Gå til innhold

jente i oktober :)*høygravid*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann, er du i form i dag? Var til journalskriving på SH i går. En ganske artig opplevelse egentlig. Jm var topp, gleder meg enda mer til fødsel nå, spes hvis alle er som henne. Ho også mente at jeg nok ikke går til termin, så da velger jeg elegant å se bort fra det legen sa... ;op

Pratet litt om smertelindring, akupunktur var så absolutt en mulighet. Det er flere jm der som kan det. Når jeg sa at jeg ikke visste helt ang epidural bare lo ho, det rakk de nok ikke uansett med tanke på den fødselen jeg hadde sist. Fikk beskjed om at jeg skal ringe med en gang og ikke vente, jeg må fort inn.

Ellers har disse kynnerne tatt seg opp igjen, var nogenlunde rolig i natt men dagen/kvelden i går og i dag har de vært hjertelig tilstede.. Har på følelsen at de forandrer seg litt, uten at jeg helt klarer å si noe om akkurat hvordan..

Ellers prøver jeg å finne tiltakslysta til å få jort noe fornuftig, men det er ikke lett..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var til jordmor i dag og hun sa at livmorhalsen ikke var forkortet, men at hun kjente hodet til babyen.....om det er vanlig eller om det tyder på at det er på tur nedover vet jeg ikke.....så det er nok ikke noe i vente de første dagene, men hun trodde fortsatt ikke jeg ville gå til termin og at det kunne skje fort når det først skjedde.....

Som sagt hadde jeg kynnere i hele går, mens i dag er det bare bevegelser igjen....Uff....lei nå...hadde liksom ordnet meg på at kanskje noe var skjedd, men.......

Får bare finne noe tungt å holde på med å håpe på fortgang.....Men det er ikke lett :)

Skrevet

Du hadde jo fått forkorta livmorhals.....merker du det på kynnerne eller? Noe spesielt? Og gikk det fort eller over tid...?

Er så utålmodig jeg nå atte ;)

Og hvordan annerledes er kynnerne dine da? Vondere eller bare mer intense?

Skrevet

Har faktisk litt kraftigere kynnere nå i kveld, men det er sikkert fordi jeg ønsker dem sånn.....

Kjenner dem helt nede i magen!!!

Hvordan har det gått med deg ellers i dag da?

Skrevet

De er mer konsentrert i underlivet med ett belte rundt hele på en måte, selvom hele magen strammer seg. Andre ganger kjenner jeg de til og med bedre i ryggen enn magen..? Noen ganger er det ett sug i magen.

I går hadde jeg egentlig en veldig fin dag, ikke så mange kynnere men vanvittig trøtt. Er nesten trøttere nå enn i 1.tri... Så fikk ikke gjort mye fornuftig akkurat. Men i dag skal jeg få gjort noe! Er vel på tide å pakke bort sommerklærne nå tror jeg. ;op Skal en tur på Ikea i dag også, skal se på kjøkken. Det gleder jeg meg til. Skal bli godt å få startet oppussing og flytting. Får liksom ikke helt roen hjemme når jeg vet at vi snart flytter, blir ikke akkurat motivert til å gjøre stort her heller...

Tror kanskje vi bruker litt for mange krefter på kjenne etter og vente på at ting skal skje, er forresten 37 uker i dag ;o)

Skrevet

Har ikke merket noe selv når det gjelder forkortet livmorhals, så man vet jo aldri.. Kanskje det er skjedd mer nå?? Håpe håpe...

Skrevet

Du har nok rett ang det å bruke krefter på å kjenne etter hele tida....

Jeg har begynt på intensivkur med kanelboller, kanelsnurringer og masse risgrøt med....... kanel :))

De sier tro kan flytte fjell, men jeg begynner å tvile....

Men har hatt bittelitt smerte under noen av kynnerne mine, men ikke som jeg tror er av betydning, men de er der i allfall!!!

Og en del stikkende smerter i små "puls"slag mot underlivet....Vet ikke hva det er men....

Fikk du handlet noe fint på ikea da? Har ei venninne her som har tegnet seg kjøkken hos ikea, og skal snart bestemme seg. Det er visst ikke bare bare nei :)

Skrevet

Ja, i kveld kom det plutselig en flom av energi, og jeg begynte med å rydde kjeller for gammel ved og stablet...mon tro om jeg kommer i lik form i morgen slik at jeg kan ha inn ny-veden.... Nå skal ungen ut snart :)))

Hvordan er det med deg?

Skrevet

Var en fin og tung tur på Ikea, fikk endel ideer så nå har jeg sittet og planlagt, tegnet og regnet. Moro, gleder meg til vi skal bestille og begynne oppussinga :o))

Fikk plutselig ånden over meg også, så jeg begynte å vaske klær og brettet en svær haug som har ligget og ventet på meg. Så nå har jeg da også endelig fått vasket de klærne jeg har fått kjøpt, har i tillegg ommøblert soverommet for å gjøre klart til småen kommer. Så da er det bare å få på plass senga, regner med å kjøpe den om ikke lenge..

Har en pause nå, merket at det ble på tide gitt..

Skrevet

God morgen :)

Hatt ei veldig lang natt der jeg har våknet, for så og sovnet igjen og fortsatte på den samme drømmen hele tiden....oppatt og oppatt...

Det var om to par som måtte ligge til registrering for fødselen nærmet seg, og jeg hadde bare småvond, men måtte også ligge på det der rommet......

Man sier jo at når en drømmer at en har vondt, har man det i virkeligheten, og det kan nok stemme, for i natt har magen vært "stiv" og støl og vond....vet ikke helt å forklare det, men....

Holdt jo på en del i går kveld, men.... De er ikke så vonde, bare en evig lang stivhetsfølese liksom! Rart!!!

Ellers håpet jeg på å bli ferdig i helga jeg da for min del, for da hadde jeg sluppet og bekymre meg for å ødelegge elgjakta te gubben... :))

Skal jo skyte litt mat da, så da kan vel ikke jeg forstyrre den....hehe....

Senga er på plass til meg....har tatt i bruk min gamle lille skuvseng.... Så jeg har vel egentlig alt klart utenom stellebord.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...