dagen og annet info. Men ikke sikkert de gidder å lese i boken uansett. Mobilen er mye viktigere.

Jeg skjønner heller ikke at foreldrene ikke viser intr for hva barna har gjort i løpet av dagen.

Ta det opp på foreldremøte, og la foreldrene få en bakoversveis.

kunde inte ha sagt det bättre själv! Helt enig!! Just det där med mobilen kan jag bli såååå irritert över! Bara fem minuter mobilfri tid när du henter/leverer ungen, det kan väl ikke vara så vanskelig? Sen de som klager på precis allt vi (ikke) gör i bhg..jag får lust att bara ge de en spark därbak, de skulle vara med en dag i bhg och se hur det är, jag tror de hade velat gå hem efter ett kvarter. Då kanske de skulle förstå att när man har så mange barn och är så få ansatte, så HAR man oftast ikke tid til å göra så mye utover de "vanliga" dagsrutinerna. Egentligen skulle man videofilma när man drar på tur alene med 4 barn (eller fler som det ju faktiskt kan bli ibland) , och de krangler, stikker av osv...De förstår inte hur det är, men det hade varit kul att låta dem jobba en dag i bhg alene och få SE hur vi verkligen har det, så kanske de håller kjeft!!

Annonse

Oi..! Er det virkelig sant? Jeg ante ikke at det oppleves så stressende å jobbe i barnehage. I vår barnehage synes jeg alltid det virker veldig rolig og harmonisk når jeg leverer eller henter - kanskje med unntak av når alle barna er i garderoben samtidig og skal kle på seg.. Da er det av og til litt texas, men med en gang de kommer ut, er deg greit. Jeg synes de klarer å finne på andre ting enn de vanlige dagsrutinene også, maling, lage fine ting, dans, drama, turer etc.. Og det virker som de har tid til kos og lesing for å roe det hele ned noen hakk..

Jeg synes helt ærlig talt foreldre har grunn til å klage hvis dere ikke har tid til å gjøre noe mer enn de vanlige dagsrutinene. Ikke til personalet, men på personalmangel! At de klager på dere og hva dere gjør er kanskje lite gjennomtenkt, men forståelig. Tviler ikke på at det er en slitsom jobb. Men vi må da være enige om at man må kunne forvente at barnehagen skal ha et innhold, det skal IKKE dreie seg bare om bleieskift, mat og soving.

Jeg har jobbet i barnehage i mange år, og er nå mor til barnehagebarn på 8. året. Ja det er lov å kreve for de barnehageansatte, men vi som foreldre har også lov til å kreve.

Jeg skjønner godt frustrasjonen når enkelte barn ikke har med seg det tøyet de trenger for å være ute.

I år har vi fått ny pedagogisk leder, og jeg har reagert på henne fra første dag. Vi har fått skriv hjem om at det skal være x antall av alt mulig i barnehagen. Greit ungene skal ha skiftetøy, men ikke alle tisser seg ut 3 ganger i løpet av dagen. Det er sjelden.

Vi får også skriv hjem som tilsier at vi skulle vært 3 år hele gjengen med foreldre. Ta det opp med de foreldrene det gjelder. Dere får ikke mer velvilje fra de andre når dere behandler oss som drittunger.

Hej:) Tror mitt sura inlegg kan missförstås en del, var ganska irritert på en viss mor vi har i bhg vår när jag skrev det!

Alltså, JO vi gör ting i vår bhg utover dagsrutinerna, vi maler, har teater, lager fine ting, har "snakkegrupper", drar på teater, bondegårdsturer, cirkus(når de er i byen),drar på tur i skogen osv.

Vi har temaarbeten med barna, de går på ski og friluftsskole, kort sagt gör vi allt som lalla andra bhg:er.

MEN..det finns ändå de som aldrig blir förnöjda!

Vi drar på tur en gång i uken,og en gång i månaden drar vi på en långtur allesammen, eller går på teater eller noe annat, det beror på utbudet. Detta är alltså ting vi gör fast var månad.

Vi får ändå klager, och det gör mej så sur!

Och ja, det kan vara vansklig til tider å dra på tur, noen ganger är man alene med 4-5 barn,det är ju bara 3 ansatte på en avd med 15 barn, och har man då delt in barna i turgrupper før att få det åldersanpassat så blir det så.

Det är ett stressande jobb, det är tunga lyft, man får tinnitus de luxe, + säkert en massa mer som jag inte kommer på just nu...

MEN, det är också världens bästa jobb, man får så otroligt mycket tillbaka av barnen,och vi har det så fint hos oss, det är bara synd att inte enkelte kan vara förnöjda med det de får.

De synes jag rett å slett kunde gå hemma med sina barn..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...