gutt07<3spire*i*magen<3 Skrevet 20. september 2006 #1 Skrevet 20. september 2006 noe jeg lurer på ang ultralyd... hvor mye koster det? koster det kun penger om man vil ha med bilder hjem fra ul? åssen er dette?? glad om noen hjelper...
Hemmeline Skrevet 20. september 2006 #2 Skrevet 20. september 2006 Hvis du tenker på den vanlige ordinære ultralyden så er denne gratis. Man betaler ikke for bildene heller...
¤mamma¤ Skrevet 20. september 2006 #3 Skrevet 20. september 2006 Når du går til den ordinære UL i uke 17-19 som du får innkallelse til, er den gratis. På Ullavål må jeg betale 20kr pr bilde, men de er ikke så nøye på det, så av og til er det gratis... Ellers har jeg frikort, så det har også vært gratis hos gynekologen...
rødhette* Skrevet 20. september 2006 #4 Skrevet 20. september 2006 Ordinær ultralyd er gratis, men noen steder tar de betalt for bildene hvis du ønsker det. Hvis du vil ha ekstra ultralyd og ordner det privat, koster det noe, men hvis du må ha ekstra ultralyd av helsemessige grunner, f.eks. beliggenhet av livmor og sånt som gjør de vil ha deg tilbake pga det, blir det gratis.
gutt07<3spire*i*magen<3 Skrevet 20. september 2006 Forfatter #5 Skrevet 20. september 2006 ok.. takk for svar alle sammen:) jeg har vært på ordinær ul.. er snart i uke 21. men har lyst til og gå på ul litt nærmere jul... koster det noe da? ell var det gratis?
gutt07<3spire*i*magen<3 Skrevet 20. september 2006 Forfatter #6 Skrevet 20. september 2006 rødhette* vet du pris?
Frk. Vable Skrevet 20. september 2006 #7 Skrevet 20. september 2006 Jeg var på tidlig UL hos Volvat, der betalte jeg 880 kr. Fastlegen min sa etterpå at jeg måtte gitt beskjed til han, for da kunne jeg fått henvisning, da hadde det ikke blitt så dyrt. Men skit au... Vet ikke om legen vil gi henvisning bare for å tilfredstille nyskjerrigheten, men du kan jo prøve Jeg spurte om å få bilde med bare for sikkerhetsskyld og det fikk jeg!!
selfangerkjerringa Skrevet 20. september 2006 #8 Skrevet 20. september 2006 Hvis du vil ha fler ul enn den ordinære må du nok betale det selv. Da bestiller du time hos en privat ul-klinikk. Prisen for vanlig ul ligger på alt mellom 600 og 100kr, vanligvis rundt ca 700. Hvis du ønsker 3D-ul koster det litt mer, i Trondheim godt over tusenlappen, men i Østlandsområdet fins det klinikker som gjør det helt ned til kr1000.
rødhette* Skrevet 20. september 2006 #9 Skrevet 20. september 2006 jeg har ikke vært på privat ul selv, og har ikke tenkt til det, så jeg har ikke sjekket priser. Men ser andre har svart på det her. Ellers er det jo bare å ringe til en privat klinikk i nærheten, og høre med de hva det koster. Sikkert greit å bestille time i god tid også, hvis du vil det.
gutt07<3spire*i*magen<3 Skrevet 20. september 2006 Forfatter #10 Skrevet 20. september 2006 takk for svar:)
Hemmeline Skrevet 20. september 2006 #11 Skrevet 20. september 2006 Her får man ikke flere ultralyder enn den ordinære hvis det ikke er medisinske grunner for det. Så det spørs om du ikke må belage deg på å ta privat ultralyd hvis du ønsker en ekstra. Det er sikkert forskjellig priser fra sted til sted så kanskje lurt å ringe å sjekke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå