Yara Skrevet 20. september 2006 #1 Skrevet 20. september 2006 Har sett endel blir litt lei av alle spm om slimproppen. Må beare beklage, men i dag er det min tur til å lure litt på den. Jeg har 5 dager igjen til termin, og jeg kjenner ingen tegn på fødsel. Har ikke sett noenting til slimproppen... Ikke har jeg hatt økt utflod heller.. Kan jeg da konkludere med at den ikke har gått? Huff.. Vil så gjerne møte babyen vår nå! Lengter sånn etter han/henne!!
Yara Skrevet 20. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 20. september 2006 Hehe, så slitsomt det må være for deg dette anonym. Bare la vær å les disse innleggene da vettu, så slipper du å ha det så fælt. Må le jeg altså Uansett, jeg har lest andre innlegg, men føler ikke jeg fikk svar på akkurat det jeg lurer på. Jeg vet den kan gå litt etter litt osv, men da har de fleste opplev økt utflod. Det har ikke jeg, så derfor stiller ting seg litt anderledes.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2006 #4 Skrevet 20. september 2006 Det er jo ingen her inne som kan fortelle deg om proppen har gått, da må du jo undersøkes av lege eller jordmor i så fall.....
mooki Skrevet 20. september 2006 #5 Skrevet 20. september 2006 Hei Jeg tror ikke slimproppen din har gått, det merker man:) Men det er mange som ikke mister slimproppen før fødselen er i gang,, så det er bare å vente i spenning...haha Med mine 2 tidligere graviditeter var jeg ikke plaget med utflod i det heletatt.. Lykke til og bare spør uansett hva du lurer på det er jo derfor dette forumet er til:-))
Elvis_79 Skrevet 20. september 2006 #6 Skrevet 20. september 2006 jeg merka ikke at min slimpropp hadde gått. fødseln starta utan forvarsel med at vannet gikk, etter 30 min fikk jeg rier. men ikke noe blod og ikke noen slempropp..
Yara Skrevet 20. september 2006 Forfatter #7 Skrevet 20. september 2006 Jepp, jeg venter i spenning! Takk for et fint svar lillebaby! Ja, det er jo derfor forumet er her. Slike som anonym kan jo bare la være å lese, ikke sant? Men jeg vedder på at anonym bare MÅ inn å lese når nye innlegg kommer nå. Haha! Ha en fin dag!
Yara Skrevet 20. september 2006 Forfatter #8 Skrevet 20. september 2006 Tusen takk for svaret ditt! Hehe, kult nick du har forresten!
2nj♥ Skrevet 20. september 2006 #9 Skrevet 20. september 2006 Det er nok ganske så vanlig å gå i fødsel uten å vite om slimproppen har gått. Jeg var ikke i tvil da slimproppen gikk sist, masse slim og blod.....3 dager over termin. Dagene før merket jeg heller ingen tegn på fødsel, så det kan komme ganske "pluselig" når det først setter igang. Lykke til!
Yara Skrevet 20. september 2006 Forfatter #10 Skrevet 20. september 2006 Godt å høre. Blir litt urolig når man ikke har noen tegn. Suger til meg alle svar om folk som gikk i fødsel uten særlige tegn jeg nå
Anonym bruker Skrevet 20. september 2006 #11 Skrevet 20. september 2006 Min slimpropp har gått, og det var ikke særlig delikat. Masse gult også blod i starten, geleaktig slim. Mer kom resten av dagen og dagen etter. Selv ble jeg usikker pga at mengden var så stor, men dette er sikkert også individuelt. Jeg er glad for at vi kan spørre om det vi trenger her, uansett hvor mange ganger ting blir spurt om. Selv hadde jeg ikke peiling på slimpropp før jeg ble med i disse sidene. Josefine 76
To gutter og en jente Skrevet 20. september 2006 #12 Skrevet 20. september 2006 Jeg merket aldri noe spesielt til slimproppen. Men den må ha gått, for jeg hadde 4cm da jordmor skulle sjekke modning (3 dager over termin). Alikevel startet ikke fødslen. Hadde 7cm en uke etter og fortsatt ingen rier. De tok da vannet og fødselen gikk veldig fort. Men det er ingen fasit. Tror ikke vi skal henge oss for mye opp i slimproppen. Du kan føde om kort tid på tross av at du ikke har merket slimproppen. Og du kan ha mistet den og alikevel gå lenge. Noen mister den ikke før de er i gang. Bare prøv å slappe av, så skjer det etter hvert. Vet det er pyton å vente, men kroppen ordner normalt opp når den er klar. Bare nyt tiden som gravid. Snart vil du savne magen og de små sparkene! (Det gjorde jeg) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå