Gå til innhold

For en dag...!

Anbefalte innlegg

I dag skulle jeg og minsten (2 år) ta oss en tur til byn som er ca 1,5 times kjøretur unna slik at jeg fikk kjøpt de siste bøkene jeg mangler til studiet, møtt mamma osv. Deretter skulle minsten på 2 års kontroll og så skulle vi henete eldstemann i barnehagen. Joda...

Etter vel et kvarter kommer vi inn i en liten mørk tunell, regnet bøtter ned og tunellåpningen er dekket av et regnteppe, umulig å se noe, så jeg bremser ned til ca 50 km/t. Kjører ut og rekker akkurat å registrere at det liggen endel ganske store stener i veien. Prøver å bremse ned å samtidig manevrøre bilen unna, men det var umulig og jeg hørte det smalt under bilen og hele bilen hoppet og så kom en umisskjennelig "Pysjssssss" lyd. Hele rattet begynte å riste vilt. Fikk stoppet i en liten lomme like bortenfor og joda, ene dekket så litt flatere ut enn det burde, men var ikke sikker, for andre fremhjulet så også litt flatt ut. Ringte min mann, men han kunne ikke gjøre så mye, men ble enig om å snu bilen å kjøre tilbake et stykke til et sted hvor jeg kunne få litt hjelp. Gjorde så og fant en sånn luftrykkmåler, dekkene skulle ligge på 2,2 og ene lå på 1,40 og andre på 0,70... Jepp, TO punkterte dekk foran!

Ble mildt sagt litt fortvilet, lillegutt var SÅ lei seg bak og gråt "Mamor, nei, denne veien, ve ti mamor!!!" Og regnet plasket ned. Fikk en til å fylle på litt luft i dekkene og det sa tydelig "pysjssss" i det ene mens vi fylte, så alt var ikke som det skulle der nei, men mekanikeren var på sykehuset, så ellers var det ikke mye hjelp å få og med to flate dekk så ville det hjelpe fint lite å bare bytte ett, og ikke turde jeg å bytte heller i tilfelle jeg er gravid (mistet sist så er nok litt hysterisk der ja). Så fikk da humpet oss bort til en butikk og ringt mannen, han skulle komme med to vinterdekk og skifte, men satt i møte, så det ville ta en time.

Så vi ruslet da rundt der, gikk bort til helsesøster som faktisk hadde et ledig kvarter, så vi fikk tatt 2 års kontrollen med en gang (alt fint!) og så fikk lillegutt en bolle og juice som plaster på såret for å ikke få møte sin elskede "mamor". Til slutt kom omsider gubben og dekkene ble skiftet og det viste seg at hele ene felgen på innsiden var bøyd på et sted, ikke rart luften seg ut! Så kikket jeg på bakdekkene og sjekket trykket i dem og jaggu var ikke det ene bakdekket også flatt! Lå på 0,80, men måtte jo hjem da og turen gikk greit, men det sank til 0,65. Og jeg måtte virkelig kjempe med tårene og klumpen i halsen på veien hjem, altså er det mulig? Sippe over punkterte dekk...

Jaja, så da har jeg klart det utrolige, nemlig å punktere. Ikke bare ett dekk, og neida, ikke to heller, men 3!!!!!! dekk! Skulle ikke tro det gikk an, og ikke vet vi om det er skader under bilen heller og vi får ikke tak i mekanikeren (vi bor på et lite sted). Jippi... Så nå bytter vi til vinterdekk, sånn ca en mnd før vi skal.

Så, hvordan har dere andre det?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6382905-for-en-dag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og den fine dagen bare fortsatte. Skulle lage middag og oppdaget at vi manglet noe, typisk, var alt i gang og måtte vente til mannen kom og kunne ta minsten og i mens klarte jeg å skjære meg på kniven! Så nå har jeg fint Ole Brum plaster på her... :-/ Og, så, når middagen endelig ble ferdig så klarte jeg å miste en hel pakke med flatbrød i gulvet slik at alt knuste utover alt. Og etter middag bare kranglet ungene (de er vanligvis gode venner) og til slutt så bare rev jeg vekk leken de lekte meg og kastet den vekk og gikk bort til sofaen og satt meg ned og gråt... Det var dråpen liksom. Stakkers unger, for en mamme de har, men de roet seg nå og alt ble fort bra igjen, men herlighet for en dag, ikke min lykkedag nei og jeg lider tydeligvis av enten prematur pms eller er gravid og hormonene er begynt å herje, for SÅ sippete er jeg da ikke til vanlig!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6382905-for-en-dag/#findComment-6387761
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...