ayme Skrevet 20. september 2006 #1 Skrevet 20. september 2006 Hei, har bestemt meg for å kjøpe teutonia mistral og kunne tenkt meg et bilste som passer til. Noen som vet hvilket? Trenger kanskje noen adaptere eller noe også?... Er helt blank på dette området jeg...
Anonym bruker Skrevet 20. september 2006 #2 Skrevet 20. september 2006 Det er vel Britax Baby Safe Plus, også kjent som Rõhmer tror jeg.
Gjest Skrevet 20. september 2006 #3 Skrevet 20. september 2006 Jeg har også mistral. Men har ikke peiling på hvordan man skulle festet et bilsete til den. Er det noe jeg har gått glipp av? Kan ikke skjønne hvordan man kan sette et bilsete i den.
* nurkimagen 2006 + 2010 * Skrevet 20. september 2006 #4 Skrevet 20. september 2006 Kan feste et britax sete til selve ramma med spesielle fester dersom du kjøper duo vogn. Jeg har kjøpt kombivogn med fast sportsdel, så jeg kan ikke feste setet. Men vi ville ha en kombi da
Minnie Mom Skrevet 20. september 2006 #5 Skrevet 20. september 2006 Man kan ikke festes bilstol på Mistralen siden man ikke kan ta sittedelen av understellet. Man kan feste Britax seter på alle Teutoniaer (stort sett), men ikke på Mistral...
sailor m1+2prinsesser :-)) Skrevet 21. september 2006 #6 Skrevet 21. september 2006 Dette svarer ikke akkurat innlegget, for jeg har ikke peiling (sjekker litt rundt her for å vite hva jeg skal begynne å se på). Men som fysioterapeut har jeg meget sterke meninger på dette området, jeg vet det er utrolig praktisk for foreldre og jeg vet babyindustrien pøser på med alle mulige løsninger hvor bilstolen kan være med overalt. Barna har IKKE godt av å sitte i bilstolen lenge, vi anbefaler høyst en halv time av gangen inntil barnet kan sitte selv. 2hovegrunner til det. 1.ryggenmuskulaturen er ikke utviklet til å tåle sittestilling så lenge før ungen kan sitte selv. 2. selv om bilstolen kan legges ned slik at ungen ligge/sitter er det ekstra press på ryggen, men det som er viktigere er at barnet ikke får beveget seg noe særlig og dermed ikke trent musklene (det trener også i søvne). det er i denne aldrene at muskelcellene blir flere, det skjer ikke senere. så man ser tegn til (selv om dette er et nytt fenomen derfor lite langtidsforsknin) at lite naturlig trening som spebarn (mye fastspent etc) dårlig muskulatur og mer problemer som ungdom og voksen. Ville bare nevne dette - sorry for å skuffe dere som syntes disse bilstolkombivognene er kjempesmarte
LegallyBlond Skrevet 21. september 2006 #7 Skrevet 21. september 2006 Synes det er kjempeflott at du legger ut sånn info jeg!! Visste at de ikke burde sitte mer en 30 min pga av ryggen, men ikke det med muskelcellene. Veldig greit å få sånn info, er ikke interessert i å "skade" barnet mitt, da skal jeg heller stresse litt mer =)
sailor m1+2prinsesser :-)) Skrevet 21. september 2006 #8 Skrevet 21. september 2006 Vel det var godt, vil jo ikke støte noen på en måte. men jeg vet at de fleste ikke vet om disse tingene så derfor litt opplysning. jeg kommer ihvertfall til å "stresse" litt mer med mine barn, og la dem ligge i vogna når vi ikke er i bilen. kanskje jeg setter inn et eget innlegg om dette....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå