Gjest Skrevet 20. september 2006 #1 Skrevet 20. september 2006 Jeg er plutselig blitt full av vann i kroppen og føler meg skikkelig dårlig....kvalm, vondt i magen etc. Noen som har hatt sv.forgiftning og kan fortelle litt om symptomer. Har 2 barn fra før og fikk ikke noe tegn på dette da...bare mye vann i kroppen på slutten. Er så dårlig at jeg bare sitter på en stol. Er i uke 36...
Gjest Skrevet 20. september 2006 #2 Skrevet 20. september 2006 Det du beskriver er symptomene man skal se etter. Du burde ta kontakt med legen eller føden med en gang og få de til å sjekke blodtrykk (dette stiger veldig når man har svangerskapsforgiftning) og proteiner i urinen (det er også et mulig tegn) Det er forskjellige alvorlighetsgrader av forgiftning, men er det skikkelig ille blir man innlagt på sykehuset og kanskje satt i gang tidlig. Noen blir bare sendt hjem med beskjed om å hvile mye og får veldig hyppige kontroller..
Anonym bruker Skrevet 20. september 2006 #3 Skrevet 20. september 2006 Kanskje lurt å kontakte fødeavdelingen? Svimmelhet og vann i kroppen kan være tegn på sv. forgifting. Greit å få en sjekk når man ikke føler seg helt i form.
CiljaS Skrevet 20. september 2006 #4 Skrevet 20. september 2006 Når det gjelder noe så alvorlig som svangerskapsforgiftning så er ikke det så lurt å spørre her inne og vente på svar. Kom deg til lege! Svangerskapsforgiftning kan komme veldig snikende og plutselig utvikle seg brått. Lykke til, dra til lege nå! Bedre en gang for mye enn for lite.
Gjest Skrevet 20. september 2006 #5 Skrevet 20. september 2006 Har time i morgen...skal jeg vente på det eller dra innom i dag?
Gjest Skrevet 20. september 2006 #7 Skrevet 20. september 2006 oj trodde ikke det var så seriøst...jeg ringer med en gang og hørerhva dem sier...
Crazy81 m spire nr 3 i magen:D Skrevet 20. september 2006 #8 Skrevet 20. september 2006 Hei Har ikke had det selv,men legen min sa det var store utslag på urinprøven sist,så skulle sette den opp til dyrkning. Men han sa at hvis jeg ble kvalm,fikk hodepine el vont i magen måtte jeg straks ta kontakt. Men jeg har hørt av andre at hvis man får svangerskapsforgiftning, øker vekta masse, og man får mye vann i kroppen.. Kanskje du bør ringe legen el føden og høre med de..? Da får du best svar hvertfalll:) Lykke til
2nj♥ Skrevet 20. september 2006 #9 Skrevet 20. september 2006 Ødemer:vann i kroppen, kvalme/uvel, magesmerter og høyt blodtrykk er symptomer på svangerskapsforgiftning. Jeg ville ringt føden og fått en sjekk av blodtrykket. Lykke til!
Nina71 Skrevet 20. september 2006 #10 Skrevet 20. september 2006 Jeg fikk svangerskapsforgiftning i uke 33. Jeg merket ikke så mye til det, annet enn en slags "uro" i kroppen og at jeg kanskje var blitt litt mer hoven. Men da jeg gikk til ordinær kontroll, var blodtrykket mitt blitt en god del høyere enn normalt (tror undertrykket var på 90 - husker ikke helt) pluss at jeg vel også hadde litt protein i urinen. Ble sendt til Ullevål for observasjon og ble lagt inn samme dag. Tre dager etter ble det hastekeisersnitt. Alt gikk heldigvis fint, og vi fikk dra hjem med jenta vår etter ti dager. Siden du ikke føler deg i form, ville jeg ha kontaktet legen ev. føden for en sjekk. Smerter i magen kan jo være et symptom i tillegg til hevelser i kroppen. Det er ikke noe særlig å sitte hjemme og være urolig. Lykke til!
Gjest Skrevet 20. september 2006 #11 Skrevet 20. september 2006 Takk for svar alle sammen. Snakket nettopp med jordmor, og måtte komme med en gang. Det var bedre å ta en sjekk for mye enn for lite. Trodde selv det ikke gikk an da jeg ikke hadde noe med nummer 1 og 2. Er jo i uke 36 slik at det blir vel ikke noe farlig å føde nå???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå